Kezdőlap Címkék TV2

Címke: TV2

Mikor mondja Tilla, Majka, Claudia, Stohl, hogy elég volt?

Már nekem is többször eszembe jutott, amit többen felvetettek  Facebookon. Jelesül az, hogy a TV2 hírességei, akik amúgy normális, okos, gondolkodó emberek, meddig adják még arcukat a vállalhatatlan dolgokhoz, és mikor mondják azt, hogy elég volt.

A TV2 ugyanis egy ideje átvette a közmédia gyakorlatát. Utóbbi, mint tudjuk, még a legizgalmasabb sportközvetítések közben is képes volt belerondítani a nézők életébe, és – 1 perces híradásként tálalva – rájuk zúdítani a kormányzati propagandát.

Legújabban a TV2 is folytatja ezt a haladónak nem mondható “hagyományt”. Náluk “Tények röviden” a címe az egyperces agymosásnak, és abban hasonlít a közmédiás egyperces gyűlölet-híradókhoz, hogy szinte kizárólag a gonosz migránsokról, valamint Soros György aljasságairól szól, és a legváratlanabb időben öntik a gyanútlan néző nyakába.

Szerintem kizárt, hogy a címben említett hírességek, akik, feltételezésem szerint, gondolkodó intelligens emberek, kedvelnék ezt a fajta világlátást. Sőt, gyakorlatilag biztos vagyok abban, zavarja őket, hogy akarva-akaratlanul az arcukat adják ehhez – még akkor is, ha ők nem politikai, hanem szórakoztató műsorokban szerepelnek. Hiszen, hiába a különállás, a TV2 mégis csak „rájuk ég”, arról nem is szólva, hogy barátaiknak, családtagjaiknak és nem utolsósorban, háborgó lelkiismeretüknek is kell mondaniuk valamit.

Persze, tudom, hogy nem könnyű felállni és azt mondani: eddig, és nem tovább. Az említetteknek – és mindenki másnak –bizonyára benne van a szerződésükben, hogy nyilvánosan nem politizálhatnak. És ez így is van rendjén, ám ha van ilyen pont a szerződésben, azt épp a TV2 szegi meg.

A szürrealisztikus abnormalitásra nemet mondó vélemény amúgy nem politika, mert nem arról szól, valaki jobb-, vagy baloldali, a kormánypártra, vagy az ellenzékre szavaz, hanem arról, hogy az illető nem akar egy önmagából kifordított, nem létező valóságban élni.

A TV2 – és más csatornák – hírességei sok pénzért vállalják a szereplést, de ha hosszú távon gondolkodnának, akkor rá kellene jönniük, hogy a hitelességük megfizethetetlen, ezért minden pénznél többet ér.

Azt sem gondolom, hogy egy közös nyilatkozattal, amelyben az szerepel, hogy elég a hazugságokból, a mellébeszélésből, és a csúsztatásokból, a kirúgásokat kockáztatnák. Egy embert ki lehet rúgni, kettőt is, de kizárt, hogy egy kereskedelmi csatorna egyszerre válna meg az összes hírességétől – ez ugyanis az a bukását jelentené.

Persze, lehet, hogy egy ilyen tartalmú nyilatkozat után sem változna semmi, és minden menne tovább, úgy, mint eddig. De ebben az esetben legalább Tilla, Majka, Claudia, Stohl és a többiek elmondhatnák magukról, hogy megpróbálták.

Tíz éve történt – Tévések tiltakoztak a minisztériumnál

0

2007. november 23-án arról írt a Független Hírügynökség, hogy bejelentették: a Magyar Televízió, a TV2 és az RTL Klub nem vesz részt pénteken azon az egyeztetésen, amelyet az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (IRM) kezdeményezett az újságírók és rendőrök között a tüntetéseken kialakult konfliktusokról.

