Kezdőlap Címkék Fapados

Címke: fapados

Ryanair:  profit az egekben

Rekord forgalmat ért el az áremelés ellenére a fapados légitársaság, amely azt jósolja, hogy az éves profit minden eddigi rekordot megdönt majd.

105,4 millió utas választotta a Ryanairt a második és harmadik negyedévben. Ez 11%-os forgalom növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Az áremelés átlagosan ebben az időszakban 24% volt, és ez óriási profitot eredményezett: csaknem 60%-os volt a növekedés az előző év hasonló időszakához képest , és elérte a 2,18 milliárd eurót. A pandémia után az egész világon fellendült a légiforgalom, ezért merte a Ryanair megemelni az árakat, melyeket akkor elsősorban az üzemanyag költségekkel indokoltak. A főnök szemmel láthatóan elégedetten nyilatkozott a kiváló eredmények láttán:

“Nagyon örülünk ennek a hathónapos pénzügyi eredménynek, mely elsősorban a kitűnő húsvéti és nyári forgalomnak köszönhető”

– mondta Michael O’Leary vezérigazgató.

Lesz-e újabb áremelés? Ez érdekli elsősorban a fapados járatok utasait. A Ryanair 15% körüli áremelést irányoz előre 2023 utolsó hónapjaira. Jelenleg egy átlagos Ryanair fapados jegy 58 euró – írja a BBC gazdasági rovata. Amely hozzáteszi, hogy a légitársaságok nyáron keresik a legtöbbet, és télen kisebb forgalommal és bevétellel kell számolniuk.

A Ryanair optimistán nyilatkozik: az előzetes foglalások jól alakulnak, különösen a karácsonyi időszakban számítanak sok utasra.

Profit rekord jöhet

Bár a magas üzemanyag költségek lenyomják a pénzügyi mérleget, de a felemelt árak miatt mégiscsak rekordot dönthet az éves profit, melyet a Ryanair jelenleg 1,85-2,02 milliárd euróra becsül. Természetesen sietnek ehhez hozzátenni, hogyha előre nem látható fejlemények következnek be az ukrajnai vagy a közel-keleti háborúban, akkor borulhat minden üzleti számítás.

A Világbank nemrég azt közölte, hogyha elfajulnak a háborús fejlemények a Közel Keleten, akkor egy hordó olaj ára felmehet akár 150 dollárra is. Jelenleg az olajár visszament arra a szintre, ahol a Hamász október hetediki terrortámadása előtt volt.

Az Európai Unió utánanéz annak, hogy miért is emelik az árakat a légitársaságok? Erről nyilatkozott az uniós közlekedési biztos a londoni Financial Timesnak. Adina Valea elmondta a brit üzleti lapnak, hogy

“A brüsszeli bizottság természetesen nem ellenőrizheti a piaci árakat, de szeretné tudni, hogy mi miért történik – elsősorban a fogyasztók védelmében.”

A brüsszeli bizottság a múlt hónapban tett közzé jelentést a légiforgalomról, és ebben az áll, hogy a jegyek ára átlagosan 20-30%-kal emelkedett 2019-hez képest. A Covid pandémia rendkívüli helyzetet teremtett a légiközlekedésben is, ezért jelenleg 2019-et tekintik viszonyítási alapnak ebben az üzletágban is.

Távolról sem minden légitársaság vészelte át oly jól a nehéz időszakot mint a Ryanair.
Miért? – kérdezték a szakértőket a BBC Today című műsorában. A válasz Shanti Kelementől, az M&G Wealth befektetési főnökétől:

”A Ryanairnek volt viszonylag a legkisebb az adóssága, ezért könnyebben tudott játszani az áremelésekkel mint a vetélytársai a légiközlekedésben.”

EasyJet: Utas és létszám csökkentés

A fapados cégnek kevés az utas kísérője, ezért kiveszik az utolsó sort a gépek egy részén. 4 utaskísérő helyett így három is elég lesz a jövőben. Az A319 gépeken kezdik meg az utaslétszám csökkentését. Így maximum 150 utas repülhet a gépen.

