Kezdőlap Címkék Hajóbaleset

Címke: hajóbaleset

Hajóbaleset: a magyar matróz holtteste került elő

Kutyákkal, szonárokkal, éjjellátó berendezésekkel is keresik a Hableányon utazók holttesteit, akik közül az első magyar megtalált a matrózé. Nem tervezik a lakosság bevonását a keresésbe.

Minden bevethető eszközzel keresik a múlt heti hajóbalesetben eltűntek holttesteit. Erre kiképzett keresőkutyákkal – amelyek már három elhunytat találtak meg -, szonárokkal, éjjellátó készülékekkel is. Összesen 15 hajó folytatja a kutatást a Duna 200 kilométeres szakaszán egészen a határig – mondta el a dunai vízirendészeti kapitányság vezetője. Prohászka Richárd elmondta, hogy minden lehetséges szervezettel, például halőrökével és azok eszközeivel zajlik a keresés.

Addig folytatják ezt, amíg a Hableány valamennyi utasa elő nem kerül – fűzte hozzá. Eddig 12 holttestet találtak meg (az első napi hét után), csütörtökön a hajó matrózáét – eddig koreai turistákéra leltek rá. Cáfolta, hogy tervezik a lakosság bevonását a kutatásba.

Hajóbaleset: előkészítik a roncs kiemelését

A Hableány roncsának kiemelését készítik elő – közölte a TEK. Időközben két újabb holttest került elő a Dunából. Az ügyészség szerint a Viking kapitánya adatokat törölt telefonjából, és áprilisban is volt balesete.

Már zajlik a Hableány kiemelésének előkészítése a Terrorelhárítási Központ (TEK) koordinálásával – jelentette be csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón a TEK társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője. Jasenszky Nándor közölte: a búvárok azokat az emelési pontokat alakítják ki a hajó alatt, amelyeken keresztül a Clark Ádám úszódarura akarják rögzíteni a roncsot. Várhatóan

mire ezzel végeznek, az úszódaru is a helyszínre érkezik, és megindulhat a Hableány kiemelése.

A munkálatok a meghatározott rendben zajlanak, számos szakma képviselőinek közreműködésével. Szerdán és csütörtökön a kiemelés műszaki elkészítése zajlott: olyan füleket és rögzítési pontokat alakítottak ki a búvárok a hajótesten, amelynek segítségével drótkötelekkel egy pontonhoz lehetett rögzíteni a roncsot.

Időközben újabb két holttest kerül elő a Hableány utasai közül. Érdnél találtak egy tetemet, azonosítása még tart, de vélhetően a dunai hajóbaleset áldozata – közölte a rendőrség. Előtte éjszaka a Szabadság hídnál leltek egy áldozatra, őt már azonosították.

Ezzel még 11 eltűntet keresnek.

Babrált az adatokkal és balesetezett a kapitány

A Viking Sigyn kapitánya a nyomozás adatai szerint a baleset után adatokat törölt a telefonjáról – közölte a Fővárosi Főügyészség. Megerősítették továbbá, hogy áprilisban Hollandiában is okozott balesetet a múlt szerdai baleset ügyében meggyanúsított hajóskapitány.

A Fővárosi Főügyészség az Eurojust magyar nemzeti tagján keresztül szerezte be azt a hivatalos információt, hogy

a Hollandiában április 1-jén balesetet okozó hajó kapitánya és a magyar ügyben gyanúsított kapitány ugyanaz,

őt Hollandiában is gyanúsítottként vonták felelősségre.

Ezekről az ügyben eljáró Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség az óvadékról szóló bírósági határozat fellebbezése indokolásának kiegészítésében még csütörtökön tájékoztatja a bíróságot. A letartóztatás indokaként a bizonyítás megnehezítésének vagy meghiúsításának megakadályozására is hivatkozik.

Eltöröltetnék az óvadékot

A nyomozási bíró június elsején egy hónapra elrendelte a kapitány letartóztatását, és azt, hogy az 15 millió forint óvadék letétele esetén Budapest területén bűnügyi felügyeletbe kerül, nyomkövető eszköz alkalmazásával. Az óvadék megengedése ellen az ügyészség fellebbezéssel élt.