A három országos csatorna indoklása szerint a probléma megoldása az egész sajtó bevonásával lehet eredményes, az egyeztetésre viszont egyes sajtóorgánumok nem kaptak meghívást.

A megbeszélésre a Független Hírügynökséget sem hívták meg, a tárca indoklása szerint helyhiány miatt.

A Magyar Televízió, a TV2 és az RTL Klub az igazságügyi és rendészeti miniszternek küldött, azonos tartalmú levél kiséretében jelezték a tárcának, hogy a péntekre kapott meghívásnak nem tudnak eleget tenni.

A levélben a csatornák kifejtik: örömmel fogadták el meghívást az újságírók és rendőrök közötti konfliktusok megoldása és megelőzése céljából. Azt gondolják, hogy ez a probléma az egész magyar sajtót érinti, így a megoldása is valamilyen formában az egész sajtó bevonásával lehet eredményes.

“A mai hírekből tudtuk meg, hogy a mai egyeztetésre egyes orgánumok, amelyek kétségtelenül érintettek a problémában, nem kaptak meghívást. Ez a körülmény álláspontunk szerint megakadályozza, hogy közös megoldást találjunk. Emiatt a meghívásnak nem tudunk eleget tenni, egyúttal várjuk az alkalmat, hogy a Miniszter Úr és a magyar sajtó képviselői a tüntetéseken kialakult konfliktusokról egyeztetést folytassanak, amelyen örömmel veszünk részt.” – áll a Takács Albert igazságügyi és rendészeti miniszternek elküldött levélben.

Lemond a kormány Vajna adóforintjairól

0

Arról már korábban is értesülhettünk, hogy Andy Vajna utál adót fizetni. A TV2 fölvásárlását ugyan magyar állami hitel tette lehetővé, a csatorna magyar bankhitelekből működik, ám a TV2 csoport számos kábelcsatornáját már Romániában jegyeztette be.

Ott fizet utánuk – alacsonyabb – műsorszolgáltatási díjat és adót egyaránt.

Most az is kiderült, hogy

a Vajna által fizetendő alacsonyabb adóhoz a kormánynak is fontos érdeke fűződik.

Varga Mihály miniszter ugyanis jóváhagyta Vajna két kaszinót működtető cégének miniszteri engedélyhez kötött összeolvadását, amely így a korábbi 2,1 milliárd forint helyett mindössze 400 milliónyi adót, árbevételének 2 százalékát kénytelen fizetni.

A miniszterelnök már korábban említette, hogy célja az egyszámjegyű adókulcs. Azt elfelejtette hozzátenni, hogy ezt Andy Vajnán fogja kipróbálni.

Forrás: Gréczy Zsolt, szóvivő, DK

Kolosi cáfolja a Figyelőt

0

„A Figyelőnek bíróság előtt kell majd felelnie hazug állításaiért” – szögezte le Facebook posztjában az RTL vezérigazgató-helyettese. Kolosi Péter a hetilap eheti számában megjelent cikkre reagált. Azt „ egyértelműen azzal a szándékkal írták, hogy azt a hamis látszatot keltse, hogy az RTL Magyarországon veszteséges, amelytől tulajdonosai meg akarnak szabadulni”.

A Figyelő – az RTL megkérdezése nélkül – írt az RTL Magyarország üzleti eredményeiről, és ezzel szoros összefüggésben a magyar televíziós reklámpiac méretéről. A szerző szándékai egyértelműek: dezinformálni, az RTL Magyarország üzleti hírnevét aláásni. Mindeközben társaságunkat üzleti adatok meghamisításával vádolja – írja Kolosi, aki részletesen megálaszolja a cikket.

