Kezdőlap Címkék BKK

Címke: BKK

Tarlós a FüHü-nek cáfolta, hogy leváltaná a BKK vezérét (frissítés)

„Nincs is miért megtennem ezt a lépést” , fogalmazott portálunknak Tarlós István. A főpolgármester kifejtette: „a hibát nem a BKK követte el, következésképp a vezérigazgató sem hibáztatható az elrontott e-jegy rendszer miatt.”

Arra a kérdésre, hogy van-e rajta Fidesz-nyomás, amiről a Népszava írt, azt válaszolt, hogy nincs.

Egyébként sem kerületi polgármester vagyok, engem a főváros élére választottak meg, ily módon a kormányzó párt sem tud nyomást gyakorolni rám.

Egyébként is, ez az én dolgom, nem a kormányé, vagy egy párté.

A hibát a T-System követte el, mondta el Tarlós István, neki kell kivizsgálnia, hogy mi is történt valójában. – Augusztus 20-ig kell elküldeniük a jelentést, akkor biztos többet fogunk tudni – tette hozzá Budapest első embere. – Az igazi probléma, hogy a történtek után milyen támadásokat indítottak a BKK informatikai rendszere ellen. Ezek a támadások nagyon sokba kerültek. Természetesen nem arra a fiatalemberre gondolok, aki elsőként meghekkelte a rendszert, mi vele nem foglalkoztunk és nem is mi tettünk ellene feljelentést, hanem a T-System.

Azokról beszélek, akik a későbbiek folyamán lebénították a rendszert és más módon is megpróbáltak kárt okozni a BKK-nak.

Arra a kérdésre, hogy van-e valamilyen elképzelése, gyanúja arról, ki, kik követték el ezeket a támadásokat a BKK ellen, Tarlós nemmel válaszolt. Majd még egyszer megerősítette: szó nincs Dabóczi Kálmán eltávolításáról, mivel a hibát nem a BKK követte el.

 

 

 

Tarlós cáfolja, hogy leváltaná a BKK vezérét

0

Tarlós István a Fühü-nek nyilatkozva cáfolta, hogy leváltaná a BKK vezérét.

A főpolgármester úgy fogalmazott, hogy esze ágában sincs meneszteni Dabóczi Kálmánt.

Mint ismeretes, a ma reggeli Népszavában jelent meg egy cikk arról, hogy Dabóczi Kálmán belebukhat az e-jegyek körül kialakult biotrányba. A lap szerint a BKK online jegyrendszerének botránya kormánypárti vezetőkben is kiverte a biztosítékot, s már nem tartják vállalhatónak Dabóczit. Úgy ítélik meg, hogy a sorozatos botrányok károsan érintik a Fideszt.

Hamarosan újabb részletekkel jelentkezünk.

Megint „idegen tárgy” okozott gondot a metróban

0

A hvg.hu vette észre a Metróért Egyesület posztját a Facebookon, miszerint megint ajtóhiba miatt szállították le az utasokat egy felújított orosz metrókocsiról.

Sajnos egy panda megint kiszállított ajtóhiba miatt. Mielőtt megindul a szokásos vita arról, hogy a régiek a jók, tényszerűen közöljük, hogy a régiekkel is volt ma már komoly meghibásodás.

Közzétette: Metróért Egyesület – 2017. augusztus 7.

A hvg.hu megkérdezte Bolla Tibor BKV-vezérigazgatót, hogy mi történt, ő elismerte, hogy ki kellett állítani egy metrót a forgalomból, mert nem záródott az ajtaja. Azt is mondta, hogy

ugyanazzal a metróval volt, mint a múlt héten, amikor ajtóhiba miatt ki kellett állítani.

Bolla Tibor szerint a fakockás esethez hasonlóan most is egy „oda nem illő tárgyban” akadt el az ajtót, és nem tudni, hogy szándékosan vagy véletlenül került-e oda. Ahogy fogalmazott: egy metróüzemből származó tárgyról van szó, tehát akár egy szerelő tehette oda, ezt majd a rendőrségi vizsgálat kideríti.

