Úgy tűnik, állva rohadnak el az uniós pénzből vásárolt nyíregyházi buszok a MAN tiszaújvárosi telepén. A 41(!) CNG-s busz már egy éve, 2016 decembere óta rostokol a telepen, miközben az ígért hat elektromos buszról szó sem esik – közölte szerdai sajtótájékoztatóján Lövei Csaba, az Együtt nyíregyházi önkormányzati képviselője.
Az 5 milliárdos, száz százalékban EU-támogatású projektről tartott tájékoztatójának helyszínéül Nyíregyházán a Tiszavasvári úti volt laktanyát választotta, ahol a gáztöltő állomás és a busztelephely épül. Merthogy a buszokat már beszerezték, a kiszolgáló létesítmények viszont még csak most épülnek.
Tragikomédiába fordult a nyíregyházi buszbeszerzés
– jelentette ki az ellenzéki politikus, aki szerint félő, hogy egy kilométer megtétele nélkül, állva rohadnak el a gázüzemű járművek, melyeket egy éve már kész üzemeltetési háttérrel kellett volna fogadni Nyíregyházán. A buszok e helyett 2016 decembere óta rostokolnak a Borsod megyei város telephelyén.
Egy hónapja, októberben kezdték építeni a gáztöltőt és a telephelyet – jegyezte meg a képviselő, hozzátéve: egyelőre az alapozásnál tart a CNG gáztöltő állomás építése.
Habár volt egy ígéret, hogy 2018 januárjában forgalomba állíthatják az egyenként kb. 100 millió forint értékű járműveket, a képviselő szerint jövő tavaszig kell várni a kényelmesebb és környezetbarát járművekre.
Lövei Csaba szerint nem normális az új buszokat másfél évig parkoltatni, azt pedig felháborítónak tartja, hogy a város vezetése azzal érvel: eleve így tervezték. Szerinte ez egyáltalán nem életszerű.
Negyven új busz várakozik egy telepen, miközben a nyíregyháziak tömegközlekedését leromlott belorusz, MAZ járművekkel oldják meg
– mondta a képviselő, aki úgy érzi, eddigi kérdéseire Kovács Ferenc polgármestertől semmitmondó válaszokat kapott.
A 6 elektromos buszról szólva – szintén része az ötmilliárdos projektnek – aggodalmának adott hangot a képviselő, aki attól tart: a kiírás a Budapesten katasztrofálisan rossz mutatókkal üzemelő Modulo buszokra illik…