Kezdőlap Címkék Marketing

Címke: marketing

Ütős közösségi média marketing stratégia

0

Az utóbbi évek során a reklámozás számos változáson ment keresztül, míg elérte a ma ismert formáját. A televíziós reklámok kora lejárt, sokkal nagyobb figyelmet kapnak a közösségi média marketing egyes eszközei, amelyek segítségével bizalmat áraszthatsz jövőbeni fogyasztóid felé. A reklámok jellege is megváltozott, hiszen már nem a színtiszta eladásról van szó, hanem különböző értékek közvetítéséről. Melyek által az egyén sokkal inkább önmagáénak érezheti az általad kínált szolgáltatásokat vagy termékeket.

A közösségi média marketing és a visszajelzések

A közösségi média különböző platformjainak és a kifejezetten erre a felületre specializálódott marketing tevékenységek megjelenésének köszönhetően az egyirányú, és visszajelzések nélküli kommunikációt fokozatosan lecserélődik. Felváltja a kétirányú, sokkal hatékonyabb és közvetlenebb kommunikáció. Így nem csak az általad felépített márka megismertetését eszközölheted, hanem kapcsolatot is kialakíthatsz célközönségeddel. Ezeknek a felületeknek köszönhetően egyszerűen és gyorsan kezelheted a felmerülő kérdéseket, valamint elsőkézből kaphatsz visszajelzéseket is, amely által még sikeresebbé válhatsz.

A kritikákat is a javadra fordíthatod, hiszen általa célcsoportod igényeihez igazíthatod termékeidet. Mindig legyél elérhető a követőid számára és vegyél részt a beszélgetésekben. Amennyiben látják, hogy jelen vagy és érzik, hogy az egyes ember véleménye is számít, sokkal pozitívabb képet fogsz kialakítani bennük. Mindezen felül pedig sokkal jobban megismerheted a célközönségedet, szembesülhetsz vágyaikkal, igényeikkel és félelmeikkel egyaránt. Ezeknek az információknak a tudatában pedig még jobban rájuk szabhatod a termékeidet vagy szolgáltatásaidat.

Törekedj a változatosságra és a sokoldalúságra!

Nem szabad egyetlen közösségi média felületre szűkítened a kommunikációdat. Ugyan mindegyik platform más és más marketingstratégiát igényel, azonban ezáltal szélesebb célközönséget is elérhetsz. Üzleted sikeressége érdekében naprakésznek kell maradnod és lecsapnod minden lehetőségre, hiszen nem tudhatod, hogy a gyors reakciód által milyen pozitív hatást érhetsz el.

Stratégiád tekintetében legyél fókuszált, ne azzal a célzattal készíts el egy bejegyzést vagy adj fel egy hirdetést, hogy minél több követőt szerezz magadnak, hanem hogy minél több interakciót válts ki. Sokkal több olyan emberhez elérhetsz el, akik a célcsoportod részét képezik, ha aktív követőid megosztják a bejegyzéseidet, reagálnak rá és beszélnek róla. Inkább legyen 1000 aktív követőd, mint 10.000 inaktív, hiszen ez csak egy szám, amely jól mutat az oldaladon.

Építs kapcsolatokat és működj együtt másokkal!

Nem kell egyedül belevágnod a marketingtevékenységekbe. Amennyiben úgy érzed, hogy kifogytál az ötletekből, akkor bátran keress fel tartalomgyártókat vagy influenszereket, akik elsőkézből adhatnak visszajelzést termékeidről vagy szolgáltatásaidról és bemutathatják azokat követőik számára.

Abban az esetben, ha megvan az összhang köztetek, valóban érdeklődik a márkád iránt és hitelesen tovább tudja adni tapasztalatait, valamint a termékkel kapcsolatos gondolatait, akkor egy kifejezetten sikeres együttműködés alapjait teremtheted meg a kapcsolódásotokkal. Mindig légy nyitott, gondolkozz nagyban és ne határold be lehetőségeidet.

