Pont az önkormányzati választás előtt ismét észrevették Óbuda vezetésében az évek óta akut problémát, a Kaszásdűlőt elárasztó autóforgalmat. A navigációs rendszerek által odaterelt kocsik elé lakó-pihenő övezettel vetnének gátat.
Kaszásdűlő egyik legnagyobb problémája az átmenőforgalom. A közösségi navigációs alkalmazások sok autóst vezetnek keresztül a lakótelepen, mert azt semmilyen szabály nem korlátozza. Az ott élők életét viszont megkeseríti a forgalomnövekedés, ezért sokan fordultak az önkormányzathoz, hogy sikerüljön valamilyen megoldást találni a helyzetre – olvasható Óbuda hivatalos oldalán.
E sorok írója a környéken lakik, tanúsíthatja, hogy ez a helyzet nem új keletű. Olyannyira nem, hogy nem egészen öt éve már arról írt a kerületi újság „Új forgalmi rend a kaszásdűlői lakótelepen” címmel, hogy beruházást hajtanak végre a parkolásszabályozás felülvizsgálata, a gyalogos közlekedés biztonságának növelése, és a lakótelep belső útjainak átmenő forgalom alóli mentesítése érdekében.
Most pedig a Bús Balázs (Fidesz) vezette önkormányzatnak a főváros forgalomtechnikusaival és független szakértőkkel folytatott egyeztetései arra a konklúzióra vezettek, hogy Kaszásdűlő nagy részét úgynevezett „lakó-pihenő övezetté” kell nyilvánítani. A KRESZ szerint az ilyen övezetre vonatkozó legfontosabb szabályok:
- csak célforgalmat engedélyez;
- legfeljebb 3,5 tonnás gépjármű hajthat be külön engedély nélkül;
- legfeljebb 20 km/h sebességgel szabad közlekedni;
- a vezetőnek fokozottan ügyelnie kell a gyalogosok (különösen a gyermekek) és a kerékpárosok biztonságára;
- a gyalogosok az utat teljes szélességében használhatják, a járművek forgalmát azonban szükségtelenül nem akadályozhatják;
- parkolni csak az erre kijelölt területeken szabad.
Ezzel a változtatással várhatóan sikerülne jelentősen csökkenteni Kaszásdűlő átmenőforgalmát. Szabályosan haladva (tehát például közösségi navigációs alkalmazás segítségével vezetve) attól kezdve nem a lakótelepen keresztül közlekednek az autósok – előlegezi meg az eredményt a közlemény.
A kerület elkészíttette a terveket, ezekre megszerezte a szükséges engedélyeket is, és jelenleg már folyamatban van a tervek beárazása. A várható költségek ismeretében születhet döntés a megvalósítás időpontjáról, amire az önkormányzat szeretne minél hamarabb – lehetőség szerint még idén – sort keríteni.