A fővárosi főügyész – a legfőbb ügyész egyetértésével és engedélyével – a Duna budapesti szakaszán történt vízibaleset ügyében 5 ügyészből, illetve alügyészből álló

ügyészi ügyfeldolgozó csoportot hozott létre.

A csoport jelenlegi feladata a nyomozó hatóságtól folyamatosan érkező adatok elemzése és értékelése. Ezen túl a fővárosi főügyész külön kapcsolattartó ügyészt jelölt ki, hogy biztosítsa a kapcsolatot a budapesti dél-koreai nagykövetség munkatársaival.

Hajóbaleset: Pest felé tart a Viking Sigyn

Budapesten van a Clark Ádám úszódaru, de egyelőre nem megy a Margit hídhoz. Közeledik a fővároshoz a hajóbaleset másik résztvevője, a szállodahajó is. Közben újabb holttesteket találtak a Dunában.

Az újpesti vasúti összekötő hídnál van a Clark Ádám úszódaru, de a Duna magas vízállása miatt egyelőre nem megy a Margit hídhoz, a Hableány roncsa közelébe. Ezért egyelőre teljesen bizonytalan, mikor tud a helyszínre érkezni és hozzálátni a roncs kiemelésének.

Visszatérés a tett színhelyére

Közben pedig ismét Budapest felé tart az éppen egy héttel ezelőtt bekövetkezett tragédia másik főszereplője, a Viking Sigyn – írta meg a napi.hu a Vessel Finder hajókövető oldal alapján. Az útvonalkövető portál adataiból nem derül ki, hogy szokásos menetrend szerinti útját járja-e a szállodahajó, vagy valamilyen magyar hatósági intézkedés alapján visszatér Budapestre.

Hiba volt elengedni a Vikinget?

A Vikinget múlt pénteken az eljáró hatóság tovább engedte, mert állításuk szerint minden bizonyítékot begyűjtöttek, amelyre szükség volt a nyomozáshoz. Dél-Korea tiltakozott ez ellen, szerintük le kellene foglalni a hajót.  Ugyanez a véleménye a Hableány balesetében elhunyt matróz családját képviselő Magyar György ügyvédnek is. Az ATV Egyenes beszéd című műsorában ma este elmondta, hogy a rendelkezésre állott időben nem lehetett begyűjteni az összes bizonyítékot, és a büntetőeljárási törvény alapján egyébként is

le kellett volna foglalni, hogy érintetlen bizonyítási eszköz legyen az eljárásban.

Délután azonosították a Margitszigetnél szerda délelőtt talált holttestet. A férfi a múlt heti dunai hajóbaleset tizenharmadik dél-koreai áldozata – közölte a rendőrség szerda este. A kutatás változatlanul folyamatos a Duna teljes déli szakaszán. Délután is találtak a Duna Fejér megyei és budapesti szakaszán egy-egy holttestet. Ha ezek is a hajóbaleset áldozatai, akkor még 13 embert kell keresni.

Úton a Clark Ádám a hajóroncshoz

Reggel útra kelt Komáromból a Clark Ádám hajódaru, hogy kiemelje a Hableány maradványát a Dunából. Közben újabb holttestet találtak meg.

Szerda reggel elindult Budapestre a Clark Ádám hajódaru, és már délután megérkezhet az északi vasúti összekötő hídhoz. A hatalmas szerkezet feladata lesz kiemelni az egy hete szerencsétlenül járt Hableány turistahajó roncsát a Margit híd lábánál.

Mivel azonban a fővárosi Duna-szakaszon komplikáltnak ígérkezik a lehajózás,

lehetséges, hogy a kiemelésre ma már nem kerül sor.

A szakemberek számolnak azzal is, hogy az idén 70 éves szerkezetű Hableány a sérülések következtében akár ketté is hasadhat a felhozatalkor.