Az állítólagos veszteség

A cikk – nem nevesített – szerzője azt állítja, hogy az RTL-en kívül mindenki nagyon derülátó, egy 8,6% os dinamikával bővülő piacon, amit csak az RTL nevez stagnálónak. „Beszámol az RTL Csoport (luxemburgi anyacégünk) éves jelentésében megtalálható üzemi nyereségről, amely 12 mio €, azaz kb. 3,6 md Ft (ez konszolidáltan, az összes kábelcsatornánk és az RTL Klub, valamint minden más tevékenységünk számait mutatja), majd az adózás utáni eredményt már inkább csak a Magyar RTL Zrt. éves beszámolójából (azaz kizárólag az RTL Klub, kábelcsatornák nélküli, önmagában valóban veszteséget termelő tevékenységéből) szedi.

“Így gondol minket veszteségesnek.”

A reklámpiac mérete

A reklámpiac 2016-os méretéről valóban eltért a piac és a TV2 véleménye. Az állami költések az elmúlt hat évben a hatszorosára, de 2016-hoz képest is  duplájára nőttek, s a piac ezen szeletéhez a szereplők nagyon jelentős része semmilyen, vagy csak nagyon kis részben férhet hozzá.

“A „közel 10 százalékos” piacbővülés csak ezzel a kb. 6 md Ft hozzáadásával igaz, amit nagyrészt maga a TV2 kapott”

írja Kolosi, aki szerint a televíziós reklámpiac állami reklámköltések, valamint ügynökségi bónuszok nélkül csökkent tavaly.

Nézettségi ellentmondások

A szebb napokat megért Figyelőben megjelenő írást néhány óra múlva már a hirado.hu is átvételre érdemesnek találta. Miközben az origo éppen terjedelmes nézettségi összefoglalót tett közzé arról, hogy a TV2 megelőzte nézettségben az RTL Klubot. A bemutatott TV2-es grafikonok nem a piac jelentős része, és az RTL által is használt 18-49-es korosztályban, de még csak nem is a

TV2 által használt 18-59-ben láthatók.

Ezekben ugyanis az állításból egy szó sem igaz.

Az origo – és néhány órán belül 5-6 más, már előre pontosan megjósolható oldal – által megjelentetett TV2-es adatok most éppen a 18 éven felüli, – vagy ahogy versenytársunk még nevezi – „választókorú nézők”-re vonatkozik – olvasható a posztban.

„A fenti írásokból teljesen egyértelmű, hogy a tegnapi napon az RTL Magyarország ellen összehangolt, hazugságokkal és csúsztatásokkal teli, támadás indult. Pont olyan, amihez hasonlót a magyar média mostanival azonos szereplőitől már többször láthattunk.”

Kolosi egy megtörtént esetről is beszámol, egy olyanról, amely szerinte valóban érdemes a feldolgozásra.  „Az elmúlt év utolsó hónapjaiban társaságunk ügyvédi felszólítást kapott több, mint 4 md forint megfizetésére a TV2-nek. Egyáltalán nem értettük, hogy a minden valódi jogalapot nélkülöző ügyvédi levélnek mi az értelme. A felszólításnak nem tettünk eleget, de természetesen ezek után sem történt semmi (értsd: a TV2 nem indított pert). Majd ezek után csodálkozva láttuk a TV2 éves beszámolójában az – egyébként önmagában is gigantikus 7,5 Md veszteségről szóló jelentést. Azért csodálkoztunk ezen, mert összeadva a TV2 tavalyi, nyilvánosan is tudható költéseit és befektetéseit, véleményünk és becslésünk szerint tavalyi veszteségük akár a 12 md Ft-ot is elérhette. Felmerült a gondolat, nem arról lehet-e szó, hogy a nekünk küldött értelmetlen levélben szereplő 4 md-os összeget tüntetik fel a könyveikben elhatárolt nyereségként, hogy ezzel csökkentsék kimutatott veszteségüket.  Mi ezt a nyilvános adatokból kideríteni nem tudjuk, de látva a Figyelő szakmai „alaposságát” és agilitását, nekik talán sikerülhet választ kapni erre, a piac számára igen csak érdekes kérdésre.” – írja végezetül Kolosi.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK