Kezdőlap Címkék Baranyi Krisztina

Címke: Baranyi Krisztina

Alkuk

Arról kérdezik az ATV Startban Baranyi Krisztina ferencvárosi polgármestert, hogy civilek aláírásokat gyűjtenek egy petícióhoz azért, hogy mégse épüljön a ferencvárosi Duna-parton atlétikai stadion, hanem csak közpark legyen a rehabilitálandó területen.

A kezdeményezők arra hivatkoznak, hogy az építkezés még nem kezdődött el, csak a területet „rozsdátlanították”, továbbá hogy mind Baranyi Krisztina kerület, mind pedig Karácsony Gergely főpolgármester azt képviselte tavaly a választási kampányban, hogy ne épüljön stadion, hanem a főváros új nagy parkja jöjjön létre a ferencvárosi Duna-parton. Tavaly ősszel viszont a főváros és a kerület elfogadta a stadionépítést annak fejében, hogy a kerület jelentős fejlesztésekre kap pénzt a központi költségvetésből (rendelőintézet, lakóterületi rehabilitáció) és a park megépítése a stadion körül (a főváros pedig az egészségügyi alap- és járóbeteg szakellátás fejlesztésére kap ötvenmilliárd forintot).
Baranyi Krisztina szerint a véleményében „nincs változás, és abban sincs változás, hogy a civilekhez hasonlóan mindenki parkot szeretne a Duna-partra, csak ez nem lehetséges. Azért nem lehetséges, mert tavaly novemberben volt egy döntési pont, ahol eldönthette Budapest illetve a kerület vezetése azt, hogy melléáll ennek a projektnek vagy nem áll mellé. …Ez az alku, ami a kormánnyal köttetett, a ferencvárosiaknak, a ferencvárosi lakosoknak több tízmilliárd forintos olyan beruházást jelent és fejlesztést, amire a kerületnek a következő húsz évben sem lenne pénze. Ez jelent egy vadonatúj óvodát, jelent egy vadonatúj szakrendelő intézetet, jelenti nyolc nagyon lerobbant olyan komfort nélküli ház, lakásoknak a felújítását, rehabilitációját, ahol egyébként kétszáz család él úgy, hogy a vécé a folyosón van, jelenti a Kis-Duna…
A döntési pont azért volt tavaly novemberben, mert akkor lehetett volna még az atlétikai világbajnokságot úgy visszamondani úgymond, tehát a szövetségnek jelezni azt, hogy Magyarország nem rendez ilyen játékot. Akkor volt valóban egy nagyon szoros határidő, de most már nem hiúsulhat meg. Tehát a stadion meg fog épülni. Ha a tiltakozás olyan mértékű, amit egyébként nem nagyon tudok elképzelni, hiszen

ennél erősebb felhatalmazása a sportberuházásnak pontosan az alku folyamán, hiszen az alku arra futott ki, hogy ott az lesz, amit most a civilek követelnek.

Közpark, futókör, játszótér, kondigépek, extrém sportpark, egy nyüzsgő nagy déli zöldpark, hasonló a Margitszigethez, és egyébként a park közepén valóban lesz egy stadion. De ez az egyetlen olyan sportberuházás, amelyet utána közcélra lehet majd használni. Tehát ez egy olyan alku volt – és most egy kicsit tekintsünk el a Ferencvárosnak adott egyébként több tízmilliárdos fejlesztéstől – ami valóban visszaadhatja a Duna-partot. Mert ha nem lett volna ez a beruházás, ez a terület az állam tulajdona. Csak és kizárólag az államnak van pénze rajta fejleszteni. Tehát ha annak idején mi elutasítjuk ezt a beruházást, ez a terület az enyészeté marad, szennyezetten. Betongyár volt ott évtizedekig, betont gyártottak, teljesen szennyezett, rekultiválatlan terület, amelyet nem lehetett volna semmire sem használni. Ferencvárosnak nem lenne annyi pénze, hogy visszaadja ezt a területet az embereknek.”
Baranyi Krisztina érvelése fölöttébb meggyőző. Igen, a kormány visszautasíthatatlan ajánlatot tett a fővárosnak és a kerületnek: az atlétikai stadion támogatásának fejében többletforrásokat kínál egész Budapestnek, óvodát, rendelőintézetet és komfort nélküli lakóházak rekonstrukcióját a kerületnek, és emellett a majdani stadion körül közparkot és azt, hogy a sportlétesítményt használhatja majd a lakosság.

Mégis baj van ezzel az alkuval.

Magyarországnak, a magyar társadalomnak ugyanis nem érdeke, hogy újabb meg újabb sportlétesítményeket építsenek az adófizetők pénzéből az országban, mégpedig azzal a nyilvánvaló céllal, hogy a Momentum népszavazási kezdeményezése nyomán meghiúsult 2024-es olimpiai pályázat helyett úgy pályázhasson egy későbbi időpontban az Orbán-kormány, hogy addigra a szükséges sportlétesítmények nagy része már készen áll.
Gondolom, állampolgárként, választóként sem a főpolgármester, sem a kerületi polgármester nem szavazna arra, hogy a költségvetésből tíz- és százmilliárdokat fordítsanak újabb és újabb stadionon és sportcsarnokok építésére.

Ezért is szerepelt a stadionstop a 2019-es önkormányzati választási programban.

