Két csatornája is van a YouTube-on Boramnak Dél Koreában, ahol az informatika immár teljesen áthatja a családok hétköznapjait is. A hatéves kislány nem tesz mást mint játszik!
A nagy cégek egyből észrevették a pompás lehetőséget: a kislány az ő játékszereiket mutatja be több mint 32 millió előfizetőnek. Akik nemcsak Dél Koreában követhetik a You Tube csatornákat hanem bárhol a világon bár a kislány csak az anyanyelvén beszél. De annyira látványos és plasztikus minden, hogy a képi kommunikáció alapján a gyerekek szinte mindent megértenek az egész világon.
Mindez arra ösztönöz sok szülőt, hogy gyerek sztárokat fabrikáljon – kesereg a sajtó Dél Koreában, ahol tisztában vannak a veszélyekkel is. Az egész sztorit akkor kapták fel Szöulban amikor a főváros legdrágább negyedében, a Gangnamban megvettek egy luxus lakást 8 millió dollárért! A lapok elkezdtek kutatni az ismeretlen dúsgazdag vásárló után. Kit találtak ? A kislány szüleit, akik ingatlanba fektették a hatalmas bevételt, hogy ezzel csökkentsék az adót. Meg persze azért, hogy luxus lakásba költözhessenek.
A Save The Children tiltakozott
A nemkormányzati szervezet, mely a gyerekek jogaiért küzd az egész világon elítéli a gyerekek kihasználását az ilyen fajta pénz szerző kampányokra. Különösen egy videó csípte a szemét a Save The Children szöuli irodájának: Boram, a hatéves kislány egy játék autóval száguldozott az elképesztő tempóban hajtó járművek között Dél Korea fővárosában. A YouTube azonnal le is vette a videót. A szülőket pedig beutalták egy kötelező tanfolyamra, mely a helyes gyerek nevelésről szólt. Dél Koreában nagyon kevés a gyerek, ezért az ő védelmük nemzeti ügynek számít. Ugyanakkor viszont a gyerek piac óriási bizniszt jelent! A legtöbb gyerek egyke, így az egész nagy család őt dédelgeti. Mindent megvesznek neki, amit csak megkíván.
Itt jön a képbe Boram, aki hatéves korában kiváló reklám hordozó. Több mint 400 millióan látták azt a videót amikor a kislány a Kelet Ázsiában nagyon népszerű metélt tésztát készítette el egy gyerek konyhában. Utána a gyerek konyha eladásai az égbe szöktek …
Óriási társadalmi vita bontakozott ki az ügyben
A közvélemény igencsak megosztott, de a többség nem helyesli, hogy a gyerekeket ilyen fiatalon a pénz szolgálatába állítsák. Ezért aztán a YouTube úgy döntött: betiltja a kommentálást az ilyen típusú videóknál. A szenvedélyes viták ugyanis néha olyan hangnemben zajlottak, amelyek aligha szolgálhattak a gyerekek épülésére. Ezért aztán a hatéves Boram folytathatja a játék programokat a YouTube-on, de kommentálni immár nem lehet azokat Dél Koreában.