A vírus végez a mozival is?

0
1544
wikipedia

Soha még nem voltak ilyen borúsak a filmszínházak tulajdonosai az Egyesült Államokban, mert lassan itt a nyári szezon, és még mindig nem látszanak azok a sikerfilmek, melyek milliókat vonzanának.

Még azt sem tudjuk, hogy lesznek-e ilyen sikerfilmek? – panaszkodik egy vezető elemző a Business Insider tudósítójának. A portál szimbolikus összeállítást közöl ezzel a baljós címmel:

A mozi felemelkedése és bukása

Az első filmszínház 1902-ben nyílt meg Los Angelesben, ahol az emberek ölték egymást a jegyekért. 1927-ben kezdődött meg a hangosfilm diadalútja az Egyesült Államokban. Ez újabb tömegeket vonzott a mozikba, akik esetleg nem tudták elolvasni a feliratokat – írja a Business Insider.

Az első autós mozi 1933-ban nyílt meg

New Jersey állam Camden városában kezdődött meg ennek a jellegzetesen amerikai mozi típusnak a fejlődése. Amely most is reményt adhat arra, hogy a közös film nézésnek nem fellegzett be végképp. Az autós mozikban ugyanis be lehet tartani azokat az egészségügyi szabályokat, melyeket a hagyományos film színházakban jóformán lehetetlen pontosan követni.

Már a korona vírus járvány előtt is csökkent a mozi népszerűsége az Egyesült Államokban: mind a nézőszám mind pedig a jegybevétel évről évre kisebb lett. 2018-ban valamelyest javultak a számok, de 2019 megint visszaesést hozott. A Netflix és a többi alternatív megoldás lenne a nyilvánvaló magyarázat, de a Business Insider szerint nemcsak erről van szó. Csökken az érdeklődés a nagy hollywoodi sikerfilmek (blockbusters) iránt! Mindennek ellenére a vírus járvány előtt a mozik tulajdonosai bizakodóak voltak.

- Hirdetés -

„Mindenkinek van konyhája otthon, de mégiscsak eljárnak ebédelni az emberek”

hangsúlyozta a Motion Pictures Association of America vezérigazgatója éves beszámolójában 2019-ben.

A filmiparban is a pénz beszél

A nagy hollywoodi stúdiók jelenleg kivárnak, mert nekik az igazán nagy üzlet a mozikban bemutatott sikerfilm, melyet milliók látnak. Ezek közül jelenleg egyetlenegyet sem adtak át a vetélytársaknak: Netflix stb. Csakhogy a filmszínházak legalább június közepéig zárva maradnak az USA-ban vagyis nagy kérdés, hogy mi lesz a nyári szezonnal? Vajon visszatérnek – e a családok a korona vírus járvány után is a mozikba?

Három sikerfilm akarja learatni a nyári piacot az USA-ban: egy thriller, a Tenet, egy akciófilm, a Mulan (Disney) és a Wonder Woman 1984. A döntéshozók kínos dilemma előtt állnak: vagy megvárják míg a legnagyobb filmes piacokon is megkezdődik a nyitás vagy pedig vidéki road showt kezdenek olyan államokban, melyek hamarabb nyitnak, mert a koronavírus járvány hatása ott jóval gyengébb volt. A filmipar drámája az, hogy New York és Los Angeles együtt több mint 25%-os részesedést jelent a piacon. Csakhogy New York az epicentruma a járványnak az USA-ban, és Los Angelesben sem sokkal jobb a helyzet.

Óriási a kockázat – mondják az elemzők a Business Insidernek – hiszen rengeteg pénzt kell megmozgatni miközben senki sem tudja: visszajönnek – e a nézők tömegesen a mozikba, ha azok megnyitják a kapuikat az Egyesült Államokban?!

Az autós mozi a megoldás?

500 ilyen filmszínház működik még az USA-ban és a népszerűségük nőttön nő a koronavírus válság óta. A Warner Brothers kipróbálhatja nyáron a Wonder Womant az autós mozikban és az újranyíló film színházakban. Ha pedig nem válik be ez a megoldás, akkor jöhet a videó – nyilatkozták az elemzők a Business Insidernek.

- Hirdetés -

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .