„Okos karrierlépés volt” – állítólag ezt mondta egy zeneipari bennfentes Elvis Presley halálára reagálva. A megjegyzés ugyan mérhetetlen cinizmusról árulkodik, de nem áll messze a valóságtól. Az akkor lefelé menő spirálban lévő énekes – pénzben is mérhető – népszerűsége 40 évvel később is vitathatatlan.
S nem csak Elvis Presleyre igaz, hogy a halála fellendítette a vele kapcsolatos termékek eladását. Bob Marley, Jimi Hendrix, David Bowie és egy sor más zenészre is áll ez – írja összeállításában a BBC. Elvis öröksége és értéke azonban kiugrónak mondható: a Forbes’ szerint tavaly egymillió albuma kelt el,
s 27 millió dollár bevétellel gyarapodtak az örökösök.
De nem csak ők, mindazok máig sokat tudnak keresni rajta, akik Elvishez kötődő vagy köthető tárgyakkal, lemezekkel, poszterekkel, stb. , de akár ételek forgalmazásával foglalkoznak. Például a 42 éves korában elhunyt énekes kedvenc szendvicséből tavaly 11 ezret adott el az Elvis híres otthonának a nevét viselő, az annak mintájára egy rajongója által felépített Graceland Randers Dániában, amelyet – jogvita miatt – át kellett keresztelni Memphis Mansions-re.
Népszerűek az emléktárgyak is. A London-központú Elvisly Yours például már több mint ötven országban értékesíti az énekeshez köthető, rá emlékeztető relikviákat, tárgyakat, jelenleg közel 70 ezer darabot kínál az oldal.
Tegyük hozzá: Elvis halálának a 40. évfordulója újabb alkalmat ad arra, hogy ismét rá, munkásságára irányuljon a figyelem. Világszerte megemlékeznek róla ezekben a napokban. Nem volt ez másként Budapesten sem.