Mégis kizsarolták belőlük az atlétikai stadion támogatását. A magyar önkormányzatok vezetőinak, a polgármestereknek és a főpolgármestereknek a hatalma ugyanis már-már látszólagos.

Az Orbán-kormány tíz év alatt olyan mértékben fosztotta meg őket a saját adóbevételektől (persze el kell ismerni, hogy ez a folyamat már a szocialista-szabaddemokrata kormányok alatt is jelentősen előrehaladt -, hogy saját pénzből semmilyen érdemi fejlesztésre nincs módjuk.

A „modern városok programja”, amire oly büszke a kormány, arról szól, hogy a kormány költségvetési támogatásokat ad a városokban szükséges olyan fejlesztésekhez, amelyeket normális viszonyok között egy megyei jogú városnak saját adóbevételéből kellene tudnia megvalósítani.
Egy metróvonal vagy egy repülőtér építéséhez másutt is szükség van központi támogatásra, de egy uszoda, alul- vagy felüljáró építéséről, híd felújításáról, járműbeszerzésről stb. egy város maga dönt és maga is tudja finanszírozni.
Ahhoz persze övé a teljes iparűzési adó és az szja egy része is, ahogy ez a kilencvenes években volt. Akkor az önkormányzati választás valódi hatalmat adott a polgármester vezette helyi önkormányzatnak. Az Orbán-rendszerben azonban ez nem így van.

Hiába nyeri meg a választást a polgármester és a mögötte álló többség, minden jelentősebb lépéséhez szüksége van a kormány jóváhagyására. E nélkül hivatalba lépésekor máris béna kacsa.

Ugyanezt láttuk a színházak ügyében: a fővárosnak nincs annyi pénze, annyi adóbevétele, hogy finanszírozni legyen képes a maga által fenntartott színházakat. Rákényszerült arra, hogy a fővárosi színházak jó részét átadja a kormánynak.
Nézzünk szembe vele: az Orbán-rendszer egészén belül az önkormányzati választáson szerzett mandátummal csak korlátozott hatalmat lehet szerezni, a választás győztese folyamatos alkudozásra, másképpen megalkuvásra kényszerül a vele szemben ellenséges, a főhatalmat gyakorló, és ezen az alapon minden pénzét elvonni kész kormánnyal.
Tartok tőle, hogy polgármestereink, főpolgármesterünk nem voltak ennek tudatában, amikor a tavalyi választáson elindultak.

Atlétikai vb: átverés vagy együttműködés?

A kormány szerint két érintett kerület elfogadta az atlétikai vb megrendezését és a stadionépítést. A főváros szerint erről nincs szó, a IX. kerületi polgármester is feltételekről beszél, nem „javaslatról”. Pár nap van a végleges döntésre.

Egyelőre nem teljesen világos, hogy merre vezet a kormány álláspontja a 2023-as budapesti atlétikai világbajnokság megrendezhetőségével, a Ferencvárost és Csepelt érintő új stadion megépítésével kapcsolatban.

Kormány: Budapest döntött

Reggel Gulyás Gergely kancelláriaminiszter közleményben tudatta: a kormány üdvözli, hogy Csepel után Ferencváros képviselő-testülete is támogatja az atlétikai világbajnokság 2023-as budapesti megrendezését – közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Gulyás a csepeli és a ferencvárosi képviselő-testület hétfői döntésére reagálva azt mondta: a két grémium egyirányú állásfoglalása biztosítja a szükséges támogatást, amely az atlétika világbajnokság megrendezéséhez feltétlenül szükséges. A kormány úgy tekinti ezt, hogy a két kerületi önkormányzat döntésével a kérdés

eldőlt: az atlétikai világbajnokság Budapesten megrendezhető.

Megjegyezte azt is, hogy mindkét kerületben ellenzéki többség van.

A kormány „javaslatoknak” tekinti azokat a feltételeket, amelyeket a ferencvárosi képviselő-testület megfogalmazott – közölte Gulyás Gergely hozzátéve, hogy ezek olyanok, amelyek beépíthetők az atlétikai központ fejlesztésébe. Továbbá abba a zöld park fejlesztésbe, amely ezen a területen a korábbi tervek szerint megvalósulna. Javaslataival a ferencvárosi testület nyitott kapukat dönget – fogalmazott a miniszter. Természetesen

várják a Fővárosi Közgyűlés állásfoglalását is,

és áttekintik, milyen javaslatokkal él a fővárosi testület.

Nagyjából ugyanezt ismételte meg Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Klubrádióban. Idézte Orbán Viktor korábbi közlését, hogy a kormány elfogadja a fővárosiak döntését. Ugyancsak azt mondta, hogy a IX. kerület nyitott kapukat dönget. Szerinte a hétfő esti önkormányzati döntés teljesen megegyezik vagy egybeesik a kormányzati szándékkal. Az

egyenesen „Baranyi-tervnek” nevezett határozat

után ugyan megvárják a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntését, de az Egészséges Budapest Programra 40 milliárd van betervezve, a Mester utcai rendelő fejlesztése a vb-től függetlenül is meg fog valósulni. Kutya kötelességünk az együttműködés, bármilyen színű a főváros vezetése – mondta Fürjes.

Főváros: nem döntöttek, és nem javaslat

Karácsony Gergely a miniszter közleményére azt mondta: nem érti, miért nem várta meg a kormány a szerdai közgyűlés döntését. A főpolgármester hozzátette: továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy kormányhatározatban rögzítsék a feltételeket.