6 tipp, hogy lépést tudjunk tartani az állandóan változó marketing eszközökkel

0

A rohamosan változó digitális marketing világával napról napra lépést tartani szinte lehetetlen. Épphogy elsajátítjuk egy új eszköz használatát, máris 3 hasonló szoftver termett a piacon, ami még több forgalmat és még jobb funkciókat ígér, mint az előző. Joggal merül fel tehát a kérdés: hogyan legyünk naprakészek a marketing sokszínű világában? Az alábbiakban 6 működő tippet adunk ehhez!

1. Legyünk tisztában az alapokkal!

Ezt akár nulladik lépésnek is nevezhetnénk, hiszen elsőre még nem biztos, hogy a SEO vagy PPC legmélyebb bugyraiban szeretnénk elmélyülni. Digitális marketing terén például fontos ismerni a már korábban említett keresőoptimalizálás (SEO) és a PPC hirdetések fogalmát, de mindenre célszerű időt szánni, ami a vállalkozásunknak profitot hozhat.

Persze az olyan offline marketing lehetőségekkel is érdemes tisztában lenni, mint az autófóliázás vagy a LED reklámtáblák üzemeltetése. A lényeg, hogy rendszerszinten kezeljük a marketinget, ne pedig egy-egy eszközre alapozzunk csupán.

2. Olvassunk marketing magazinokat!

A népszerű marketing magazinok lapozgatásával minden nap gyarapíthatjuk a tudásunkat, és a legújabb trendekkel is folyamatosan képben lehetünk. A legjobb az egészben, hogy ezekben a tartalmakban rengeteg hivatkozást fogunk találni olyan könyvekre, amelyek elolvasásával akár teljesen meg is ismerhetünk egy konkrét marketing szegmenst. Természetesen nem kötelező egész nap marketing anyagok feldolgozásával tölteni az időt, de napi 1-2 cikk elolvasásával már sokkal könnyebben lépést tudunk tartani a jelenkor lehetőségeivel.

3. Nézzük meg a konkurencia tartalmait!

A konkurens vállalkozásoktól gyakran rengeteget tanulhatunk, ezért nem érdemes szem elől téveszteni őket a marketinggel kapcsolatos tanulóutunk során. Tartalmaikat böngészve olyan megoldásokkal találkozhatunk, amelyeket még csak nem is ismertünk, de remekül mutatnának a mi vállalkozásunk terén is. Például a weboldalukon egy remek WordPress plugin kiszúrásával a saját oldalunk színvonalát is nagymértékben fejleszthetjük.

Mit nézzünk a konkurencia háza táján?

  • Weboldal
  • Blog
  • Közösségi média oldalak
  • Sajtónyilatkozatok
  • PR megjelenések

4. Használjuk a közösségi médiát információszerzésre!

Szerencsére a közösségi média hírfolyamának pörgetése nem feltétlenül kell, hogy időt raboljon tőlünk. Csupán tanácsos alaposan megválogatni, hogy mely oldalakat követjük, s melyekről iratkozunk le. Marketinggel kapcsolatos közösségi média oldalak követésével napi szinten számos posztot láthatunk az újdonságokról, így az ismerőseink főzős fotóinak nézegetése helyett még tanulhatunk is valami hasznosat.

5. Kérdezzünk bátran a neten is!

2022-ben a startupok és online vállalkozások világában már számtalan vállalkozóval léphetünk kapcsolatba. Szakmai fórumok, vállalkozók számára alapított közösségi média csoportok és YouTube csatornák – ezek mind olyan platformok, ahol kapcsolatokat építhetünk. Ha valamit végképp nem tudunk – például az autófóliázás vagy a SEO munka pontos menetét -, nyugodtan tegyük fel a kérdést, de legalább egy 5 perces Google keresés előzze meg ezt a kellemetlen kommentek elkerülése érdekében.