Clark Ádám. Forrás: hajoregiszter.hu/Kosztolicz Péter

A Clark Ádám adatai imponálóak. A Közép-Európa legnagyobb efféle szerkezete a hajozas.hu leírása szerint: legnagyobb hossza 50,95 m, legnagyobb szélessége 20,34 m, a gém (daru) hossza 45 méter, legnagyobb merülése 1,86 m, vízkiszorítása 1323 tonna, maximális sebessége 15-18 km/h, maximális teherbírása 200 tonna a 2006-os átépítés óta.

Közben a hajóbaleset

újabb áldozatát emelték ki szerda délelőtt a Dunából a Hableány hajóroncsánál

– közölte a Terrorelhárítási Központ (TEK). A holttestre a műszaki mentésért felelős nemzetközi csapat egyik magyar búvára talált rá a hajó egyik nyílászárójánál, miközben a hajóroncs műszaki állapotát mérte fel, és lehetséges rögzítőpontokat keresett a későbbi kiemeléshez.

Múlt szerda este nem sokkal 9 óra után a Margit hídnál a Viking Sigyn szállodahajóval ütközött a jóval kisebb, dél-koreai turistákat szállító Hableány turistahajó, amely másodpercek alatt elsüllyedt. Hét embert kimentettek, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták, 21 ember eltűnt. Azóta több újabb áldozat holttestét találták meg, de 15 embert még keresnek.

Hajóbaleset: már kilenc halottat megtaláltak

Az eltűntként nyilvántartottak közül kilenc áldozat holttestét találták meg eddig a Dunában. Az azonosításban a koreai hatóságok is közreműködnek.

A Margit hídnál hétfőn megtalált női holttest is a múlt szerdán elsüllyedt Hableány turistahajó utasa volt – közölte a rendőrség kedd reggel. A Dunából kiemelt holttest azonosítása megtörtént, az eddig eltűntként keresett nő a hajóbaleset kilencedik dél-koreai áldozata. A hatóságok továbbra is keresik az eltűnteket a Duna teljes déli szakaszán.

Szonárral vizsgálódik a Kitûzõ V. hajó a Margit hídnál. MTI/Szigetváry Zsolt

Hétfő esti közlés szerint a hajóbaleset áldozataként azonosítottak a Duna Bács-Kiskun megyei szakaszán, Hartánál egy férfiholttestet, aki a hatvanas éveiben járó dél-koreaié. Emellett a Margit hídnál, az elsüllyedt hajó közeléből is kiemeltek egy tetemet, egy nőé – ezt már a szöuli külügyminisztérium tudatta kedden reggel. A Hartánál megtalált holttest azonosítását a koreai és a magyar hatóságok közösen végezték el. A női holttest azonosítása még tartott, amikor a Budapesten dolgozó dél-koreai operatív csoport tájékoztatta a külügyminisztériumot.

Ezzel még 19 eltűnt embert keresnek.

A búvárok folyamatosan merülnek a víz alá, amelynek sodrása változatlanul erős, a roncs igen mélyen, 8-9 méterrel a víz szintje alatt található.

A múlt szerdai balesetben – a Viking Sigynnel ütközés után – elsüllyedt Hableány fedélzetén 35-en voltak: 22 nő, 12 férfi és egy gyermek. A kapitányon és a matrózon kívül a többiek koreai turisták és idegenvezetők. Akkor hét embert kimentettek, hét holttestet találtak meg.

Jó ideig a mélyben maradhat a roncs

Megközelíteni se tudták eddig a Hableány roncsát a búvárok az emelkedő vízszint és az erős sodrás miatt. Eközben tömeges lemondások vannak koreai utazási irodáknál, amely nagy összegű pereket sejtet. A Viking kapitánya tagadja, hogy hibázott.

A búvárok eddigi merüléseik során megközelíteni se tudták a rettenetes balesetben elmerült Hableány roncsát a Margit hídnál – derül ki a Belügyminisztérium közleményéből. A kiemelés koordinálását egyébként a teljesen más feladatra létrehozott Terrorelhárítási Központ (TEK) főigazgatójára, Hajdu János vezérőrnagyra bízta Pintér Sándor.