A fakocka ügyében már nyomozás is folyik.

BKK-botrány: nyomoz a rendőrség

0

Hűtlen kezelés miatt nyomoz a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda a BKK jegyértékesítési rendszerének ügyében.

Az MTI-nek azt mondták, feljelentés alapján, ismeretlen tettes ellen nyomoznak. A nyomozás érdekeire hivatkozva többet nem mondanak.

A BKK július 13-án indította el online jegyértékesítési rendszerét. Hamar kiderült, hogy

a rendszerben sok a hiba, könnyen feltörhető,

így például a valós árnál sokkal olcsóbban is lehet jegyet, bérletet venni.

Egy héttel később előállítottak és gyanúsítottként kihallgattak egy budapesti fiú a rendőrök, aki észrevett egy „rést” az online értékesítési rendszerben, tesztelte, majd jelezte is a BKK-nak a hibát. A T-Systems Magyarország és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) másnap közös állásfoglalásban tájékoztatott arról, hogy a T-Systems Magyarország az informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt ismeretlen tettes ellen feljelentést tett.

Tegnap Péterfalvi Attila, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke jelentette be, hogy eljárást indít az online jegyrendszerrel, és a MOL Bubi közbringarendszerrel összefüggő adatkezelésekkel kapcsolatban – utóbbiból is kerültek ki felhasználói adatok.

Megint elromlott egy felújított metrókocsi

0

Kiállt a forgalomból egy felújított metrókocsi.

Az eset a Klinikák megállónál történt, és az Index, valamint a Metróért egyesült értesülése szerint az volt vele a baj, hogy a kocsi ajtaja „visszanyitott”.

Az utasokat leszállították, senki sem sérült meg.

Mint ismeretes, a felújított 3-as metrókocsik sorozatos meghibásodása miatt orosz mérnökök érkeztek Budapestre, hogy felügyeljék a szerelvényeket, elhárítsák a hibákat, és ha gond van, akkor haladéktalanul közbe tudjanak avatkozni.

Legutóbb egy fakocka okozott galibát, mert  beszorult egy ajtó mögé, amely így nem tudta jelezni, hogy bezárult. Tarlós István főpolgármester nem zárta ki, hogy szabotázs történt, szerinte elképzelhető, hogy valaki cipőfűzést imitálva, szándékosan helyezte a kocát az ajtó mögé. A rendőrség nyomozást rendelt el az ügyben.

Eljárás indul a BKK-botrány miatt

0

Adatvédelmi hatósági eljárást indít a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság a Budapesti Közlekedési Központ és a T-Systems által üzemeltetett online jegyértékesítési rendszerrel, valamint a MOL Bubi közbringarendszerrel összefüggő adatkezelésekkel kapcsolatban.

Péterfalvi Attila közleményében azt írta, az adatvédelmi hatósági eljárás elindításáról a sajtóban megjelent információk – és ezeken alapuló állampolgári beadványok – alapján, valamint a 24.hu által elküldött adatbázisok áttekintését követően döntöttek, mivel

„a feltételezett jogellenes adatkezelés személyek széles körét érinti, illetve nagy érdeksérelmet idézhet elő”.

Az MTI-nek küldött közleményben azt is írja: az eljárás során elsődlegesen azt vizsgálja, hogy a BKK és a T-Systems Magyarország teljesítette-e az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvényben szereplő kötelezettségeket, különösen az adatbiztonsági követelményeket.

A törvény szerint az adatkezelőnek és az adatfeldolgozónak

a személyes adatokat megfelelő intézkedésekkel védeniük kell többek között a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal vagy törlés ellen.

Az eljárás során a hatóság szerződéseket kér be és kérdéseket is feltesz. Péterfalvi Attila szerint a hatóság adatvédelmi bírságot is kiszabhat jogellenes adatkezelés miatt, ennek összege akár 20 millió forint is lehet.

