Torinóban tovább tart a Ronaldo-őrület. A portugál szupersztár, aki kilenc év után hagyta ott a Real Madridot, 129,3 millió dollárért váltott klubot.
A világ egyik leghíresebb és sikeresebb sportolójaként ismert Ronaldo pénzügyi vonzereje rendkívül nagy, ráadásul a Juventus a közösségi médiában egyetlen nap alatt több mint egymillió új követőt szerzett.
Vagyis, Ronaldo még labdába sem rúgott, de máris kezdi visszafizetni a sokak által túlzottnak tartott átigazolási díját. (Mint ismeretes, a torinói Fiat gyár dolgozói sztrájkot helyeztek kilátásba, amiért a Juventust támogató cég Ronaldo átigazolására költötte a pénzt, ahelyett, hogy az ő fizetésüket emelte volna.)
A fentieket Szabados Gábor sportközgazdász is megerősítette. Szerinte
a 33 éves portugál labdarúgó hozzáadott marketingértéke lényegesen nagyobb, mint bármely más futballistáé és e mögött rengeteg háttérmunka van.
Ha egy klub leigazolja Cristiano Ronaldót, akkor nemcsak azon gondolkodik, hogy mennyire tudja segíteni a csapatot a pályán az ötszörös aranylabdás, hanem a játékos óriási marketingértéke is nagyon fontos szempont, hiszen ez a mezeladások mellett sok egyéb területen is jelentős bevételnövekedést hozhat a Juventusnak.
Mindehhez hozzájön, hogy a közösségi médiában meglévő,
mintegy 300 milliós rajongótáborával
jelen pillanatban Cristiano Ronaldo marketingszempontból „erősebb brand”, mint maga a Juventus futballklub.
Forrás: Statista.com