A hatósági előírások szerint nem az számít, hogy hány utas van a gép fedélzetén hanem az, hogy hány ülés.

Az EasyJet és a British Airways a múlt hónapban többszáz járatát volt kénytelen megszüntetni, mert a Covid járvány visszatérése miatt komoly személyzeti gondjaik voltak. A repülőtársaságok folyamatosan létszámgondokkal küszködnek amióta újra megindult a tömeges légiforgalom. A pandémia idején ugyanis a munkatársaik zömét elbocsátották. Azóta rohamtempóban toboroznak, de permanens a hiány a légi személyzetben. A BBC szerint a következő egy évben ez így is maradhat.

Az EasyJet arra számít, hogy nyárra „csaknem visszaállhat” a 2019-es járvány előtti helyzet. Akkor a csúcs szezonban napi 300 ezer utast szállítottak.

A fapados cég igyekszik megnyugtatni a nyári utazást tervezőket mondván, hogy az utolsó sorban, amelyet most megszüntetnek, általában utolsó percben érkezők ülnek. A nyári utazásokat általában előre megtervezik, és nem az utolsó pillanatban váltanak repülőjegyet.

Az eddigi tapasztalatok nem túlságosan biztatóak: a húsvéti csúcsforgalom idején kilométeres sorok kígyóztak a repülőterek előtt. A káosz miatt le is mondott a manchesteri repülőtér ügyvezető igazgatója.

A személyzeti problémák gyors megoldását nehezíti az a hatósági előírás, hogy a légitársaságok és a repülőterek munkatársainak mind át kell menniük nemzetbiztonsági átvilágításon.

Grant Shapps, Nagy Britannia közlekedési minisztere, ezért legutóbb azt mondta a parlamentben, hogy felfüggesztik a kötelező nemzetbiztonsági átvilágítást. Így az új személyzet kiképzését azonnal meg lehet kezdeni Nagy Britanniában – írja a BBC portál.

A brit fapados már a Brexit utáni jövőre készül

0

Az EasyJet Ausztriát választotta. Azt ígérik, hogy az utasok nem vesznek majd észre semmit, és a munkatársaknak sem kell aggódniuk: nem rúgnak ki senkit az EasyJet londoni központjában.

Bécsben lesz a brit fapados európai cégének központja- közölte az EasyJet szóvivője. Az EasyJet Europe az osztrák fővárosból kívánja irányítani a fapadosokat azt követően, hogy Nagy Britannia kiválik az Európai Unióból. Ezt azt jelenti: a cég nem bízik abban, hogy a brit kormány eredményesen tárgyal Brüsszellel a kilépés feltételeiről.

A fapadosok számára akkor virradt fel a nap igazán amikor az EU bevezette a nyílt égbolt politikát. A liberális intézkedés azt jelentette, hogy az Európai Unió határain belül bárki bármilyen járatot indíthat, ha beszerzi a szükséges engedélyeket. Vagyis megszűnt a nemzeti szabályozás és ezzel együtt a monopóliumok. Az EasyJet és a Ryanair így nőtt naggyá hála az uniónak meg persze a csökkenő költségeknek és olajáraknak.

De mi lesz a brit légitársaságokkal, ha Nagy Britannia kilép az EU-ból? Theresa May miniszterelnök fogadkozik: megőrzik a nyílt egeket! Csakhogy úgy látszik az EasyJet nem hisz neki. A brit fapados cégnek van már egy vállalkozása Svájcban. De hát az alpesi állam nem tagja az EU-nak. Ezért lesz az EasyJet Europe központja a szomszédos Ausztriában.

Az engedélyezés jól halad, hamarosan elindulhat az új cég – mondta az EasyJet szóvivője Londonban. Aki közölte: az utasok nem vesznek majd észre semmit. A munkatársaknak sem kell aggódniuk: nem rúgnak ki senkit az EasyJet londoni központjában. Új munkahelyek viszont lesznek- igaz, hogy már Ausztriában.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!