A BKK július 13-án indította el online jegyértékesítési rendszerét, de az informatikai rendszer könnyen feltörhető volt, így például a valódi árnál sokkal olcsóbban is lehetett jegyet, bérletet venni. A Bubival kapcsolatban pedig a 24.hu írta meg, hogy 5600, a rendszerbe regisztrált felhasználó adatai kikerültek a cégtől.

FüHü/MTI

A Bubi-bringák adatai is kikerültek

0

Ezúttal a BKK Mol Bubi kerékpárokhoz tartozó adatok kerültek a 24.hu birtokába: 5604 ember regisztrációs száma, telefonszáma, e-mail-címe. A lap forrása szerint tavaly óta tudott a kritikus minősítésű hibáról, de csak akkor kezdett foglalkozni ezzel, amikor kiderült az elektronikus jegyek rendszerének súlyos hiányossága.

Újabb adatbázis került a 24.hu birtokába: ebben a forrás állítása szerint a

BKK Mol Bubi közbringák aktív szerződéseinek egy része található, 5604 ember regisztrációs száma, telefonszáma, és – ha megadta – e-mail-címe.

A forrás elmondta, hogy tavaly óta tud a hibáról. Kipróbálta, hogy működik-e, de akkor adatokat nem vett le a rendszerből. Akkor kezdett el foglalkozni a BKK-val megint,

mikor kibuktak az e-jegyes rendszer amatőr hibái. Szerinte ez esetben is kritikus minősítésű hiba volt az oldalon, ezért fért hozzá a Mol Bubi adatbázisához.

A 24.hu ismét megkereste a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot (NAIH), és átadták az adatokat. Az adatvédelmi hivatal összevetése igazolhatja az adatok valódiságát.

Péterfalvi Attila NAIH-elnök elmondta, hogy hatósági eljárást már indíthatna, mert beadvány és panasz is érkezett hozzá, de még nem döntött, milyen vizsgálatot indít, megvárja a BKK válaszát. A döntést az is befolyásolja, hogy milyen más adatokat kapok, illetőleg azok mennyire relevánsak – mondta Péterfalvi.

A T-Systems Magyarország az adatkezelőhöz, a BKK-hoz irányított. A közlekedési társaság sajtóosztálya pedig a korábban többször közölt sablonválaszt adta: „A helyzet tisztázására Tarlós István főpolgármester átfogó vizsgálatot rendelt el. A témával kapcsolatban a vizsgálat lezárását követően tudunk információt adni.”

Segített a BKK-nak, lecsukták

0

Bevitték a rendőrök azt a 18 éves fiút, aki súlyos hibát fedezett fel a BKK elektronikus jegyrendszerében, majd jelezte ezt a cégnek.

A 24.hu értesülése szerint éjjel lakásából vitték el a rendőrök azt a 18 éves fiút, aki

50 forintért vett e-bérletet a BKK új elektronikus jegyértékesítési rendszerében általa talált biztonsági rést felfedezve.

A rendőrség megerősítette a 24.hu-nak, hogy gyanúsítottként hallgatták ki a fiút információs rendszer vagy adat megsértése vétsége elkövetésének gyanúja miatt. A 18 éves fiatalember – aki szabadlábon védekezhet – a nemrégiben útjára bocsátott online jegyértékesítési rendszerben talált biztonsági rést, amelynek kihasználásával 50 forintért vásárolt bérletet. Ezután

a hibát azonnal jelezte a Budapesti Közlekedési Központnak.

A BKK nem köszönte meg neki, hanem internetes támadásnak minősítette a történteket. A 24.hu úgy tudja, hogy éjjel lakásáról állították elő a fiút.

Facebook-bejegyzésében a srác azt írta a „bérletvásárlás” után, hogy nem Budapesten él,

soha nem használta a BKV járműveit, és a bérlettel se kezdett semmit.

Mint írta, csupán fel akarta hívni a BKK figyelmét egy amatőr hibára az e-jegyes applikációban. Szerinte komolytalan azt feltételezni, hogy úgy követ el ilyen bűncselekményt, hogy azonnal szól az illetékeseknek.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK