Többet kell fizetnie a repülő jegyekért, és emiatt minden valószínűség szerint csökken majd az utazóközönség – írja a Fenntartható Repülés című jelentés, melyet a BBC ismertet. A zöld átmenet megdrágítja a repülést.
70%-kal csökkenti a káros kibocsátást a fenntartható üzemanyag, melyet jórészt mezőgazdasági hulladékból állítanak elő, de ez sokkal drágább mint a jelenleg használatos repülő benzin.
A drágább repülőjegyek sok embert elriaszthatnak, de a Fenntartható Repülés jelentése szerint így is 250 millió utasra lehet majd számítani 2050-ben. Nagy Britannia a világ harmadik legnagyobb repülő hálózatával rendelkezik, ezért a zöld átmenet számára lehetőségeket is kínál.
A londoni kormány is jelentős összegekkel támogatja a zöld átmenetet ezen a téren: öt új gyár épül Nagy Britanniában, amely környezetkímélő üzemanyagot állít elő repülőgépek számára. Mind az öt épülő gyár jelentős állami támogatást élvez – írja a BBC.
Az USA elszipkázhatja a cégeket
A Fenntartható Repülés felhívja a figyelmet arra, hogy az új amerikai adókedvezmények arra ösztönözhetnek sok európai céget, hogy inkább az Egyesült Államokban állítson elő környezetet kímélő repülő üzemanyagot.
Mark Harper közlekedési miniszter kijelentette, hogy
“ez a kormány elkötelezett az új technológiák és üzemanyagok fejlesztésének támogatásában a repülés terén is. Jelentős haszna lesz annak, ha a repülési ágazattal együtt hajtjuk végre a zöld átmenetet.”
Hogy lesz zéró kibocsátás 2050-ben?
Kétéves akció tervet jelentett be hétfőn a brit kormány ezzel kapcsolatban. Eszerint 2030- ban már a repülőgépek 10%-ban a környezetkímélő üzemanyagot használják majd, és 2050-re ez száz százalékra emelkedik.
165 millió fontos állami támogatást kap az az öt gyár, amely előállítja a környezetet kímélő repülőgép üzemanyagot – számolt be az airport-technology portál a hétfői rendezvényről, melyen a brit kormány megígérte: hosszútávú garanciákat is nyújt majd a cégeknek, melyek a környezetkímélő üzemanyagot előállítják a repülőgépeknek Nagy Britanniában.