Home Itthon Érdekes Kolosi cáfolja a Figyelőt

Kolosi cáfolja a Figyelőt

0
Kolosi cáfolja a Figyelőt
Fotó: Pixabay

„A Figyelőnek bíróság előtt kell majd felelnie hazug állításaiért” – szögezte le Facebook posztjában az RTL vezérigazgató-helyettese. Kolosi Péter a hetilap eheti számában megjelent cikkre reagált. Azt „ egyértelműen azzal a szándékkal írták, hogy azt a hamis látszatot keltse, hogy az RTL Magyarországon veszteséges, amelytől tulajdonosai meg akarnak szabadulni”.

A Figyelő – az RTL megkérdezése nélkül – írt az RTL Magyarország üzleti eredményeiről, és ezzel szoros összefüggésben a magyar televíziós reklámpiac méretéről. A szerző szándékai egyértelműek: dezinformálni, az RTL Magyarország üzleti hírnevét aláásni. Mindeközben társaságunkat üzleti adatok meghamisításával vádolja – írja Kolosi, aki részletesen megálaszolja a cikket.

Az állítólagos veszteség

A cikk – nem nevesített – szerzője azt állítja, hogy az RTL-en kívül mindenki nagyon derülátó, egy 8,6% os dinamikával bővülő piacon, amit csak az RTL nevez stagnálónak. „Beszámol az RTL Csoport (luxemburgi anyacégünk) éves jelentésében megtalálható üzemi nyereségről, amely 12 mio €, azaz kb. 3,6 md Ft (ez konszolidáltan, az összes kábelcsatornánk és az RTL Klub, valamint minden más tevékenységünk számait mutatja), majd az adózás utáni eredményt már inkább csak a Magyar RTL Zrt. éves beszámolójából (azaz kizárólag az RTL Klub, kábelcsatornák nélküli, önmagában valóban veszteséget termelő tevékenységéből) szedi.

„Így gondol minket veszteségesnek.”

A reklámpiac mérete

A reklámpiac 2016-os méretéről valóban eltért a piac és a TV2 véleménye. Az állami költések az elmúlt hat évben a hatszorosára, de 2016-hoz képest is  duplájára nőttek, s a piac ezen szeletéhez a szereplők nagyon jelentős része semmilyen, vagy csak nagyon kis részben férhet hozzá.

„A „közel 10 százalékos” piacbővülés csak ezzel a kb. 6 md Ft hozzáadásával igaz, amit nagyrészt maga a TV2 kapott”

írja Kolosi, aki szerint a televíziós reklámpiac állami reklámköltések, valamint ügynökségi bónuszok nélkül csökkent tavaly.

Nézettségi ellentmondások

A szebb napokat megért Figyelőben megjelenő írást néhány óra múlva már a hirado.hu is átvételre érdemesnek találta. Miközben az origo éppen terjedelmes nézettségi összefoglalót tett közzé arról, hogy a TV2 megelőzte nézettségben az RTL Klubot. A bemutatott TV2-es grafikonok nem a piac jelentős része, és az RTL által is használt 18-49-es korosztályban, de még csak nem is a

TV2 által használt 18-59-ben láthatók.

Ezekben ugyanis az állításból egy szó sem igaz.

Az origo – és néhány órán belül 5-6 más, már előre pontosan megjósolható oldal – által megjelentetett TV2-es adatok most éppen a 18 éven felüli, – vagy ahogy versenytársunk még nevezi – „választókorú nézők”-re vonatkozik – olvasható a posztban.

„A fenti írásokból teljesen egyértelmű, hogy a tegnapi napon az RTL Magyarország ellen összehangolt, hazugságokkal és csúsztatásokkal teli, támadás indult. Pont olyan, amihez hasonlót a magyar média mostanival azonos szereplőitől már többször láthattunk.”

Kolosi egy megtörtént esetről is beszámol, egy olyanról, amely szerinte valóban érdemes a feldolgozásra.  „Az elmúlt év utolsó hónapjaiban társaságunk ügyvédi felszólítást kapott több, mint 4 md forint megfizetésére a TV2-nek. Egyáltalán nem értettük, hogy a minden valódi jogalapot nélkülöző ügyvédi levélnek mi az értelme. A felszólításnak nem tettünk eleget, de természetesen ezek után sem történt semmi (értsd: a TV2 nem indított pert). Majd ezek után csodálkozva láttuk a TV2 éves beszámolójában az – egyébként önmagában is gigantikus 7,5 Md veszteségről szóló jelentést. Azért csodálkoztunk ezen, mert összeadva a TV2 tavalyi, nyilvánosan is tudható költéseit és befektetéseit, véleményünk és becslésünk szerint tavalyi veszteségük akár a 12 md Ft-ot is elérhette. Felmerült a gondolat, nem arról lehet-e szó, hogy a nekünk küldött értelmetlen levélben szereplő 4 md-os összeget tüntetik fel a könyveikben elhatárolt nyereségként, hogy ezzel csökkentsék kimutatott veszteségüket.  Mi ezt a nyilvános adatokból kideríteni nem tudjuk, de látva a Figyelő szakmai „alaposságát” és agilitását, nekik talán sikerülhet választ kapni erre, a piac számára igen csak érdekes kérdésre.” – írja végezetül Kolosi.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .