Kezdőlap Címkék KRESZ

Címke: KRESZ

Mire kell figyelni, ha Horvátországban vezet? – Friss információk!

0

Sebesség – egyre több a kamera

Horvátország belügyminisztériuma tervezi, hogy idén és jövőre az ország területén 150 helyen telepítenek olyan speciális tárolódobozokat, amelyekben elférnek a sebességmérésre alkalmas kamerák. Ez azt jelenti, hogy a rendelkezésére álló 75 sebességmérőt – figyelembe véve az aktuális közlekedési helyzetet – tetszés szerint költöztethetik majd az egyik helyről a másikra. Az üres dobozok megelőzési funkciót látnak majd el, hiszen az autósok nem tudják eldönteni, hogy éles sebességmérő van a tárolóban, vagy nincs semmi az üveg mögött.

További tervek, kevesebb szabálysértés

A horvát rendőrség és a horvát autópálya-kezelő vállalat sem tétlenkedik, 2020-tól újfajta traffipaxot, úgynevezett átlagsebesség-mérő rendszert telepítenek a horvát autópályákra, hogy visszaszorítsák a szabálysértők számát. Természetesen eddig is voltak forgalomfigyelő kamerák a sztrádán, forgalmasabb csomópontoknál, viaduktoknál, hidaknál, alagutaknál. Jelenleg a horvát autópálya-rendőrség végez csak és kizárólag sebességmérést, jellemzően mozgó autóból. Az új rendszer fixen telepített kamerákkal rögzíti az autópályát használó gépjárművek rendszámát, így pontosan ki lehet számolni a két, illetve több sebességmérő kamera között megtett útra jutó idő alapján a közlekedők átlagsebességét.  Ha a befutott utat a meghatározott időnél gyorsabban teljesíti az autós, a rendőrség rendszám alapján postázza a bírságot, akár külföldre is. A traffipaxok helyét nyilvánosságra fogja hozni a horvát hatóság.

A telepített sebességmérők és az átlagsebességmérő rendszer bevezetésétől az autópálya biztonságának növekedése várható, a gépjárművek mozgásának sebessége is kiegyenlítettebb lesz, ezáltal jobb gépjármű-áramlás érhető el.

Horvát KRESZ? Nem ugyanaz!

Sokan nem tudják, de van néhány eltérés a magyar és a horvát KRESZ szabályai között. Az alábbiakra érdemes figyelni, ha Horvátországban vezetünk:

  • az első ülésen csak 2 év alatti vagy 12 év feletti gyerek utazhat, előbbi kötelezően menetiránnyal szembefordított hordozóban
  • a hátsó 5 éves korig kötelező a gyerekülés
  • a nemzetközi zöldkártya nem kötelező, de jobb, ha van
  • utánfutóval, lakókocsival autópályán 90 km/h, országúton 80 km/h a limit
  • 24 évnél fiatalabb sofőrök és 2 évnél frissebb jogosítvánnyal rendelkezők számára alacsonyabbak a sebességhatárok (120 km/h autópályán, 80 km/h országúton)
  • a fenti sofőrök számára alkoholtilalom is érvényes. (amúgy 0,5 ezrelék a limit, baleset esetén viszont súlyosbító körülmény az ittasság)
  • kölcsönautóval, céges autóval utazáskor meghatalmazással kell rendelkezni, célszerű a német vagy angol fordítás
  • vadkempingezni tilos! Vadkempingezésnek számít akár az útszéli parkolóban a kocsiban vagy lakókocsiban alvás is. A bírság 2000-15 000 kuna.

Nézze meg az útiköltség kalkulátor segítségével, hogy mennyibe fog kerülni az utazás a horvát és a magyar autópályadíjakkal, illetve kompdíjakkal együtt!

Hatásos az online tanulás

0

Mi magyarok sokszor ódzkodunk az újtól, konzervatív módon ragaszkodunk a régi, jól bevált útjainkhoz. Így vagyunk az online lehetőségek kihasználásával is – még a számítógépet napi szinten használók is sokszor inkább személyesen, „fizikai” módon oldják meg ügyeiket. Nos, van, ahol ez bizony másként van – a KRESZ-oktatásban például. Igaz, az elsősorban a fiatalok terepe.

Ma a vezetők közel fele távoktatásban sajátítja el a KRESZ-ismereteket, miközben a tanteremben tanulóknak is közel 40%-a használja ezeket az online tananyagokat.

A leendő járművezetők képzése 2012 óta végezhető online tananyagokkal, és ma már a mintegy 1000 hazai autósiskola több mint 80%-a használ ilyet az oktatás során. Az online KRESZ-tananyagokat használók száma évről évre dinamikusan nő, 2017-ben már meghaladja a 110 ezret. „Idén 72 ezer tanuló választotta az akkreditált e-learning tananyagot elméleti képzésként, akik közül 52 ezren a B kategóriás jogosítvány megszerzését tűzték ki célul.

Becsléseink szerint ma már a vezetők közel fele a távoktatási képzést választja, miközben a tantermi tanulóknak is közel 40%-a használja online tananyagainkat”

– mondta dr. Szőcs Károly, a teljes értékű online KRESZ-oktatást Magyarországon meghonosító E-Educatio Információtechnológia Zrt. vezérigazgatója.

A fiatalok több időt szánnak az e-learning KRESZ-tananyagra, mint a kötelező tantermi óraszám. A kötelező 28 tantermi órával szemben – ami egyébként 45 perces – az e-learning tananyaggal átlagosan 32 teljes órát töltenek.  Az alapos tanulás és az – idén a Magyar Minőség eOktatás 2017 Díjat is elnyert – e-learning KRESZ-tananyag hatékonysága erőteljesen visszaköszön a vizsgaeredményekben is. A közlekedési hatóságtól származó adatok alapján

a 2017 első 8 hónapjában regisztrált B kategóriás vizsgaeredmények szerint az e-learning képzési formában tanulók első elméleti vizsgájának 72%-os sikeressége 17%-kal meghaladta a tantermi tanulók átlagát (55%).

Sőt, az online KRESZ-tanulást választók az első gyakorlati vizsga letételekor is jobban teljesítettek a tantermi átlagnál: 59% sikeres vizsgázó az 55%-kal szemben.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK