Erről Andy Stone, a népszerű közösségi oldal egyik szóvivője tájékoztatta a sajtót San Franciscóban. A Facebookot a Google-hoz hasonlóan kemény kritika érte a washingtoni kongresszusban amiért lehetővé tették, hogy az orosz titkosszolgálat propagandája akadálytalanul megérkezzen az amerikai polgárokhoz.
A Facebook szerint 29 millió olyan amerikai polgár van, aki orosz hírforrásokból tájékozódik.
Ez még nem olyan sok, de a számuk 126 millióra nő, ha figyelembe vesszük azt, hogy ezeket az orosz forrásokból származó olykor kétes információkat 126 millió ember osztja meg egymással. Vagyis gondosabban kell megválogatni a barátokat és ismerősöket a Facebookon – ez a sajtóértekezlet egyik tanulsága, a New York Times szerint.
A Facebook ahhoz segít majd hozzá a jövő évtől kezdve, hogy minden esetben felhívja a figyelmet:
ez és ez az információ orosz forrásból származik vagyis kétséges, hogy mennyire reális a tartalma.
Az amerikai kémelhárítás biztosra veszi, hogy az orosz titkosszolgálat informatikai háborút folytat a Nyugat ellen. Ennek része volt az is, hogy a tavalyi választási kampány idején megpróbálták befolyásolni az amerikai választókat. Mint ismeretes, az USA emiatt szankciókat vezetett be Oroszország ellen. Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-tulajdonosa, aki politikai ambíciókat is táplál, ezért is adta ki a jelszót: a jövőben jelezzék a Facebookon, hogy fake news érkezhetett Oroszországból.