  1. Szervezzük ki a marketinget külsős csapatnak!

Egyszer minden cégvezetőnek be kell látnia, hogy neki is vannak határai a munkateljesítményt illetően. Hiába lehet hatalmas a motivációnk, egy nap mindnyájunk számára csupán 24 órából áll, ezért a marketing eszközökkel való lépéstartás legkézenfekvőbb megoldása a munka külsős csapatnak történő kiszervezése. Így mindenki a saját szakterületével foglalkozhat – azzal, amiben valóban a legjobb!

2022-ben szüntelenül lépést tartani a változó marketing eszközökkel nagyobb kihívás, mint valaha. Szerencsére azonban marketinggel kapcsolatos tartalmak fogyasztásával és a szakértőktől való kérdezéssel minden bizonnyal nem fogunk lemaradni az aktuálisan hódító trendekről. Ha pedig biztosra szeretnénk menni, bízzunk meg egy hiteles, bíztató referenciákkal rendelkező marketing céget a munkával.

A coaching szerepe az üzleti világban

Napjainkban a coaching egyre divatosabb kifejezés, de sokszor még a vállalkozók és a vezetői pozíciókat betöltő alkalmazottak sem tudják, hogy valójában miben is nyújthat segítő kezet egy coach. Az alábbiakban pontosan ennek járunk utána!

Mi az a coaching?

A coaching azoknak a vezetőknek nyújt szakmai segítséget, akik a vezetői kompetenciájukat és a döntéshozatali képességüket, illetve az elemzési képességeiket szeretnék fejleszteni. A coach rendszeres beszélgetések során, eredménycentrikus megközelítéssel ad konkrét tanácsokat, amelyek az üzleti céljaid megvalósításához vezetnek.

Hogyan segíthet egy coach az üzleti világban?

Hatékony stratégiákat alakít ki. A business coachok egyik legfontosabb feladata a precíz tervezés alapján történő üzleti stratégiák kialakítása. A coachok segítenek rávilágítani a gyengeségekre és erősségekre, majd ezeket összegezve jelölik ki a növekedés felé vezető utat. Ennek köszönhetően a vezetői szerepkört betöltők konkrétan megfogalmazott üzleti terv alapján, lépésről lépésre haladhatnak a kitűzött cél felé.

Marketing tanácsokat ad

Legyen szó egy kezdő vállalkozás felfuttatásáról vagy egy sikeresen gyarapodó cég még ambiciózusabb terveinek megvalósításáról, a profi marketing elengedhetetlen a növekedéshez. Egy tapasztalt coach pedig már pontosan ismeri azokat a marketing folyamatokat, amelyekkel hatékonyan szerezhetsz új ügyfeleket és vásárlókat.

Milyen területeken nyújthat támogatást?

  • Piackutatás
  • Értékesítési tölcsér kialakítása
  • Marketing kampányok szervezése
  • Kampányok elemzése

Segít döntést hozni

Vezetőként az egyik legnagyobb kihívás a nehéz döntések meghozása. Akár az új pozícióra jelentkezők közül kell a legideálisabb jelöltet kiválasztani, akár egy vadonatúj termék vagy szolgáltatás bevezetéséről van szó, a coaching konzultációk során minden lényeges kérdést átbeszélhetsz a coachokkal. Így olyan értékes tanácsokkal és fontos üzleti elvekkel gazdagodhatsz, amelyeket nemcsak a jelenlegi helyzetben, hanem a jövőben is bátran felhasználhatsz.

Elérhetővé teszi a vállalkozásoddal kitűzött célokat

Az eredményes coaching olyan üzleti lehetőségeket nyit a jövőben, amilyenekre még talán nem is gondolsz. Persze végső soron minden rajtad múlik, hiszen a döntés végig a te kezedben van. A legfontosabb, hogy a túl hosszú távú, ma még szinte elérhetetlennek tűnő célkitűzések helyett inkább mindig csak a következő lépésen dolgozz. Így az addig vezető út is izgalmas és sikerélményekkel teli lesz.