„Az én feltételein a budapestiek feltétele. Nem javaslatok hanem feltételek. Az atlétikai vb mindannyiunk közös ügye és nem a Fidesz ügye”.

A főváros várja feltételeik teljesítését – mondta Karácsony.

Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes szintén a Klubrádióban közölte: nem feltétlenül egyezett még meg a főváros a kormányzattal az atlétikai vb-ről, illetve a hozzá kacsolódó fejlesztések támogatásáról. A momentumos politikus szerint a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában (FKT) tudnának pontosan megegyezni, ezért nagyon szeretnék, ha Gulyás Gergely minél előbb összehívná a kormány és a főváros képviselőiből álló testületet, hogy ott formális keretek között tárgyaljanak a tervezett fővárosi beruházásokról.

A főváros vezetésének

nem célja, hogy ne legyen atlétikai vb, azt szeretné, ha teljesülne a budapestiek érdekében megfogalmazott öt pont, amely nagyon racionális, ezért nehéz rá nemet mondani

– mondta Kerpel-Fronius. Szerinte egyelőre nem hallani, hogy a kabinet a vb támogatásához szabott önkormányzati feltételek teljesítéséről beszélne, az inkább kihallatszik a kormányoldali nyilatkozatokból, hogy

megpróbálják kijátszani egymás ellen a kerületek és főváros vezetését.

Ez azonban nem fog sikerülni, mert a kerületek és a főváros vezetése is elkötelezett amellett, hogy a kormány tervezte atlétikai stadion csak akkor valósulhat meg, ha a budapestiek érdekét is figyelembe veszik.

Komplett követeléslista

A Gulyás Gergely által beleegyezésnek nevezett határozat a jelek szerint semmilyen kötelezettséget se vállal. Az önkormányzat hivatalos oldalán megjelent közlemény szerint elfogadták azt az előterjesztést, mely

a kerület feltételeit támogató kormányhatározattól teszi függővé

az atlétikai vb kapcsán építendő stadion-rendezvényközpont megvalósulását.

Ferencvárosnak

nem stadionra, hanem egy óriási szabadidős sportparkra és közösségi rendezvényközpontra van szüksége,

a Margit-sziget déli ellenpontozásaként a Ferencvárosi Szabadidő- és Sportparkra. (Déli Zöld Park). A feltételek a főváros és a IX. kerületi lakosok javát szolgálják, ilyen többek között az úgynevezett rozsdaövezetek helyzetének rendezése, az Országos Széchényi Könyvtár ideköltöztetése, a diákváros fejlesztése, valamint a Ráckevei-Soroksári Duna-ág vízminőségi állapotának javítása is – áll a közleményben.

A részletes listát Karácsony Gergely és Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere hétfői közös sajtótájékoztatóján ismertette. Budapest vezetése öt feltétel teljesítése esetén hajlandó támogatni a vb megrendezését. A kormány öt év alatt adjon ötvenmilliárd forintot a budapesti járóbeteg- és szakellátásra. A stadionberuházással együtt induljon meg a zöldfelületek növelése, kezdjék el a Csepeli Nagyerdő Programot, egy új Városligethez hasonló zöld terület kialakítását. Az új stadion ne csak az élsportot szolgája, hanem a tömegsport és kulturális rendezvények befogadására is legyen alkalmas. Minden szerződés legyen nyilvános, a lehető legátláthatóbban költsék el a pénzt. A kormány tartsa fenn korábbi elkötelezettségét a nagy, fővárosi közlekedési célú beruházásokban.

Baranyi: most van lehetőség

Maga Baranyi Krisztina pedig két napja a Facebookon hosszasan sorolta a kerület feltételeit Mint írta, az atlétikai stadion céljára kijelölt terület jelenleg teljesen lepusztult, használhatatlan városrész. Ferencváros korábbi fideszes vezetése a területen lévő önkormányzati ingatlanok nagy részét már ingyen átadta az államnak, egyetlen telek kivételével. Ezért ma már szinte semmilyen lehetőségük nincs befolyásolni annak használatát.

„Ha ide a kormány stadiont, kisvasutat, atomerőművet vagy űrállomást kezd el építeni, akkor azzal szemben kizárólag politikai eszközök, a nyilvánosság ereje áll rendelkezésünkre”

– írta Baranyi. Idézve Orbán szavait – a kormány nem kíván olyan fejlesztéseket végrehajtani Budapesten, amit Budapest felelős vezetői nem akarnak – úgy fogalmaz: most Karácsony Gergelynek és neki van lehetőségük megakadályozni az ide tervezett atlétikai stadion megépítését.

A stadionok helyett egészségügyi fejlesztéseket, az élsport helyett a tömegsport támogatását célul tűző politikusokként ez kiváló lehetőségnek tűnhet, de

vétójuk önmagában biztosan nem vezetne semmilyen fejlesztéshez.

Annyit tudnának elérni, hogy a területre nem építenének stadiont és Budapest valószínűleg visszalépne a 2023-as atlétikai világbajnokság megrendezésétől. De ettől még egy forinttal se jutna több azokra a célokra, amiket viszont mi tartunk a legfontosabbaknak: egészségügyre, oktatásra, környezetvédelemre, szociális támogatásokra, városfejlesztésre – fogalmazott Baranyi.