Az egyik kísérleti merülés. MTI/Balogh Zoltán

A helyzet súlyosságára utal a 24.hu információja, ami szerint ma délután egy TEK-es búvár próbált meg leereszkedni, de nem járt sikerrel. Olyannyira nem, hogy egy mentőbúvárnak kellett kimenteni.

A TEK a munkálatok koordinálására a Margitszigeten kihelyezett vezetési pontot állított fel, ahol mintegy hatvan mérnök, hídépítő és vízügyi szakértő, magyarországi és külföldi búvárok bevonásával keresik azt a biztonságos megoldást, amellyel első ütemben vagy a hajótestet, vagy a nagy valószínűséggel a hajótestbe szorult embereket a felszínre lehet emelni. A keresőkhöz csatlakozott a koreai elnök asszonnyal érkezett búvárcsapat és az osztrák rendőrség Cobra egysége.

A szakemberek álláspontja szerint

egyedi megoldást kell találni a kitűzött célok valamelyikének eléréséhez,

a magas, továbbra is emelkedő vízállás, a folyó nagyon erős sodrása és a vízbeli „nulla látástávolság” nem teszi lehetővé egyetlen hagyományos eljárás alkalmazását sem. A lehetőségeket elvi modellkísérletekkel és gyakorlati tesztmerülésekkel is vizsgálják.

A hatóságok keresőpontot hoztak létre, ahová a honvédség speciális hajóját vezényelték.

Keresõponton az MH 1. Honvéd Tûzszerész és Hadihajós Ezred AM-31 Dunaújváros hajója.
MTI/Bruzák Noémi

Menekülnek a koreaiak

A baleset után dél-koreai utazási irodák tömeges visszamondással találták szemben magukat, és felfüggesztették dunai városnéző útjaikat. A The Korean Times című lap úgy tudja, hogy a szerencsétlenül járt turisták útját szervező Very Good Tour mellett a Hana Tour, a Mode Tour és a Yellow Balloon Tour is inkább éjszakai városjáró utakat javasol, vagy pedig szállodai pihenést ajánl csoportjainak.

A dél-koreai lap jelentése szerint a szerdai szerencsétlenség óta a Very Good Tournál

sorozatban mondják le a foglalásokat, az új utasok száma pedig csaknem felére zuhant.

A lap idézte a dél-koreai utazási iroda egyik illetékesét, aki azt mondta, hogy pert készülnek indítani a Viking Sigyn üzemeltetője, tulajdonosa és a hajó kapitánya ellen, de megvárják amíg kiderül, hogy pontosan mi okozta a szerencsétlenséget. Az illetékes hozzátette: még nem döntötték el, hogy az utazási iroda vagy a biztosító indít pert.

A Fővárosi Főügyészség kezdeményezte a Viking Sigyn szállodahajó hajóskapitányának letartóztatását. Az ukrán állampolgárságú C. Yuriy tagadja, hogy szabályt szegett volna. Erről a férfi ügyvédje tájékoztatta pénteken az MTI-t. M. Tóth Balázs szerint a nyomozóhatóság részéről a gyanúsítás „idő előtti, jelenleg nem több egy elméletnél, az alapos gyanúhoz szükséges bizonyosság nem áll rendelkezésre a ténybeli információk alapján”. Ilyen, az alapos gyanút megalapozó megállapítás akkor tehető, ha már megvannak a szakértői vélemények; most viszont a szakértők kirendelése még csak folyamatban van.

A Dunánál a koreai külügyminiszter – bonyolódik a baleset

A Budapestre utazott dél-koreai külügyminiszter elment a hajóbaleset helyszínére, a Margit hídhoz. Megtekintette a Hableány mentési munkálatait. Szakértő ellentmond a rendőrségnek.

