Kezdőlap Címkék Budapest Airport

Címke: Budapest Airport

Nálunk is van vírusos beteg? FRISS: NEM

Koronavírus-fertőzés gyanújával vizsgálnak egy beteget, aki a ferihegyi reptérre érkezett – értesült az Index. Már 12 ezren betegedtek meg a vírusban, 259 kínai a halálos áldozatok száma. Nálunk börtönüzemben kezdték meg a maszkok gyártását.

Kora délután a Liszt Ferenc repülőtéren elkülönítettek egy lázas utast, akit koronavírus-fertőzés gyanújával vizsgálnak – írta az Index. Forrásuk szerint a férfi nem kínai nemzetiségű, de állítása szerint nemrégiben járt Vuhanban, a koronavírus-járvány kiindulópontjában. Úgy tudják, az illető az Emirates légitársaság járatával érkezett a fővárosba. Az esetről a reptéri egészségügyi szolgálatot ellátó AMS mentőszolgálat értesítette az Országos Mentőszolgálatot, amely életbe léptette az ilyen helyzetekre kidolgozott protokollt. Egy olvasójuk délután 2 óra körül látott a ferihegyi gyorsforgalmi úton egy mentőautót befelé tartani, amely megkülönböztető jelzést használt, és a sofőr fehér izolációs ruhába volt öltözve. (A reptér péntek estétől valamennyi közvetlenül Kínából érkező utast megvizsgál.)

A Budapest Airport egyelőre semmilyen tájékoztatást se adott, ahogyan más

hivatalos részről se közöltek információt

erről. A reptérüzemeltető csak az általános információs táblát tette közzé pár órája.

Forrás: Facebook

A koronavírus pedig megállíthatatlannak tűnően terjed. A Johns Hopkins Egyetem információs oldalán, már 12 024 fertőzöttet tartanak nyilván világszerte, az elhunytak száma (mind kínai) 259. Az igazoltan felgyógyultak is csak 287-en vannak eddig. A koronavírus terjedését szemlélteti a grafikon január 20-a óta.

Ezen jól látható, hogy – noha további 26 országban regisztráltak fertőzést – a betegek elsöprő része, 11 860 kínai területen történt, 7153 Hubej tartományban, ahol az elhalálozások zöme (249) is megtörtént.

Az amerikai szakhatóság, a CDC új fényképet közölt a vírusról.

A koronavírus. Forrás: CDC

Magyarországon – bár már az elmúlt év végén kiderült a járvány ténye és lehetséges természete – teljes hiány alakult ki a lakosság számára megvásárolható maszkokból, amelyeket nem pótoltak. Ezen a Belügyminisztérium azzal próbál enyhíteni, hogy

soron kívül elkezdte a maszkok gyártását a büntetés-végrehajtási szervezet.

A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága (BVOP) szóvivője szombaton a debreceni büntetés-végrehajtási intézet gyártóüzemében elmondta, hogy a koronavírus-járvány elleni védekezésért felelős operatív törzs pénteki ülésén elfogadott akciótervében a BVOP feladatául szabta, készítse elő az egészségügyi védőfelszerelések gyártására történő átállást.

Orosz Zoltán alezredes közölte, hogy a védőmaszkok gyártásához minden alapanyag rendelkezésre áll, a fogvatartottak hosszított idejű váltásban, napi 12 órán át készítik, csomagolják a maszkokat, amelyből

húszezer darab gyártására képes naponta az üzem.

Ezzel folyamatosan nő az árukészlet, de már most jelentős raktárkészlettel, több mint 320 ezer védőmaszkkal rendelkeznek. A maszkokat az ország több pontján kialakított raktárakban tárolják, ahonnan szükség esetén azonnal szállíthatják a felhasználókhoz.

A vírus terjedése miatt eddig két kínai légitársaság jelentette be, hogy

felfüggesztik budapesti járataikat.

Jövő péntektől a Hainan Airlines március 27-ig nem repül Ferihegyre a Csungking-Budapest járaton. Korábban a Shanghai Airlines tudatta, hogy a Csengtu-Budapest járatot február 4. és március 28. között, a Hszian-Budapest járatot február 6. és március 26. között felfüggeszti. A Sanghaj-Budapest járat az eredeti menetrend szerint közlekedik.

A Hainan esete azért különös, mert ennek budapesti megjelenését múlt pénteken Szijjártó Péter jelentette be diadalmasan.

A Hainan Airlines új, Csungking és Budapest között közlekedő járatának avatási ünnepsége.
MTI/Kovács Tamás

Akkor,

amikor már tombolt a koronavírus, és egyértelmű volt, hogy annak központja Kína.

És amikor egyre több országban kezdték el felülvizsgálni az onnan induló turizmuskapcsolatokat.