Alkuhelyzet

Vagyis az érintett terület továbbra is állami tulajdonban maradna. Belátható időn belül nem változna semmi, maradna az elzárt, lepusztult környezet, a használhatatlan Duna-part és az egykor népszerű Vituki-strand üresen tátongó medencéje.

Kerületi polgármesterként ennél is nagyobb aggodalommal tölti el, hogy a beruházás elmaradása veszélybe sodorná a környékre tervezett további fejlesztéseket is, így

elsősorban a hatalmas kollégiumi fejlesztést, a 12 ezer férőhelyes diákvárost.

Ennek megépülte mérsékelné a budapesti albérletpiac egekbe szökött árait, enyhítené a lakhatási válságot.

A kerület alkupozícióját fejti ki a polgármester: ahhoz, hogy 2023 nyarán világbajnokságot rendezhessenek, azonnal meg kell kezdeniük a fejlesztéseket. Ezt felelősen csak most tudják befolyásolni, bármilyen későbbi változtatás újabb milliárdokba fájna mindannyiunknak.

Baranyi Krisztina megismételte, hogy

nem szeretnének újabb stadiont, de minden jel szerint az atlétikai vb megrendezése a feltétele annak, hogy a ferencvárosi rozsdaövezet egy jelentős része megújuljon,

megmentsenek műemlék épületeket, megtörténjen végre a Kis-Duna kotrása. Ezt szeretné további célok, például helyi egészségügyi fejlesztések elérésére is kihasználni.

A területre ezért olyan tervet készítettek, amely nem a gombhoz varrja a kabátot. Egyik feltételük az, hogy a beruházás ne az atlétikai stadionhoz rendeljen további kiegészítő fejlesztéseket, hanem mindenki számára nyitott közparkot és használható Duna-partot, kulturális, tömegsport és rekreációs célokra alkalmas, magas színvonalú rendezvényközpontot hozzanak létre, benne egy ferencvárosi sportóvodával. Amely még az atlétikai világbajnokság megrendezésére is alkalmas.

Ez a szabadtéri színpaddal és mozival, a homokos Duna-parttal, az újranyíló Vituki stranddal, játszótérrel, extrém parkkal, kerékpárutakkal, kutyafuttatóval és a többi fejlesztéssel együtt Budapest harmadik legnagyobb közparkja lenne a Városliget és a Népliget után – írja a polgármester. Szerinte a stadiont úgy kell megépíteni, hogy az szabadidős tevékenységekre és tömegsport rendezvényekre is alkalmas legyen és a világbajnokság megrendezése után meg kell nyitni a nagyközönség előtt.

További elengedhetetlen feltételük a kerületi egészségügy jelentős és közvetlen állami támogatása. Nem egy CT-t kérnek, hanem a CT és további szükséges orvosi műszerek köré a Mester utcai szakrendelő teljes felújítását és bővítését, négymilliárd forint értékben.

A Nemzetközi Atlétikai Szövetség november végéig várja a magyar döntést: megrendezik-e az atlétikai vb-t.

Karácsonyi feltételek az atlétikai vébéhez

Első helyen 5 milliárdot kér a járóbeteg-ellátásra Karácsony Gergely a 2023-as atlétikai vb megrendezéséhez és a stadion felépítéséhez. A IX. kerület is feltételeket szab. A nemzetközi szövetség öt nap határidőt szabott a válaszra.

Öt pontban szabott feltételeket Karácsony Gergely ahhoz, hogy a főváros hozzájáruljon a 2023-as atlétikai világbajnokság megrendezéséhez és hogy felépítsék ennek stadionját. „Hallom azok hangját, akik a világbajnokságot tartják most fő prioritásnak, művészektől, sportolókon át, volt köztársasági elnökig” – írja a Facebookon Karácsony Gergely. De – folytatja – neki az a dolga, hogy ne csak az ő hangjukat hallja meg. Azok szavát is,

akik hónapokig várnak, hogy diagnosztizálják a betegségüket. Azokét is, akik utálják, hogy átláthatatlanul folynak el százmilliárdok ebben az országban, és ebben a városban.

Attól, hogy valakinek nagyobb a befolyása, nem nyomhatja el azoknak a szavát, akik ilyen hatalommal, lobbierővel nem rendelkeznek – fogalmaz.

Eltűnt a hirdetmény

Ferencváros déli részén és a Csepel-sziget csúcsán épülne a grandiózus létesítmény, amelynek egyedül a tervezése 4,7 milliárdba kerülne – tavaly április adat alapján -, bár az erről szóló közbeszerzési hirdetmény nem érhető el. A látványterv valóra váltásának ára nem ismert.

Forrás: Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja

Karácsony Gergely, aki a szerdai közgyűlési ülésre terjeszti elő javaslatát, öt feltételt támaszt a kormánynak.

