Buszgyár, helyesebben összeszerelő üzem Iránban fog épülni. Nem magyar dolgozóknak ad munkát, nem Magyarországon termel profitot, viszont a magyar állami Eximbank ad rá 50 milliárd forint hitelt.
Irán ezer Ikarus-buszt vásárol Széles Gábortól – jelentették be Varga Mihály és Széles Gábor iráni látogatásán.
Csakhogy Ikarus busz 15 éve nem készült, az utolsót 2003-ban adták el. Szélesnek se busza, se buszgyára nincs. Buszgyár, helyesebben összeszerelő üzem Iránban fog épülni. Nem magyar dolgozóknak ad munkát, nem Magyarországon termel profitot, viszont a magyar állami Eximbank ad rá 50 milliárd forint hitelt. Ez lényegében annyit jelent, hogy a magyar adófizetők vásárolnak Iránnak egy buszgyárat. Széles Gábor viszont bizonyára keresni fog rajta.
A Demokratikus Koalíció szerint ez a tranzakció mindennél világosabban mutatja a „keleti nyitás” politikájának lényegét: haszna nem az országnak, legföljebb néhány magyar oligarchának van belőle, amit a magyar adófizetők kamatostul megfizetnek. Az új, demokratikus kormány haladéktalanul véget vet a „keleti nyitás” szélhámosságának.