FRISSÍTVE

Nem fertőződött koronavírussal a férfi – közölte a Dél-pesti Centrumkórház – Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet osztályvezető főorvosa. Szlávik János elmondta, hogy a fiatalember nem mutatja a betegség egyetlen tünetét sem, nem lázas, nem fullad, nem köhög. Megfigyelésre kórházban marad, de ezt nem a betegség gyanúja, hanem a kimerültség indokolja – hangsúlyozta.

A főorvos tájékoztatása szerint a férfi a járvány gócpontjaként ismert közép-kínai Hupej tartomány székhelyén, Vuhanban járt egyetemre. A várost január 23-án hagyta el, vasúton Hongkongba, majd repülőn Európába utazott, és átszállással érkezett Budapestre. Utazása során átesett testhőmérséklet-ellenőrzésen, de nem volt lázas, így továbbengedték – tette hozzá Szlávik János.

Szigorúbb repülési tilalom – tart a reptér-üzemeltető elleni hadjárat

Megvalósulhat a Budapest feletti tényleges éjszakai repülési tilalom, kivételekkel. Az ezt megszegő társaságok ezer euró büntetést fizethetnek. A kormány megpróbálja kizeccölni a reptér-üzemeltetőt.

„Gyakorlatilag nullára” csökkentenék a főváros feletti éjszakai repülőforgalmat éjfél és reggel öt óra között – ezzel kommentálta a közeljövőben hatályba lépő intézkedéseket Tarlós István főpolgármester, balján Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel. Elvileg eddig is így volt, azzal, hogy hat le- és felszállást lehetett tervezni, de a valóság rendre felülírta ezt. Ahogyan eddig, úgy a jövőben se számít tiltott forgalomnak a külső ok miatti késés vagy egyéb elháríthatatlan helyzet.

Jön a bírság lehetősége

Az új szabályok értelmében duplájára emelik a le-felszálláskor megengedett hátszél erősségét, ellenkező esetben másik kifutóra irányítják a gépeket, továbbá a tilalmat megszegő légitársaságok ezer euróig terjedő zajvédelmi bírságot fizethetnek. Mindezek mellett 13-ra növelik a zajmérési helyek számát.

Tarlós elmondta, hogy a ferihegyi repülőtértől északnyugati irányba lévő sűrűn lakott rész zajterhelése gyakorlatilag megszűnik, és a délkeleti irányba szállhatnak majd le és fel az 1-es kifutóról a repülőgépek. Azt nem mondta el, hogy ezzel

az agglomeráció felett változatlanul megmaradhat a repülőforgalom,

ha a leszálláskor alkalmazandó hátszél iránya megköveteli ezt az útvonalat. Az ilyen helyzetre ugyanis nem vonatkozik a tilalom.

A hátszélre és a bírságra vonatkozó szabályok várhatóan szeptemberben lépnek hatályba.

Legjobb, ha eladják?

A kormány folytatja hadjáratát a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport jelenlegi külföldi tulajdonosával szemben. Tegnap Gulyás Gergely kancelláriaminiszter jelentette ki, hogy 2020. január 1-jével, ha kell, rendeleti úton tiltják be a fapados terminálrész használatát, ha nem történik változás, de az üzemeltető július 8-án nekilátott egy normális épületrész építésének.

Azt is belengette, hogy bár az államnak csak szabályozási-befolyásolási jogai vannak, de

a kormány rendelkezik megfelelő eszközökkel és ezekkel él is.

A kormány azt is egyértelművé tette a tulajdonosnál, hogy legjobb, ha eladja a repülőteret, ha nem képes kezelni a problémákat – tette hozzá.

Ugyanebben a hangnemben beszélt ma Palkovics. Mint fogalmazott, „a magyar emberek” és a kormány érdeke, hogy Budapestnek ugyanolyan színvonalú repülőtere legyen, mint Prágának, Bécsnek vagy Varsónak, mert ebben a pillanatban ez nem így van. Működőképes repülőteret szeretnének vagy a jelenlegi tulajdonosi konstrukcióban, alkalmas emberekkel, vagy ha ez nem megy, akkor másik tulajdonossal. A kormány lehetőségei kötöttek, mert „egy konzervatív kormány nem tehet semmit egy másik cég tulajdonával szemben”.
Ezekről már tárgyalnak a tulajdonossal, ha az egyeztetés nem lesz eredményes, akkor

„meg is kérik, adja el a repülőteret másnak”

– mondta Palkovics.

Össztűz már jó ideje

Az előzmények sorában pár hónapja Fürjes Balázs budapesti fejlesztési államtitkár vezetésével 77 pontból álló követeléslistát állítottak össze a Budapest Airportnak, és – ahogyan Gulyás jellemezte – „a lehető legnyersebb formában egyértelművé tették”, hogy az üzemeltető komoly szankciókra számíthat, ha gondatlan saját tulajdonával.

