Három telt házas nap, 565 ezer látogató – ez a hétnapos Sziget 2018 két számban elmesélve. A terepen már takarítanak, de a szervezők sem pihennek: már a jövő évet tervezik. Az első nagy név már körülbelül egy hónap múlva ismert lehet – közölte Kádár Tamás, a Sziget főszervezője.
Az idei fesztiválon a hároméves növekedési stratégia első lépéseként a Nagyszínpad sztárfellépőire közel 1 milliárd forinttal többet költöttek, mint a korábbi évben, jövőre pedig ezt még egy fél milliárddal megfejelik. Máris olyan nevek kerültek szóba, akik biztosan sok látogatót szippantanak a Szigetre, közülük az elsőre hamarosan fény is derül.
Az idei krónikához tartozik, hogy megérkezett a Sziget kezdete óta számolt 9 milliomodik látogató is.
Egy svájci diáklány, aki először jött a fesztiválra, amiről elmondása szerint nagyon sok jót hallott már, az utolsó napon érkezett, az Arctic Monkeys koncertjére.
Jól vizsgázott a Love Revolution „Green Planet”, azaz a környezettudatos akciója is: megduplázták az újrahasznosítható hulladék mennyiségét. Nagyjából 500.000 darabbal kevesebb szívószál fogyott, ami nagyjából a fele a korábbinál; a re-pohár bevezetése pedig azt eredményezte, hogy gyakorlatilag nem volt pohárhulladék a Szigeten, és valóban másfél millió eldobható pohártól tudtuk mentesíteni a környezetet. Így környezetvédelmi szempontból ez minden idők legsikeresebb Sziget fesztiválja volt – állítják a szervezők.