Így számolt be Soros mai közleményéről az MTI, valamint Mészáros, Habony és Vajna csapata

0
5426

A Független Hírügynökség az elsők között írta meg, hogy Soros György tételesen cáfolta a magyar kormány nemzeti konzultációs levelének hét pontját. Ezt követően a hír végigrobogott a sajtón, egymás után jelentek meg az erről szóló híradások. Kíváncsiak voltunk, ezért utánanéztünk, hogy a közmédia, illetve a Mészáros-Vajna-Habony nevével fémjelzett sajtóbirodalom csatolt részei mikor és miként számoltak be a hírről.

Az MTI 9 óra 5 perckor rövidhírben közölte, hogy Soros György interjút adott a Financial Times-nak, majd ugyanezt 9.57-kor egy hosszabb híradásban is megerősítette. A cikk végére ekkor már belinkelte Soros Györgynek a kormány állításait tételesen cáfoló közleményét.

Az Origón 14 órakor még nem találtunk ezzel kapcsolatos hírt, de ez az állapot csak 14.32-ig tartott. AkkorSoros megfenyegette Magyarországot, és összevissza hazudozik” címmel tettek közzé egy írást, melyben elmondják a saját véleményüket a Soros által írtakról, anélkül hogy Soros szavait is idézték volna.

A Magyar Hírlap gyorsabb volt az Origónál, mert 9.12-kor közölt cikkében átvette az MTI hírét. Pontosabban, ismertette Sorosnak a Financial Times-nak adott interjúját, majd megemlítette, hogy Soros közleményt is kiadott, amelyben tévedésnek nevezi a vele szemben felhozott vádakat. A Magyar Hírlap nem részletezte, hogy Soros pontról pontra cáfolja az ellene felhozott vádakat, nyilván nem akarta ezzel elkeseríteni az olvasóit.

A Magyar Idők sem szentel sok szót Soros cáfolatának, 9.18-kor átvette az MTI hírét, igaz, becsületükre legyen mondva, a végén belinkelték az eredeti közleményt, így az a Magyar Idők-olvasó, aki nem elégszik meg a felszínes lózungokkal, akár tájékozódhatott is, ha nagyon utánajárt.

A Ripost a déli órákban jutott el odáig, hogy hírt adjon Soros György megszólalásáról. Igaz, meglehetősen sajátos formában tálalta mindezt. A „Soros György Magyarország megbüntetését követeli” című cikkben szó sem esik arról, hogy a kormány állításait pontokba szedve cáfolta az amerikai-magyar milliárdos. Ezzel szemben felidézik a Financial Times-nak adott interjút, és több ízben is úgy fogalmaznak: Soros tagadja az ellene felhozott vádakat. Tagadni, tudjuk, a vádlottak szoktak, Soros György azonban nem vádlott, hanem szabad ember, aki cáfolja a kormány óriásplakátokon, újságokban, televíziókban és nemzeti konzultációs levelekben sok milliárd forintért terjesztett állításait.

A 888 Sivalkodjatok rovatában – igen, a portálnak van ilyen rovata, itt rendre az ellenzék megszólalásai kapnak helyet, sajátos megfogalmazásban – 10.49-kor tett közzé egy szöveget, „Soros György aggódik” címmel. Az első mondata így hangzik: „Az amerikai milliárdos félti az általa kitartott magyarországi szervezeteket.”

A második, és egyben a cikk befejező mondata pedig egy idézet: „Nem maradhatok tovább csendben, mivel attól félek, hogy az a minapi bejelentés, miszerint a magyar hírszerző szolgálatok vizsgálatot kezdenek, felveti annak a veszélyét, hogy nem csupán szervezetek, de egyéni vezetők ellen is üldöztetés indul”

A Borsonline bulvárlap, az ott dolgozó csapattól, mely egy ideje Andy Vajnától kapja a fizetését, nem feltétlenül várható el, hogy politikai jellegű hírekről is beszámoljon. Ők azonban úgy döntöttek, nem rekednek meg a bulvárhírek közlésénél, az ő olvasóik ennél többet érdemelnek, ezért – a maguk sajátos módján – beszámoltak arról, hogy Soros megszólalt az ellene felhozott vádakkal kapcsolatban. Az „Ellentámadásba kezdett Soros – tételesen tagadja a nevéhez kötött tervet” című írás 12.47-kor került ki a netre.

Itt már egy kis szerkesztői ügyetlenség is tetten érhető, hiszen a cikk első mondatában az olvasható, hogy Soros György közleményt adott ki, melyben tételesen cáfolta a kormány nemzeti konzultációs kérdőívének tartalmát. Vagyis, nem tagadja, mint a címben írták, hanem cáfolja. Reméljük, nem lesz baja ebből a szerkesztőknek, és fölöttes szerveik ezt a botlást betudják annak, hogy még csak rövid ideje erősítik Vajna birodalmát. Az viszont mindenképpen a javukra írható, hogy írásuk végén belinkelték a 24.hu cikkét, melyben elolvasható Soros György tételes cáfolata.

A Stefka István nevével fémjelzett Pesti Srácok 11.31-ig tudta magát türtőztetni, addig nem szólaltak meg a reggeli hírrel kapcsolatban. Akkor azonban egyből nagyot léptek, mert a „Soros György is megszólalt a nemzeti konzultáció kapcsán (FRISSÍTVE)” című cikkük első mondata így hangzik: Szerteágazó sajtókampánnyal válaszolt Soros György a kormány nemzeti konzultációval kapcsolatos kampányára.

Ezt követően nagy vonalakban ismertetik az MTI által kiadott szöveget, egy alcímből még azt is megtudjuk, hogy Soros elszólta magát. Érdemes elolvasni a kommenteket is, már csak azért is, mert az egyik, nem a legvérmesebb hozzászóló így fogalmaz: „Sajnos sok követője van, ezek sosem halnak ki.”

Elnézést azoktól, akik kimaradtak a mai összeállításunkból, ígérjük, legközelebb ők is sorra kerülnek.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..