A kritikák jellemzően a Malév 2012-es csődje után sebtiben felhúzott fapados-terminálon tapasztalható áldatlan állapotok miatt érik az üzemeltetőt, a meglehetősen durva hangnem és a tulajdon eladásának erőteljes „ösztönzése” mögött azonban hírek szerint inkább más áll. Az, hogy más stratégiai cégek, sőt, ágazatok után

a reptér is kerüljön vissza „nemzeti kézbe”.

Ez azért különös, mert a Budapest Airportot 2005-ben csak részlegesen privatizálta az akkori kormány: a részvények 75 százalékát mínusz egy részvényt. A maradékot pedig már Orbánék adták el az akkori tulajdonosi konzorciumnak.

Az első kísérlet sokba került

Orbán-kormány másodjára megy neki a reptér-üzemeltetőnek. Első regnálásának végén, 2002 elején a kormány „kiszervezte” a mostanihoz hasonlóan kanadai érdekeltségű cég alól Ferihegyet. Akkor csak az üzemeltetés jogát kapta meg több évtizedre a kanadaiak és az állami tulajdonú Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság alkotta vegyesvállalat. Az első Orbán-kormány aztán a jelenlegi – akkor alapított – Budapest Airport Zrt.-t bízta meg az üzemeltetéssel.

A hoppon maradt kanadai cég perre vitte az ügyet, és nyert. Ennek alapján 2005-ben a Gyurcsány-kormánynak kellett 74 millió dollár kártérítést plusz a perköltséget kifizetnie.

Ez akkor mintegy 18 milliárd forintra rúgott.

A reptéri vezetés mindenesetre megpróbál baráti gesztusokat tenni. Éppen egy hónapja egyik napról a másikra leváltották a vezérkar két tagját. A kommunikációs igazgató – a veterán Hardy Mihály – helyére egy Fidesz-közeli személyt állítottak.

Hazaszállítják a Liszt Ferenc repülőtéren megsérült izraeli nőt

0

Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója a Független Hírügynökség érdeklődésére közölte, hogy a két héttel ezelőtti repülőtéri balesetben súlyosan megsérült izraeli nőt hazaszállítják Izraelbe.

Mint ismeretes, két héttel ezelőtt a Travel Service légitársaság gépében füstöt észleltek az utastérben, ezért a pánikba esett utasokat felfújható gumicsúszdákon menekítették ki a gépből.

A feltételezések szerint a szerkezetből kiáramló erős légáramlat lökte meg a már a csúszda alján lévő 39 éves nőt, aki emiatt kiesett a csúszdából, és fejjel a betonba csapódott.

Az izraeli nő olyan súlyosan megsérült, hogy a mentők hosszan küzdöttek az életéért, illetve azért, hogy szállítható állapotba kerüljön. Amint ez megtörtént, a Merényi Gusztáv Kórházba vitték, ahol azonnal megműtötték.

Bár a kórház a személyiségi jogokra hivatkozva nem ad információt az állapotáról, a mostani hír, vagyis, hogy a sérültet szerdán hazaszállítják Izraelbe, arra utal, hogy az állapota javult.

Csődveszélyben az Air Berlin

0

Csődeljárást kezdeményezett a német Air Berlin légitársaság, de ennek idején is működni fog a cég. A Budapestre napi járatot közlekedtető cég esetleges leállása nem okozna fennakadást a berlini repülésekben – mondták el a fuhu.hu-nak a Budapest Airportnál.

Csődöt jelentett az Air Berlin légitársaság kedden, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, nem támogatja tovább anyagilag a német légitársaságot. Az Air Berlin közlése szerint azonban így is folytatják a munkát. A cég vezetése az illetékes berlin-charlottenburgi cégbíróságnál kezdeményezte, hogy csődeljárás induljon ellene. Az eljárás idején továbbra is a vállalat irányíthatja az üzletet. A cég nem módosít menetrendjén, változatlanul lehet helyet foglalni járataira.

A történtek nem érintik a Budapest-Berlin-útvonalat, az Air Berlin fenn kívánja tartani napi három járatát

– mondta a fuhu.hu-nak Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője. Emlékeztetett arra, hogy ha sikertelen lenne a csődeljárás, a többi légitársaság azonnal átvenné a német cég helyét. A Malév megszűnte után három napon belül „elkelt” a berlini útvonal.

Az évek óta veszteséges Air Berlin tavaly 780 millió euró veszteséget könyvelt el, s a német kormány most 150 millió euró áthidaló kölcsönt nyújt, ami három hónapig fedezheti a működést. A cég tárgyalást kezdett a Lufthansával az Air Berlin egyes részeinek átvételéről, de más érdeklődőkre is számít.

MTI/FüHü

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!