Kínán kívül a legnagyobb olyan ritka földfém gyár épül Franciaországban Lacq-ban, amely újra hasznosítja az akkumulátorok hulladékát azonkívül, hogy kibányászott nyersanyagot is feldolgoz. A francia – japán közös tulajdonban álló üzem a tervek szerint már jövőre megkezdi a működését.
A francia állam szinte ugyanannyi euróval támogatja a ritka földfém gyár építését – 106 millió euró – mint amennyit a magánvállalkozók befektetnek – 110 millió euró.
Amikor már teljes kapacitással működnek majd, akkor évente 800 tonna könnyű ritka földfémet és 600 nehéz ritka földfémet állítanak majd elő. Ez a jelenlegi globális termelés 15%-ának felel meg. Japán és a Stellantis autógyár máris hosszútávú egyezményt kötött a ritka földfém gyártó üzemmel – írja a francia gazdasági lap, a Les Échos.
Akkumulátor forradalom: 5 perc alatt feltölthető a BYD jármű
Szárnyalnak a kínai BYD részvényei a tőzsdéken azt követően, hogy bejelentették egy olyan új technológia alkalmazását, amely rendkívüli mértékben meggyorsítja a járművek feltöltését. A kínai cég szerint 5 perc alatt feltölthető lesz az akkumulátor, amellyel azután 400 kilométeres utat lehet megtenni.
A CNBC amerikai gazdasági portál emlékeztet arra, hogy a nagy vetélytárs, a Tesla nemrég azt közölte, hogy 15 perc alatt lehet feltölteni az ő fele akkora akkumulátorát, amely körülbelül 270 kilométer megtételére elég energiát jelent. A CNBC hangsúlyozza, hogy a BYD állítását eddig független források nem erősítették meg.
Vang Csuanfu, a BYD tulajdonosa és főnöke mindenesetre azt hangsúlyozta:
”Célunk az, hogy olyan gyorsan menjen a feltöltés mint a benzinkútnál a tankolás.”
A BYD azt is bejelentette, hogy 4000 új feltöltő állomást létesít Kínában, ahol így lehetővé válik a szupergyors feltöltés.
A kínai óriás nemrég 5,2 milliárd dollár értékben dobott piacra új részvényeket a hongkongi tőzsdén, hogy legyen miből fedezni a kutatás – fejlesztés kiadásait – írja az amerikai CNBC portál.