A népszerű fapados légitársaság pilóta hiánnyal küzd. A BBC megszerzett egy olyan belső utasítást, mely azzal számol, hogy a pilóta hiány az év végéig fennmarad.
Emiatt napi 40-50 járatot törölnek. A leginkább érintett repülőterek: London, Dublin, Barcelona, Porto.
Mikor számíthat kártérítésre az utas?
Az EU szabályai szerint akkor jár kártérítés az utasnak, ha egyértelműen a légitársaság a felelős a járat kimaradásért illetve a késésért. Ha az utolsó pillanatban mondja le a járatot a légitársaság, akkor teljes visszatérítés jár hét napon belül illetve új jegyet köteles adni ingyen. A járat lemondása miatt a repülés távolsága szerint kérhető kártérítés: rövid távolság esetén 250 euró, közép távon 440 euro, a hosszú távon pedig 600 euro jár. Ha a késés meghaladja a három órát, akkor szintén a távolságból függően 200-600 eurós kártérítés jár. Mindezt persze másképp kommunikálja maga a Ryanair:
Kevesebb repülés, de nagyobb pontosság – ezt ígéri a Ryanair a következő hat hétre
80 százalék alá esett a pontossági mutató a fapados légitársaságnál és a pórul járt utasok tömegesen tiltakoztak. Ezért a Ryanair vezetése úgy döntött, hogy a következő hat hétben mintegy 2000 légijáratot töröl. A cél az, hogy elérjék a 90 százalékos pontossági mutatót- mondta a cég kommunikációs igazgatója. Ez járatainknak kevesebb mint a 2 százalékát érinti- tette hozzá. Mivel indokolta a Ryanair azt, hogy a menetrend betartásának mutatója 80 százalék alá esett?
Mindenekelőtt a sztrájkokkal és azzal, hogy végülis ki kellett adni az agyonhajszolt személyzet szabadságát. Ezenkívül pedig ott az időjárás mint örök hivatkozási alap. A pilóták azért sztrájkoltak, mert annyira túlhajtották őket, hogy az már veszélyeztette a repülés biztonságát.
A Ryanair nem is titkolja, hogy egyetlen célja a profit szerzés.
Általában csak az utolsó pillanatban jelentették be a járatok törlését. Volt olyan utas, aki a repülőtéren értesült erről. Meg is indult a tömeges tiltakozás a Twitteren és más fórumokon. Csakhogy a Ryanair fütyül erre miután az olcsó árak miatt a fapados légitársaság rengeteg új utast vonz. Most sem az utasok miatt döntöttek a járat ritkítás mellett hanem azért, mert a repülőtereken plusz pénzeket kell fizetni, ha nem tartják be a menetrendet. A BBC szerint 20 millió eurós kártérítést kell fizetni a póruljárt utasoknak, akiknek mindenesetre azt ajánlják, hogy ne támaszkodjanak a rutinra hanem nézzenek utána: valóban indul-e Ryanair gép abba a városba, ahova el szeretnének jutni?