Kezdőlap Címkék IATA

Címke: IATA

Idén 60%-al csökken a légiforgalom

Katasztrofális év lesz 2020 a légi közlekedésben a Covid-19 járvány miatt- panaszkodott a IATA főnöke. A veszteség meghaladja a 118 milliárd dollárt.

Még 2021-ben is több mint 38 milliárd dolláros deficitre számít Alexandre de Juniac, a IATA főnöke aki emlékeztetett arra, hogy 2019-ben még 25,9 milliárd dolláros nyereséget könyvelhettek el a világ légitársaságai. A IATA, a légitársaságok nemzetközi szervezete, a határok fokozatos újranyitására számít, ezért még jövőre sem lesz nyereség.

Az államok segítenek, de…

Hatalmas összeggel, 173 milliárd dollárral támogatják a légitársaságokat az államok, melyek tisztában vannak azzal, hogy enélkül a légi forgalom jövőre sem tudna újraindulni. Csakhogy az a baj, hogy a legtöbb támogatás nem ingyenes. Kedvező kölcsönökről van szó, melyeket vissza kell fizetni a későbbi nyereségből, amelyről egyelőre csak álmodozni lehet.

Eladósodás: 651 milliárd dolláros adósság csapdában üldögélnek a világ légitársaságai – a gazdag országokban. A szegényebb régiókban mint például Latin Amerika vagy Afrika  az állam nem képes támogatni a nemzeti légitársaságokat – mondta a IATA vezető közgazdásza a párizsi Le Figaronak.

A belső légiforgalom mentheti meg az ágazatot

A nagy államok óriási előnnyel indulnak, mert a hazai légi forgalom a bevételük jelentős részét teszi ki. Az első hullám után az USA-ban, Kínában és Oroszországban teljes gőzzel indult újra a légi forgalom. Kínában olyan optimisták , hogy bíznak benne: idén sikerül null szaldóra kihozni a mindenütt másutt katasztrofális 2020-as évet.

Mi lesz a nemzetközi légi forgalommal?

„Nem várhatunk a vakcinára. Természetesen részt veszünk az oltóanyag szállításában, de ettől függetlenül bármikor újra tudjuk indítani a nemzetközi légi forgalmat – természetesen biztonságos tesztelés után. Jelenleg a tesztelés az egyetlen megoldás, ha azonnal újra akarjuk indítani a nemzetközi légi forgalmat”- hangsúlyozta a IATA főnöke.

A Lufthansa 10 milliárd eurós állami támogatást kér

Ezen a héten dönthetnek a német légitársaság jövőjéről Berlinben – értesült a Reuters, mely beszámol arról, hogy a Lufthansa a csőd szélén áll, mert a koronavírus járvány miatt gépei nem szállhatnak fel. A Lufthansa a pénz nagy részét a németektől várja, de számít az osztrák, a belga és a svájci államra is, összességében 10 milliárd eurós állami támogatásra szorul.

„A Lufthansa abból indul ki, hogy nem új hitelből akarjuk fedezni a kiadásainkat. Optimisták vagyunk abban a tekintetben, hogy kérésünk meghallgatásra talál”- írják közleményükben.

Egymillió eurós veszteség óránként

A Lufthansa főnöke korábban így összegezte a légitársaság helyzetét. Carsten Spohr elmondta, hogy a Lufthansa 763 gépéből 700 a földön várakozik. „Senki sem tudja, hogy mikor kezdődhet újra a légiforgalom”- nyilatkozta a Lufthansa főnök.

A számok magukért beszélnek: az első negyedévben 1,2 milliárd eurós veszteséget produkáltak. Az első negyedév általában gyengébb a légitársaságoknál, de tavaly 336 millió euró volt a veszteség. A fapados Germanwings végképp leállt. Egyedül az áruszállítás növekedett, mert a határok lezárása miatt a légiszállítás felértékelődött.

Az Alitaliat államosítják

Az olasz légitársaság , amely 2017 óta vevőt keres, 87,5%-al kisebb üzleti forgalmat produkált mint tavaly – elsősorban a koronavírus járvány miatt. Minthogy vásárló jelentkezésére a jelen körülmények között aligha lehet számítani, ezért a kormány Rómában jelezte: megveszik az Alitaliat júniusban. Az olasz sajtóban elterjedt a hír, hogy csak 30 géppel mini légitársaság marad majd, de Rómában ezt cáfolták mondván legkevesebb 90 gép lesz az új Alitalia légi flottájában.

A IATA becslése szerint a légiforgalmi társaságok idei vesztesége meghaladhatja a 314 milliárd dollárt.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!