Milyen egy jó coach?

  • Először mindig a személyes feltérképezéssel kezdi a munkát. Ilyenkor egy kötetlen hangulatú beszélgetés alkalmával megismeri az alapvető hozzáállásod és szemléleted a munkával és magával az élettel kapcsolatban. Ekkor rakjátok le közösen azokat az alapokat, amelyekre később az üzleti életben is építeni fogtok.
  • Sok fontos kérdéssel igyekszik megoldásokat találni. Ne feledd, hogy amíg a mentorok elsősorban a szakmai tudásukat adják át, addig a coachok a problémákra és a megoldásokra való rávilágításban nyújtanak elsőrangú segítséget. Éppen ezért számos kérdést tesznek fel a konzultációkon, amelyek megválaszolásával mindig közelebb jutsz a céljaidhoz.
  • Rendszerszintű gondolkodásra ösztönöz. Főként a kisebb vállalkozások körében gyakori hiba a rendszertelen, tervezés nélküli munkavégzés. Ha pedig nincs alapos tervezési munka, szinte esélytelen a fejlődés. A coachok viszont egészen az alapoktól kezdve segítik elő a komplex gondolkodási készségek fejlesztését.

A coaching szerepe az üzleti világban napjainkra már megkérdőjelezhetetlen. Kisvállalkozók, középvezetők és a legnagyobb multinacionális cégek igazgatói is igénybe veszik a coachok szolgáltatásait, hiszen rengeteg hasznos tanáccsal és konkrét tervekkel gazdagodhatnak. Akik a vezetői készségeiket szeretnék tökéletesre csiszolni, és gördülékenyen haladnának üzleti céljaik felé, azok számára a coachok jelentik az elsődleges megoldást.

Foszlányaim XII.

0

Nem vagyok más, mint egyedi termék, egy 7 milliárdos piacon. Külsőm a csomagolás, belsőm az érték, jellemem a marketing, viselkedésem meg felér egy reklámmal.

Egy nap alatt 60 millió dollárért adott el Ronaldo mezeket a Juve

0

Torinóban tovább tart a Ronaldo-őrület. A portugál szupersztár, aki kilenc év után hagyta ott a Real Madridot, 129,3 millió dollárért váltott klubot.

A világ egyik leghíresebb és sikeresebb sportolójaként ismert Ronaldo pénzügyi vonzereje rendkívül nagy, ráadásul a Juventus a közösségi médiában egyetlen nap alatt több mint egymillió új követőt szerzett.

Vagyis, Ronaldo még labdába sem rúgott, de máris kezdi visszafizetni a sokak által túlzottnak tartott átigazolási díját. (Mint ismeretes, a torinói Fiat gyár dolgozói sztrájkot helyeztek kilátásba, amiért a Juventust támogató cég Ronaldo átigazolására költötte a pénzt, ahelyett, hogy az ő fizetésüket emelte volna.)

A fentieket Szabados Gábor sportközgazdász is megerősítette. Szerinte

a 33 éves portugál labdarúgó hozzáadott marketingértéke lényegesen nagyobb, mint bármely más futballistáé és e mögött rengeteg háttérmunka van.

Ha egy klub leigazolja Cristiano Ronaldót, akkor nemcsak azon gondolkodik, hogy mennyire tudja segíteni a csapatot a pályán az ötszörös aranylabdás, hanem a játékos óriási marketingértéke is nagyon fontos szempont, hiszen ez a mezeladások mellett sok egyéb területen is jelentős bevételnövekedést hozhat a Juventusnak.

Mindehhez hozzájön, hogy a közösségi médiában meglévő,

mintegy 300 milliós rajongótáborával

jelen pillanatban Cristiano Ronaldo marketingszempontból „erősebb brand”, mint maga a Juventus futballklub.

Forrás: Statista.com

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!