  • Budapest 50 milliárd forintot kér a járóbeteg ellátás fejlesztésére, diagnosztikai eszközök beszerzésére, azok működésének finanszírozására. Azért, mert az időben végzett CT és MR vizsgálatokkal évente 3 ezer ember életét lehet megmenteni Budapesten, 5 év alatt tehát 15 ezer embert lehetne meggyógyítani. Van ennél nagyobb tét?
  • A zöldfelületek növelése, hogy közben az elszabadult budapesti albérletárakat is kordában tudják tartani. Ezért kezdeményezik, hogy hozzák létre a csepeli nagyerdőt, egy városligetnyi parkot, és benne a több ezer férőhelyes diákvárost.
  • Budapest egyik legszebb, és jelenleg parlagon heverő területén épüljön meg a ferencvárosi sport- és szabadidő központ, ez a fejlesztés legyen alkalmas az atlétikai vb befogadására, de a vb 9 napja után legalább 90 évig szolgálja a budapestieket, úgy, hogy a tömegsportnak, a családok kikapcsolódásának adjon helyet.
  • Ennek a beruházásnak a költségei legyen átláthatók, minden polgári jogi szerződést hozzanak nyilvánosságra.
  • A kormány erősítse meg a főváros-kormány-megállapodásban foglalt beruházások, különösen a közlekedési beruházások teljesítését. A vállalásokat a kormány még idén foglalja határozatba.

Megmenthetünk emberéleteket, élhetőbbé tehetjük a várost, javíthatjuk a levegő minőségét, sok ezer fiatalnak adhatunk esélyt, revitalizálhatjuk Budapest egyik legszebb részét, Ferencváros új pihenőövezetet kap, és még az atlétikai vb-t is megrendezhetjük – írja Karácsony. Hiszi, hogy ezt nem csak a fővárosi közgyűlés, a kormány, és elsősorban a budapestiek is elvszerű, jó megoldásnak tartják.

A Nemzetközi Atlétikai Szövetség viszont türelmetlen. Elnöke, a brit futólegenda, az olimpiai bajnok Lord Sebastian Coe, a londoni olimpia szervezőbizottságának vezetője levelet írt a Magyar Atlétikai Szövetségnek és a kormánynak. Ebben arra kéri a világbajnokság rendezéséről szóló nemzetközi szerződést aláíró magyar feleket, hogy

november végéig jelezzék egyértelműen, Budapest városvezetése támogatja-e

az atlétikai vb megrendezését és az atlétikai központ felépítését. Egyetért azzal, hogy a demokratikusan megválasztott városvezetés kialakíthatja álláspontját a vb-ről, de leszögezi, hogy a Nemzetközi Atlétikai Szövetségnek sürgősen tudnia kell, hogy az új főpolgármester és városvezetés támogatja-e a világbajnokságot.

Magyarország már késedelembe esett a fejlesztés megkezdésével

– írja Sebastian Coe-, s ha az atlétikai központ nem épül meg Budapesten, a Nemzetközi Atlétikai Szövetségnek amilyen hamar csak lehet új házigazdát kell keresnie a 2023-as vébé számára.

Karácsony még ma telefonon beszélni fog Coe-val, és néhány hét türelmet kér tőle. A főpolgármester közölte, a feltételeket elküldik a Miniszterelnökséget vezető miniszternek is, és azt kérik a kormánytól, ezek végrehajtásáról szülessen kormányhatározat.

Baranyi Krisztina, Ferencváros független polgármestere a Karácsonnyal tartott sajtótájékoztatón azt mondta, a kerületnek sem érdeke, hogy ott egy újabb sportlétesítmény épüljön, ezért a további beruházásokhoz olyan feltételeket szeretne támasztani, amelyek a főváros és a IX. kerületi lakosok javát szolgálják. Ide sorolta az úgynevezett rozsdaövezetek helyzetét, illetve, hogy egy ilyen területre akár az Országos Széchényi Könyvtár költözhetne. Ezen kívül fontos a Nagyvásártelep műemléki megőrzése, és a diákváros fejlesztése, amely szerinte nagyban enyhíthetne a lakhatási válságot.

Baranyi szedegeti a csontvázakat – Kőbányán marad az ellenzéki többség

Máris felbontott fideszes tanácsadói szerződést Baranyi Krisztina. A IX. kerület előző vezetője teljesítés nélkül adott pénzt ismerősének. Egy kerülettel odébb a felülvizsgálat után is maradt az ellenzéki többség.

A mai napon felbontottam a szerződést azzal a céggel, melynek vezetője a Fidesz által segített álellenzéki Lokálpatrióta Egyesület képviselőjeként indult a választáson – közölte a Facebookon Baranyi Krisztina.

Szerződés az ismerősnek és a feleségnek

A Ferencváros új (összellenzéki támogatású, független) polgármestere szerint a Zymhod Kft. havi bruttó 381 ezer forintért „adott” üzletviteli tanácsokat Bácskai Jánosnak, az előző, fideszes polgármesternek. Dr. Tóth Lászlónak a 2015 óta érvényben lévő szerződés szerint

egy betűt sem kellett leírnia, a munka teljesítését a volt polgármester maga igazolta

– írja Baranyi.

A kerületvezető rátalált az egyesületi elnök feleségével, Deutsch Kornéliával aláírt szerződésre is. Eszerint

a nej feladata a Ferencváros újság cikkeinek átolvasása és ellenőrzése havi 100 ezer forintért

2019 márciusától ez év végéig. A lap munkatársai nem tudtak arról, hogy Deutsch Kornélia szintén itt dolgozik – fűzte hozzá Baranyi Krisztina. (Azt a kérdést nem tette fel, hogy felelős szerkesztő mellett mi szükség van polgármesteri hivatali ellenőrzésre.)