A Hableány szerda esti szörnyű balesetének hírére Budapestre utazó dél-koreai külügyminiszter péntek reggel elment a baleset helyének közelébe. Kang Kjung Vha és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter megtekintette a hajóbalesetben elsüllyedt turistahajó mentési munkálatait.

A Hableány turistahajó és a Viking Sigyn szállodahajó szerda este ütközött össze a Margit híd közelében, majd a turistahajó felborult és elsüllyedt fedélzetén 33 dél-koreai turistával és a kéttagú magyar személyzettel. A balesetben heten meghaltak, hét embert kimentettek, 21-en eltűntek.

A rendőrség első megállapítása szerint a Hableánynak esélye se volt, hét másodperc alatt elsüllyedt. A Viking kapitányát tegnap este gyanúsítottként hallgatták ki, a rendőrség kezdeményezi letartóztatását.

Továbbra is azt vizsgálják, most már hajózási igazságügyi szakértők bevonásával, miért került a Hableány a hatalmas szállodahajó elé. Az ügy egyre bonyolódik. A rendelkezésre álló videó alapján

a rendőrség azt közölte, hogy a Hableány kanyarodott balra a Vikng elé,

ez okozta a tragédiát.

Most azonban Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke péntek reggel az állami tévében azt mondta, hogy a közölt videófelvételek „világossá tették”,

a sétahajó nem fordult be a Viking szállodahajó elé,

hanem a nagyobb jármű ütközött neki a kisebbnek szerda este. Vagyis a Hableány nem saját irányváltoztatása miatt fordult keresztbe, hanem azért, mert a Viking nekiütközött, majd maga alá gyűrte és felborította.

Bencsik Attila szerint a nagyobb hajó

valószínűleg magához szippantotta a kisebbet,

amit alátámaszt, hogy a Margit híd pillérei között haladtak el éppen, ahol a sodrás erősebb, és közel voltak egymáshoz. A szakértő által említett beszippantás hasonlít arra a teóriára, amit elsőként írtunk meg. Eszerint egy ismert fizikai, áramlástani jelenség, a Bernoulli-törvény adhat magyarázatot a balesetre.

Ez persze változatlanul nyitva hagyja azt a kérdést, hogy miért nem vették észre egymást a hajók, s egyáltalán, miért kerültek ilyen közel egymáshoz. Az ilyen helyzetekre a szakértő szerint is fel lehetett volna készülni. Egyértelmű az is, hogy a szállodahajónak lassítania kellett volna, és megvárni, míg a Hableány elhalad a híd alatt – mondta Bencsik.

A szakértő szerint a hajókon lévő helymeghatározó

műszerek segítéségével, illetve szabad szemmel is látniuk kellett egymást.

A Hableány az ütközés után nagyon gyorsan, hét másodperc alatt elsüllyedt. Ennek okai között szerepelhet, hogy a szállodahajó orra nem klasszikus hegyes hajóorr, hanem egy, a jármű hossztengelyére merőleges homlokfal. Ez azzal járt, hogy a Hableány nem tudott jobbra, vagy balra kitérni, hanem felborult. Miután felborult, a víz nyomása és a szállodahajó mozgási energiája a víz alá lökte a sétahajót – értelmezte a történteket Bencsik Attila.

A rendőrség jelenleg a Viking Signy kapitányát kezeli gyanúsítottként. Igaz, sajnos, a Hableányé aligha járhat így, mert társával együtt a 21 eltűnt között van, túlélésüknek szinte semmi reménye nincs.

A Viking kapitányát gyanúsítják

Őrizetben van a Viking Signy kapitánya a szerdai katasztrófa miatt. Gyanúsítottként hallgatták ki és kezdeményezték a letartóztatást.

A Budapesti Rendőr-főkapitányság nyomozói gyanúsítottként hallgatták ki a szállodahajó ukrán állampolgárságú kapitányát – tudatták közleményben. Ebből kiderül, hogy a kapitány, C. Yuriy, 64 éves irányította a Viking Signy szállodahajót, amely ütközött a Hableány nevű turistahajóval szerda este kilenc óra után pár perccel.

