Nyár végével távozhat a MÁV éléről Dávid Ilona – adta hírül az Index több egymástól független forrásra hivatkozva. A közgazdász végzettségű Dávid 2012 óta a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója. A Független Hírügynökség információja szerint nem egyszerű menesztésről van szó, hanem mert a veszteségeket halmozó Volánbusz élén nagyobb szükség van az üzletasszonyra.
Irányítása alatt jelentősen csökkent a MÁV adósságállománya, hat év alatt ötödére esett vissza a tartozás mennyisége. A MÁV az elmúlt két üzleti évét nyereséggel zárta 2016-ra 12 milliárd, 2017-re 7 milliárd pluszt könyvelhetett el 151 milliárdos árbevétel mellett.
Egészen más a helyzet a Volánbusz Zrt-nél. A Független Hírügynökség úgy tudja, hogy a vállalatnál, főleg az alvállalkozói hálózat teljesen szövevényes, szinte átláthatatlan. Úgy tűnik ez sem véletlen és az a célja, hogy belső szolgáltatókon keresztül kikerüljék a közbeszerzési eljárást. Nem mellékes, hogy néha a szolgáltatás mértéke is kritikus, mert van olyan nap, hogy az alvállalkozó 20-25 busszal nem tud kiállni, amit a Volánbusznak kell pótolnia, közben neki sincs elegendő járműje.
Ilyen és hasonló rendellenességek miatt kerülhet sor a vezércserére. Dávid Ilona, értesüléseink szerint, nemcsak a Volánbusz Zrt, hanem a DAKK (Dél-alföldi Közlekedési Központ) élére is kerül, ahol szintén sikeres menedzseri tevékenységet várnak el tőle.
Az ügy pikantériája, hogy Dávid Ilona élettársának legjobb barátja Fekete Antal, a Volánbusz mostani vezérigazgatója…