A kerületi lap vezetője: nem történt semmi

Lassan érthető lesz, hogy mire megy el 91 millió a kéthetente megjelenő lapnál, úgy, hogy a szerkesztőség nincs túlfizetve – írja a polgármester. Mindjárt hozzáteszi azonban: Veres László

főszerkesztő 2 millió forintért maradna szerződése lejártáig,

miközben az aktuális lapszám máris késik, mert szerinte nem volt esemény mostanában, ezért nincs tartalom az új lapszámhoz.

Ellenzéki többséggel vívhat a fideszes polgármester

Mindeközben egy kerülettel odébb, Kőbányán maradt az a – még néhány kerületben előállt – helyzet, hogy ugyan nyert vagy maradt a fideszes polgármester, de mögötte ellenzéki a többség. A X. kerületben D. Kovács Péternek nyolc-nyolc fideszes és összellenzéki támogatású, valamint egy LMP-s képviselővel kell együttműködnie.

Az egyik választókerületben Huszti András Norbert (Momentum) mindössze egy szavazattal győzött 13-án, de ezt a Fidesz megtámadta. A Fővárosi Választási Bizottság és az ítélőtábla elutasító döntése alapján a felülvizsgálat után pedig még nőtt is szavazatai száma 987-ről 995-re. Ezt tudató posztjában Huszti azt írja, hogy így „Kőbányán a testületi többség az ellenzéké, kontroll alatt tudjuk tartani a Fideszt”.

Megtorpedózná valaki Baranyi Krisztina polgármesterségét

Egy magánszemély az utolsó pillanatban megtámadta Baranyi Krisztina IX. kerületi polgármesteri győzelmét. A politikus nagy fölénnyel verte a fideszes kerületvezetőt.

„Ma 16:00 órakor léptem volna hivatalba. 10 perccel a jogerőre emelkedés előtt megtámadták a polgármester-választás eredményét. Nyertek 3 napot. Ez két dolgot jelenthet. Vagy ennyire pitiáner, kisstílű a banda, vagy kell még idő, hogy eltüntessenek mindent, amiért börtönbe mehetnek. Rettegnek. Van miért” – tette közzé a Facebookon Baranyi Krisztina.

Az ellenzéki politikus óriási fölénnyel nyerte a polgármester-választást: 57,53-39,54 arányban verte meg a fideszes Bácskai Jánost. Emellett elsöprő fölénnyel vette be az ellenzék a képviselő-testületet is.

Fölényesen nyerte a franzstadti előválasztást Baranyi Krisztina

A leadott szavazatok 72 százalékával Baranyi Krisztina lesz a polgármester-jelölt Ferencvárosban. Ellenfele, Jancsó Andrea beáll mögé, támogatásáról biztosította.

Az előzetes reményeknek megfelelő, 2030 érvényes voks érkezett a két és fél napig tartott IX. kerületi előválasztáson. A két jelölt közül Baranyi Krisztinára 1464-en (72 százalék), Jancsó Andreára 566-an szavaztak.

Ferencvárosban azért kellett előválasztást tartani, mert az ellenzéki pártok nem tudtak megállapodni a polgármester-jelöltről. Baranyi Krisztinát a helyi Kulcs egyesület, az LMP és a Kétfarkú Kutyapárt támogatta, Jancsót (az EP-választás eredménye után a jelölés jogát a Párbeszédtől elnyerő) Momentum, az MSZP és a Jobbik. A Párbeszéd sajátos módon mindkét jelölt mögé beállt, Karácsony Gergely Párbeszéd-elnök személyesen kampányolt Baranyi mellett.

Az eredmény után a Momentum bejelentette, hogy a párt beáll Baranyi mögé, ahogyan Jancsó Andrea is. A DK már korábban azt közölte, hogy ők a győztest fogják támogatni.

Gyorstalpaló előválasztás lesz Ferencvárosban

Jövő héten megtartják az előválasztást Ferencvárosban Baranyi Krisztina és Jancsó Andrea között a polgármester-jelöltségért. Baranyi szerint súlyos kompromisszumot kötött. Változatlanul mélyek a törésvonalak.

Nagyon hosszú és minden érintett számára nehéz tárgyalássorozatot követően eldőlt:

a jövő héten előválasztáson dönthetik el Ferencváros ellenzéki választói,

hogy októberben ki legyen a fideszes polgármesterjelölt ellenzéki kihívója – jelentette be Baranyi Krisztina a Facebookon.

Bár szerettem volna, ha az előválasztáson feltételek nélkül indulhatnánk, a riválisom mögött álló szervezetek részletes szerződés megkötéséhez ragaszkodtak. Az egyoldalú ajánlásgyűjtés, a pártok saját ajánlatukból való kihátrálása nem használt a folyamatnak, de a lényeg az, hogy megegyezés született – írta Baranyi.

„Súlyos kompromisszumokat kötöttem, a ma aláírt megállapodásnak vannak olyan pontjai, amiknek következményei erősen súrolják a politikai meggyőződésem határait.”

Mégis elfogadta, mert ha nem teszi, nem folytathatom eddigi politikai munkámat és cserben hagyja azokat, akik bíznak benne – folytatta. Köszöni az ellenzék főpolgármester-jelöltjének, Karácsony Gergelynek a tárgyalások során nyújtott támogatását.

Baranyi terve a IX. kerületi és a fővárosi parkolási maffia és a kerületben intézményesült korrupció felszámolására.

A jelöltek korábban vállalták, hogy az előválasztás győztesét valamennyi ellenzéki párt támogatni fogja a polgármesteri kampányban.

Így tett Jancsó Andrea is.