A vízi baleset körülményeinek tisztázása érdekében a Budapesti Rendőr-főkapitányság

igazságügyi hajózási nautikai szakértő bevonásával nyomozást rendelt el.

A nyomozók szemlét tartottak, tárgyi bizonyítási eszközöket foglaltak le.

A nyomozás során beszerzett személyi és tárgyi bizonyítékok alapján felmerült a személyre szóló megalapozott gyanú, ezért a szállodahajó ukrán állampolgárságú kapitányát a nyomozók halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés veszélyeztetése miatt gyanúsítottként hallgatták ki. A 64 éves C. Yuriy odesszai lakost kihallgatását követően őrizetbe vették és előterjesztést tettek letartóztatásának indítványozására.

A Hableánynak esélye se volt túlélni az ütközést. Hét másodperc alatt merült a Duna vizébe. Hét holttestet rövid időn belül megtaláltak, 21 embert változatlanul eltűntként keresnek. A hajón 35 koreai és a két magyar személyzet utazott.

Amint az megírtuk, lehetséges, hogy egy ismert fizikai, áramlási törvényszerűség okozta a Hableány és a Viking egymásnak ütközését.

Lehetséges magyarázat a hajóbalesetre?

Egy ismert fizikai, áramlástani jelenség, a Bernoulli-törvény is magyarázatot adhat a szerdai hajótragédiára. Eszerint a turistahajó azért fordult a hatalmas szállodahajó elé, mert a Bernoulli-törvény alapján a kettejük súlya közötti különbség alapján a víz odarántotta.

A rendőrség videófelvétel alapján megállapította, hogy a Hableány és a Viking Sigyn egymással párhuzamosan felfelé haladt a Dunán, majd a Margit híd pesti pilonjánál a turistahajó hirtelen balra fordulva a szállodahajó elé került, amely maga alá gyűrte őt. A kis vízijármű oldalra fordult és hét másodperc alatt elsüllyedt.

Teljesen érthetetlennek tűnik, hogy a – hírek szerint sok évtizedes rutinú – hajóskapitány

miért manőverez váratlanul egy másik hajó elé.

Egy fizikus a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy talán a Bernoulli-törvény a magyarázat (anélkül, hogy a vizsgálat eredményét bárki megelőlegezné).

A 18. században élt holland-svájci fizikus, Daniel Bernoulli írta le először, hogy

víz vagy levegő áramlásakor a sebesség növekedésével arányosan a nyomás csökken.

Lényegében ez a törvényszerűség tartja a levegőben a repülőgépeket azzal, hogy a szárnyak eltérő kiképzésű alsó és felső felületén eltérő sebességgel áramlik a levegő, ami szívó hatást gyakorolva emeli a testet. A törvény az áramló folyadék esetében is a sebesség és nyomás közötti kapcsolatot, másképpen megfogalmazva az energia megmaradását mutatja meg ebben a közegben.

A baleset során – ha igaz – sebességkülönbség volt a két hajó között, a Viking utolérte a Hableányt. A két hajó között több nagyságrendi tömeg-, vízkiszorítási különbség volt. Ennek következtében tehát a Bernoulli-törvény alapján a tempókülönbséggel arányos nyomáskülönbség keletkezett a két hajó között. Mivel azonban az ilyen úszó szálloda hatalmas tömege miatt lényegében megmozdíthatatlan, valóságos

szippantóerő léphetett fel, ami a Viking elé rántotta a sokkal kisebb városnéző hajót.

Ezután pedig elkerülhetetlen volt a tragédia.

A Bernoulli-jelenséget szemlélteti az ábra.

Forrás: http://metal.elte.hu

Az első rajzon az egymástól 1-1,5 cm távolságban függő pingpong-labdák közé fújva egy csövön keresztül (úgy, hogy a légáram a labdákat nem éri) a labdák egymás felé lendülve összeütköznek. Itt azonos tömegű testek együtt mozdulnak egymás felé. A baleset során nagyon eltérő tömegű hajótestek közt léphetett fel az áramlási jelenség. (A második rajzon a láng a törvénynek megfelelően a befújt levegő felé hajlik, nem pedig elfelé.)

