A Facebook csütörtök este jelentette be a vállalat új nevét. Ezentúl Meta néven nevezik a működtető céget, amely az utóbbi időben botrányok sorozatával volt kénytelen megküzdeni.
A Facebook az elmúlt két évtizedben a világ legismertebb márkajelzéseivel: egy nagy kék F betűvel emelkedett a figyelem középpontjába.
Már nem. Csütörtökön a közösségi hálózatok óriása félreérthetetlen lépést tett a megújulás irányába, hangsúlyozva a Facebook nevét, és átkeresztelte magát Metának. A változás egy új, végtelen alakú szimbólumként tervezett, kissé ferde, majdnem perechez hasonló logóval jár. A Facebook, Instagram és más alkalmazások megmaradnak, de a Meta égisze alatt.
A lépés azt jelzi, hogy Mark Zuckerberg azt tervezi, hogy a Szilícium-völgyi vállalatát a következő digitális határvonalnak tekinti, vagyis a különböző digitális világok egyesítése egy úgynevezett metaverzummá. Ugyanakkor a Facebook átnevezése segíthet távolítani a vállalatot a számos közösségi hálózattal kapcsolatos vitától, amellyel szembesül, beleértve azt is, hogy hogyan terjeszti a gyűlöletbeszédet és a félretájékoztatást.
„Sokat gondolkodtam az identitásunkon” ezzel az új fejezettel – mondta Mr. Zuckerberg egy virtuális eseményen, amelyen bemutatta a Facebook jövőbeli technológiai fogadásait.
Mark Zuckerberg elkötelezte magát a metaverzum mellett, egy olyan összetett univerzum felépítése mellett, amely online, virtuális és kibővített világokat ötvöz, amelyen az emberek zökkenőmentesen járhatnak. Azt mondta, hogy a metaverzum lehet a következő jelentős közösségi platform, és több technológiai vállalat is meg fogja építeni a következő 10 év során. Hétfőn a Facebook táviratban jelezte, hogy nagy szereplő akar lenni, amikor a virtuális valóság és a kiterjesztett valóság üzletágát szétválasztotta a Facebook Reality Labs néven ismert részlegre.
Az átállás időzítésének kettős előnye van.
A Facebook az elmúlt hetekben 17 éves történetének legintenzívebb ellenőrzésével küzdött. A törvényhozók és a közvélemény bírálta Instagram fotómegosztó alkalmazását, amiért sérti egyes tinédzserek önbecsülését, és a vállalatnak megkérdőjelezhető a félretájékoztatás felerősítésében és a zavargások felkeltésében játszott szerepe.
A felháborodást csak fokozta, miután a Facebook egykori alkalmazottja olyan belső dokumentumokat szivárogtatott ki, amelyekből kiderült, hogy a cég mennyit tudott az okozott hatásokról. A dokumentumokból származó megállapításokat először a The Wall Street Journal tette közzé, majd más médiaszervezetek, köztük a The New York Times.
A leleplezések számos kongresszusi meghallgatáshoz, valamint jogi és szabályozási ellenőrzéshez vezettek. Hétfőn a szivárogtató Haugen asszony beszélt még a brit képviselőkkel is a parlamentben, és sürgette őket, hogy szabályozzák a Facebookot.
Kedden a Facebook felszólította alkalmazottait, hogy „2016 óta őrizzék meg a vállalkozásaira vonatkozó belső dokumentumokat és kommunikációkat”, mivel a kormányok és a törvényhozó testületek vizsgálatot indítottak a működésével kapcsolatban.
A vállalati márkaváltás ritka, de van rá példa.
Általában arra használták őket, hogy jelezzék a vállalat strukturális átszervezését, vagy hogy távol tartsák a vállalatot egy mérgező hírnévtől.
A facebook-ozás pszichológiájáról és szociológiájáról röviden:
https://egyvilag.hu/korabbiuzenetek/PT107_2021-05-20.shtml#facebook