A mostani helyzetet

nagy pártkavarás előzte meg.

Korábban úgy volt, hogy a Párbeszéd állíthat jelöltet a kerületben, de az EP-választási eredmény következtében a Momentum kapta meg ezt a jogot. Jancsót az MSZP és a Jobbik is támogatja, Baranyit pedig az LMP és a Kétfarkú Kutya Párt. A DK úgy nyilatkozott, hogy a végső jelölt mögé állnak. Mindezek mellett

Karácsony Gergely Párbeszéd-elnök, de MSZP-szövetséges Baranyi mellett kampányolt.

A mélyre nyúló bizalmatlanság máig nem múlt el. Baranyi Krisztina azt mondta, hogy soha nem állna össze az MSZP-vel. Ezt szerdán úgy finomította a Klubrádióban, hogy az MSZP helyi szereplőiről beszélt, akik „besározódtak”, nem magáról a pártról és helyi szavazóiról, akik tisztességes, demokrata emberek. De az nyilvánvaló, hogy akik soha nem álltak ki a parkolási visszaélések ellen, azokkal nehéz lenne együttműködni.

A “nem közös ” jelölt

Olyan képviselőkkel akarok együtt dolgozni, akik kérlelhetetlenül a helyi NER lebontásáért küzdenek. – kezdi programja ismertetését Baranyi Krisztina.

Az ellenzék közös polgármesterjelöltjeként szeretnék indulni. Ezért az összes ellenzéki párt támogatását kérem a Kétfarkú Kutyáktól a Jobbikig a programomhoz.

Mert hiszem, hogy helyi szinten mindenhol lehet olyan megegyezés, amely egy megvalósítható és előrevivő programról, a választók jólétéről és érdekeiről szól, nem pozíció- és pénzosztogatásról.

Alább a program, amelyet immár több mint 4 évnyi képviselői munka tapasztalatai alapján írtam.
Alakítsuk együtt, Ferencváros javára. Észrevételeiteket várom itt az oldalamon, a Facebookon, vagy a baranyi.krisztina@ferencvaros.hu címen.

SZERETNI FOGOD!

Te milyen várost szeretnél?

A mi tiszta városunkban:

  • Nem kell napokig kerülgetni a tele kukákat az úttesten, mert elviszik a szemetet
  • Évente többször szervezünk lomtalanítást, hulladékudvart üzemeltetünk, ahová bármikor be lehet vinni a lomot
  • A sűrűn lakott, lebetonozott részeken rendszeresen mossák a járdákat, mert a kutyapisit a leggondosabb gazda sem tudja eltüntetni
  • Ösztönzést kap a lakóközösség a házak környékének rendben tartásához
  • Hétvégén sem kell a szemétben gázolni az utcákon
  • Rendszeres és számonkért szolgáltatás az önkormányzati tulajdonban lévő házak teljes takarítása, rágcsáló és kártevőirtása
  • Sosem kell jégen botladozni a járdákon, környezetkímélő anyaggal óvjuk télen lépteit

A mi egészséges városunkban:

  • Gondoskodunk róla, hogy ne kelljen szappant és WC papírt magával vinnie, ha rendelőkbe, közhivatalokba megy. Sőt, az egészségügyi intézményekből a kézfertőtlenítő sem hiányozhat
  • Kibővítjük a szakrendelő épületét, 0-24 órában működő sürgősségi ügyelet állítunk fel, így nem kerül éjszaka és hétvégén/ünnepnapokon sem a beteg a túlzsúfolt háziorvosi vagy kórházi ügyeletekre.
  • Mindenki számára elérhető magas színvonalú feltételek között működik egynapos sebészet a szakrendelőben (sebészet, nőgyógyászat, szemészet, ortopédia)
  • A járóbeteg szakrendeléseken rugalmas időpontos előjegyzés van, így nem kell fél napot eltölteni orvosra várva

A mi felelős városunkban:

  • Takarékosan bánunk a közpénzzel, mint otthon a konyhapénzzel
  • Az önkormányzati lakásvagyont a közösség érdekében hasznosítjuk, nem politikusok rokonainak és haverjainak adjuk el áron alul
  • Átlátható, gazdaságos parkolás üzemeltetést vezetünk be, aminek a nyeresége közcélra megy, nem magánzsebekbe
  • Ha Ön beszélni akar a polgármesterével, biztosan beszélni tud vele. Nem fordulhat elő, hogy hónapokig nem lehet bejutni hozzá.
  • Az ügyintézők egyenrangú partnerként kezelnek
  • Elérhetővé teszünk minden közügyben született dokumentumot, hisz az önök ügyeit intézzük, önöknek tartozunk felelősséggel
  • Utólag is elérhető televíziós közvetítés van a képviselő-testületi ülésekről, hogy követhessék, hogyan dolgoznak a képviselőik
  • Megóvjuk a város több száz év alatt kialakult arculatát, építészeti értékeit. Nem engedjük elbontani, magasítani csak azért a régi házakat, mert ez a befektető érdeke.
  • Ösztönözzük az eredeti állapot szerinti felújítást. – A városkép védelméért egyenlő mércével mérünk akkor is, ha egy óriásvállalat épít székházat vagy a nagyi cseréli le a redőnyöket

A mi zöld városunkban:

