Öt éven belül korlátozzák a dízelautók forgalmát a főváros belvárosában. Emellett szigorítják a járművek behajtását – mondta Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes, aki a dugódíj kifejezést elütötte.
Jobb legyen a levegő minősége Budapest belvárosában, ez öt évre szóló terv, amelynek idején „felmerülhetnek olyan lépések”, amelyek a dízelautók korlátozásával járnak – mondta az RTL Klub híradójában Dorosz Dávid. Az új főpolgármester-helyettes az állandó dugókról és közlekedési káoszról beszélt, ami nem maradhat így.
A dugódíj kifejezést elütötte. Úgy fogalmazott, hogy a várható intézkedésnek
„lesz olyan formája, amivel a mostani szabályozást szigorúbbá tesszük”.
A behajtási díjról még a Demszky Gábor vezette főváros kötött szerződést az EU-val a 4-es metró támogatása fejében. Tarlós István elmúlt kilenc évi városvezetése idején semmilyen előrelépés se történt ebben. Sok szakértő szerint a dugódíjhoz a metró vonalát mindkét végén meg kellene hosszabbítani.