Közrejátszhatott a helyzet kialakulásában az is, hogy a rengeteg eső miatt megnőtt a Duna vizének mennyisége, a mért vízhozam a szokásos érték duplája jelenleg.

A Hableányon 35-en utaztak: 33 dél-koreai turista és két fős személyzet. Eddig hét halottat találtak, 21-et eltűntként keresnek, de kevéssé valószínű, hogy közülük bárki túlélte a balesetet.

A Hableányt üzemeltető Panorama Deck Kft. közleményben tudatta, hogy – a hírekkel ellentétben – a hajó fedélzetén a teljes befogadóképesség – vagyis 60 fő – számára

megfelelő mennyiségű mentőfelszerelés volt.

Mint írták, a hajó 27 méter hosszú, 150 lóerős motorral felszerelt, rendszeresen karbantartott járműve a Panorama Deck flottájának 2003 óta. Érvényes engedéllyel rendelkezik 2020. október 31-ig. A tapasztalt, 58 éves hajóvezető és az 53 éves matróz kifogástalanul végezte a munkáját, mióta a társaság alkalmazásában állt.

A baleset okainak feltárásában a vállalat a hatóságokkal mindenben együttműködik, és azonnal felállított egy belső vizsgálóbizottságot a körülmények feltárására. A cég a balesetben érintett utasok és legénység számára azonnali pénzügyi segítséget ajánl fel.

Hét másodperc alatt süllyedt el a Hableány

Hét másodperc alatt merült alá a Dunába a Hableány – közölte a rendőrség, amely büntetőeljárást indított az esti tragédia ügyében. Az eddigi adatok szerint a sétahajó a szállodahajó elé fordult a Margit hídnál.

Halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi tömegközlekedés veszélyeztetése miatt büntetőeljárásban vizsgálják az esti szerencsétlenség körülményeit – hangzott el a BRFK Teve utcai központjában tartott sajtótájékoztatón, amelyet Gál Kristóf rendőr alezredes, Pál Adrián rendőr alezredes és Palotai Zsolt Gábor tűzoltó ezredes tartott.

Az eddigi adatokból – köztük az Időkép távolabbi kamerájának felvételéből – az derül ki, hogy a Hableány és a Viking Sigyn a Dunán felfelé haladt a pesti parthoz közel, amikor a kis sétahajó a luxusjármű elé fordult, amely maga alá gyűrte a másikat.

Az ütközés előtti pillanat. MTI/Bruzák Noémi

Az ütközés után

a Hableány oldalára fordult és nagyon gyorsan, hét másodperc alatt elsüllyedt.

A 21.05-kor történt baleset után tíz perccel érkezett bejelentés a tragédiáról. Negyed órával később érkezett az első mentőhajó a helyszínre. Az utolsó túlélőt 21.30-kor mentették ki a 10-12 fokos vízből. A tűzoltók 21.25 körül – tíz perccel a bejelentés után – érkeztek a helyszínre. A mentésben összesen 25 gépjárművel – köztük két hajóval – 96 tűzoltó részvételével történt – mondta Palotai Zsolt Gábor tűzoltó ezredes.

A hajóbalesetnek eddig hét halálos áldozatát találták meg, a kimentett hét túlélő dél-koreai állampolgár – közölte Pál Adrián.

A halottak közül két áldozatot sikerült azonosítani.

Továbbra is 21 eltűntet keresnek, ez most a hatóságok legfontosabb feladata. Az elsüllyedt turistahajón 35-en tartózkodtak: 22 nő, 12 férfi és egy gyermek. A kapitányon és a matrózon kívül a többiek turisták, illetve idegenvezetők.

A Duna teljes déli szakaszán folyik az áldozatok és a lehetséges túlélők felkutatása; felvették a kapcsolatot a szerb hatóságokkal is.

A hatóságok kérik, hogy aki látta a balesetet, azonnal jelentkezzen a rendőrségen.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!