  • Új ház csak úgy épülhet, ha van rajra zöldtető vagy napelem, ha jó nagy házat akar valaki építeni, legyen előtte elektromos autókat töltő állomás és ivókút.
  • Támogatjuk, ösztönözzük és el is várjuk, hogy az itt élők szigorúan szelektálják a szemetet és komposztáljanak
  • Nem engedjük meg, hogy veszélyes vegyi anyagokkal dolgozó üzemek működjenek
  • Minden talpalatnyi zöldterületet óvunk és gondozunk, pihenőpadok, szemetes edények, ivókutak sehonnan sem hiányozhatnak
  • Megtartunk köztulajdonban telkeket, hogy ott parkot, játszóteret alakítsunk ki akkor is, ha jó áron el tudnánk adni beépítésre, mert a mi városunkban a zöldterület növelése a cél

A mi gondoskodó városunkban:

  • Nincs olyan közszolgáltatás, amit nem lehet igénybe venni kerekesszékkel vagy babakocsival
  • Bérlakás programot indítunk, hogy a kevésbé szerencséseknek ne kelljen az utolsó fillérjüket is a lakhatásra költeniük
  • Kiemelt figyelmet kapnak a játszóterek. Napvitorlákat szerelünk, rendszeresen karbantartjuk a játékokat, cseréljük a homokozó homokját, eltüntetjük a murvát, kőzúzalék helyett füvesítünk. Nem fordulhat olyan elő, hogy a szülőknek kell összetört üvegek szilánkjaitól megtisztítani a homokozót
  • Nem kell a török állam pénze ahhoz, hogy egy óvodában rendbe tegyük a dohos, penészes, sötét tornatermet. Elő sem fordulhat, hogy gyerekeknek évekig ilyenben kelljen sportolniuk
  • Mindig van megfizethető és megfelelő minőségű bölcsőde, ha vissza akarsz, vagy vissza kell menned dolgozni a GYES lejárta előtt
  • Az alacsony jövedelmű családoknak megnyitjuk az önkormányzati tulajdonú üdülőket

A mi rendes városunkban:

  • A közterület-felügyelők vigyáznak a rendre – élnek a közösség felhatalmazásával és nem visszaélnek vele.
  • Kizárólag a KRESZ szabályait megsértő járműre tesznek kerékbilincset, de arra mindig.
  • Nem a madarat etető gyermeket fenyegetik büntetéssel, hanem a részegen randalírozókat és az illegálisan szemetet lerakókat
  • A vendéglátósok és az önkormányzat együtt vigyáznak a rendre és a tisztaságra, figyelembe veszik a lakók érdekeit

A mi kényelmes városunkban:

  • A köztereken és a forgalmas csomópontokban Ingyenes, jó minőségű WIFI van
  • Természetes, hogy egy itt lakó a lakása közelében meg tud állni az autójával
  • Minden utcában van közvilágítás és csatorna
  • Nincs olyan városrész, ahol ne lenne élelmiszerüzlet és gyógyszertár
  • Mindenhol van kerékpártámasz, ahol a megnövekedett kerékpáros közlekedés megkívánja
  • Nincs hiány nyilvános illemhelyekben

A mi szolidáris városunkban:

  • Az önkormányzat segít abban, hogy megelőzhető legyen a tartozások miatti eladósodás, kilakoltatás
  • Elmehetnek nyaralni a fogyatékos gyermeket nevelők is
  • Az emberek akkor is lakhatnak olyan lakásban ahol van WC, ki van festve a lépcsőház és nem szakad le a gang, ha szegények
  • Nem elég gyermekbarát önkormányzatnak látszani, annak is kell lenni – nem kerülhet önkormányzati lakásból elhelyezés nélkül az utcára gyermekes család, de idős, beteg, sérült ember sem
  • Segítséget kap, aki a saját pénzéből is áldoz az önkormányzati tulajdonú lakásának felújítására

A mi városunk Budapest kulturális negyede!

  • Nem csak büszkélkedünk azzal, hogy páratlan a kulturális infrastruktúránk, de meg is mutatjuk miért.
  • Összekötjük a nagy kulturális intézményeket (MÜPA, Nemzeti Színház, múzeumok, Bálna) a helyi közművelődési intézményekkel, közös rendezvényeket szervezünk
  • Minden gyermek és minden rászoruló idős évente kétszer ingyen tud színházba menni
  • Kivisszük az utcákra a színházakat, galériákat, táncosokat, kórusokat
  • Támogatjuk a civil szervezeteket, az iskolákat, a vendéglátósokat, az egyházakat, ha kulturális tevékenységet folytatnak és azzal sok helyit és ide látogató turistát érnek el
  • A külföldi vendégeknek a Nagycsarnoknál beljebb is megmutatjuk Ferencvárost
  • Támogatjuk fiatal designerek munkáját helyiséggel, bemutatkozási lehetőségekkel
  • A Ráday utcát újra a kultúra utcájává tesszük, a Ráday Fesztiválra nem csak a kerületben lakó művészeket hívjuk meg, de őket bizonyosan
  • Pályázatot hirdetünk, hogy minél több lakó közreműködésével tegyük élővé a lakóházakat, hogy minden ház kiírhassa magára, mire a legbüszkébb, építészeti stílusára, a nagy művészre, aki az első emelet lakosa volt vagy a virágos gangokra.

Egy honlapon is bemutatjuk a kilencedik kerület Büszke Házait.
Kulturális közösséget teremtünk, hogy mindenki szeressen itt élni.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK