A 21. században az online jelenlét elengedhetetlen, különösen akkor, ha vállalkozásunk van. Ugyan sok cég megelégszik azzal, ha a közösségi médián keresztül tartja a kapcsolatot ügyfeleivel, egy webshop vagy a termékekről szóló tájékoztató csupán egy honlapon lesz áttekinthető. Akár egy digitális marketingügynökség segítségét is kérhetjük, hiszen nem érdemes ezen spórolni: egy jó honlappal már előnyt élvezünk azokkal szemben, akik nem áldoznak erre. Mit tegyünk hát, ha megbízható weboldalt szeretnénk vállalkozásunknak?
Támasszunk igényeket!
Ha weboldalt szeretnénk, nem kell értenünk hozzá ahhoz, hogy elvárásaink lehessenek. Egy jó weboldal tükrözi az ízlésünket és azt a megbízhatóságot, amit termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal képviselünk. Ügyeljünk minden részletre, hiszen nemcsak a küllem fontos, hanem többek között a helyesírás és az igényes megfogalmazás is – ugyanis ezek mind árulkodnak rólunk. Mielőtt megkeresnénk egy digitális marketingügynökséget, írjuk össze, hogy mi a fontos számunkra!
Ha webshopunk van, milyen funkciókat szeretnénk? Mennyi aloldal legyen és ezekre milyen szövegek szülessenek? Legyen blogunk? Lehessen regisztrálni az oldalra? Be lehessen ágyazni videókat? Megannyi kérdés, amire a válasz a saját fejünkben kell, hogy megszülessen!
Mire figyeljünk a választás során?
Amikor kiválasztjuk a webtárhelyet, számtalan tényezőt figyelembe kell vennünk. Természetesen a szakember fogja intézni a weboldal technikai elkészítését, mégis vannak olyan kérdések, amikre tőlünk fog választ várni – hiszen mégiscsak a miénk lesz a kész termék, azaz a mi felelősségünk, hogy milyenné alakítják.
Biztonság
Az egyik legfontosabb, hogy a webhely mennyire támadható. Ez akár egy blognál is fontos lehet, de egy webshop esetében, ahol pénzforgalom zajlik, és az ügyfelek adatokat adnak meg, kiemelten fontos, hogy weboldalunk biztonságos legyen nemcsak számunkra, hanem a felhasználók számára is. Egy jó tárhely naponta végez biztonsági mentést, így ha bármi történne, csupán egy-egy nap vész el a rendszerből.
Megbízhatóság
A megfelelő webtárhely elnyeli azt a kép- és szövegmennyiséget, amennyire szükségünk van. A weboldal készülésének egyik korai fázisában eldönthetjük, hogy mekkora tárhelyre lesz szükségünk. Ha meghatározzuk, hogy mi a weboldal célja, a szakember meg tudja becsülni, mekkora számunkra az ideális méret. Fontos, hogy a tárhely ne omoljon össze az első látogató után, és akkor sem, ha egyszerre többen válogatnak kínálatunkból.
Gyorsaság
Bizonyára mindenki ismeri az érzést, amikor egy weboldal lassan tölt be. Ez jellemzően nem az internetcsatlakozás hibája, hanem a webtárhelyé, ugyanis a készítő nem fizetett elő a weboldal számára ideális tárhelyre. Ha nem akarunk ebbe a hibába esni, olyan webtárhelyünk legyen, ami elbírja a rábízott adatot, és rendszeresen frissít is azokat. Ezzel megakadályozhatjuk, hogy látogatókat veszítsünk!
Fejlődési lehetőségek
Az ideális weboldal követi a kort, és ezzel együtt a mi terveinket is. Ha most belefogunk egy vállalkozásba, könnyen lehet, hogy pár év múlva újabb termékkínálattal egészítjük ki, és ehhez átalakításokra van szükség: új kategóriaoldalakra, több képre és szövegre. Egy jó webtárhely képes követni vágyainkat, ideális esetben pedig olyan lehetőséget is biztosíthat, amikor a nyilvánosság számára még nem látható, tesztüzemet próbálunk ki.
Ár-érték arány
Magunknak kell eldöntenünk, hogy mire van szükségünk, és hogy az megéri-e az adott összeget. Egy jó tárhely nemcsak helyet biztosít, hanem biztonságot és bármilyen extra szolgáltatást is – az, hogy számunkra mely tényezők fontosak és mire vagyunk hajlandóak plusz pénzt szánni, csak rajtunk múlik. Amibe mindenképp érdemes befektetni, az a 24-órás ügyfélszolgálat, különösen, ha honlapunkat sokan és gyakran látogatják. Egy esetleges hiba esetén a 24-órás ügyfélszolgálat órákon belül megoldást találhat a problémánkra, így csak minimális károkat szenvedhetünk.
Hogyan alakítsuk ki?
Ha affinitást érzünk magunkban, belevághatunk egy egyszerűbb honlap elkészítésébe, hiszen ma már számtalan oktatóvideó rendelkezésünkre áll. Ha viszont nem csak „játszótér” a honlap, érdemes egy digitális marketingügynökség segítségét kérni. A szakemberek azon túl, hogy segíthetnek nekünk kialakítani a weboldalunkat, még a közösségi média platformjaink kezelésében is tudnak segíteni. Sőt a weboldal látogatóinak folyamatos növekedését is el tudják érni.
A weboldal-készítés nagy lépés álmaink megvalósítása felé, ám ha ilyenre adjuk a fejünket, nem érdemes kevéssel beérni. Szánjunk rá időt, hogy kitaláljuk, mit szeretnénk, tervezzük, vagy terveztessük meg, és gondoskodjunk arról, hogy a szakember a legjobb webtárhelyet használja – ez ugyanis hosszabb távon nemcsak a mi, hanem a vásárlóink érdekét is szolgálja.