Kezdőlap Címkék Cannes-i fesztivál

Címke: cannes-i fesztivál

Lelkesen fogadták Tarantino filmjét Cannes-ban

Lelkes fogadtatásban részesült Quentin Tarantino Volt egyszer egy Hollywood című filmje, amelyet az este mutattak be a 72. cannes-i fesztivál hivatalos versenyprogramjában. Az idei válogatás leginkább várt alkotásának főszerepeit alakító világsztárok, Brad Pitt, Leonardo DiCaprio és Margot Robbie a rendezővel együtt érkeztek és vonultak fel a fesztiválpalota vörös szőnyegén.

Az idei fesztiválon eddig nem látott tömeg érkezett Tarantino legújabb filmje bemutatójának napjára a cannes-i Croisette-re. A hollywoodi világsztárokat reggel óta várták a rajongók a fesztiválpalotába vezető 24 fokú lépcső alján, s a színészek meg is hálálták a lelkesedést: hosszú perceken át szelfiztek a szerencsésebbekkel és autogramokat osztogattak, miközben az újságírók is már órákkal korábban sorban álltak, hogy bejuthassanak a film egyetlen sajtóvetítésére.

Jóllehet a bemutatót követő hétperces vastaps nem kivételes a cannes-i gálavetítéseken, de viszonylag hosszúnak számít, és a háromezer fős premierközönség lelkes ünneplése még Brad Pitt szeméből is könnyeket csalt ki.  

A vetítés előtt Thierry Frémaux, a fesztivál művészeti igazgatója megismételte a rendező azon kérését a nézőkhöz, hogy ne mondják el azoknak előre a történetet, akik még nem látták az alkotást. Tarantino kérése mindenekelőtt a fesztiválra akkreditált újságírókhoz szól, miután a filmet világszerte csak augusztusban mutatják be.

“Szeretem a mozit. Ti is szeretitek a mozit. Egy történetet fel kell fedezni. Izgatott vagyok, hogy Cannes-ban mutathatom be a Volt egyszer egy Hollywoodot a fesztivál közönségének. A színészek és a stáb keményen dolgoztak, hogy valami eredetit hozzanak létre és én csak annyit kérek, mindenki próbálja meg, hogy nem mond el semmi olyat előre, amely megakadályozhatja a jövőbeni nézőket abban, hogy ugyanazt az élményt éljék át a filmet nézve” – írta Tarantino a Twitterren a filmbemutató előtt.

Fotó: festival-cannes.com

A Volt egyszer egy Hollywood az 56 éves rendező kilencedik és eddigi legszemélyesebb filmje. A történet Los Angelesben játszódik 1969-ben, amely év a hippimozgalom idején Hollywood aranykorának végét jelentette Roman Polanski filmrendező terhes feleségének, Sharon Tate-nek és barátainak kegyetlen meggyilkolásával.

A film főhősei egy képzeletbeli westernszínész, Rick Dalton (Leonardo DiCaprio) és barátja, a szintén képzeletbeli kaszkadőr dublőre, Cliff Booth (Brad Pitt), akiknek közvetlen szomszédságába költözik Hollywood két új sztárja, Roman Polanski és Sharon Tate (Margot Robbie).

A filmnek egyik fontos szereplője az 1960-as évek Los Angelese, ahol Tarantino felnőtt és világhírű filmessé vált. Ebben a városban követi a film a depressziós és iszákos Rick filmjeinek forgatásait, Sharon Tate sétáit és a hidegvérű és nyugodt Cliff találkáit, aki futólag megismerkedik a hírhedt Charles Manson-hippiszektával is.

A 35 mm-re forgatott 2 óra 40 perces film egyszerre melankolikus és humorral teli, s a Tarantino-filmektől már megszokott módon erőszakba torkolló alkotás bemutatója előtt a két főszereplője a vörös szőnyegen a rendezőt méltatta.

DiCaprio szerint “Quentin az egyik utolsó, aki a mozi nagy hagyományát képviseli”, míg Brad Pitt szerint a Volt egyszer egy Hollywood “szerelmes levél Hollywoodhoz, Los Angeleshez és a mozihoz”.   

A vetítés végén Tarantino a cannes-i fesztiválról emlékezett meg, amely elindította filmes karrierjét és ahol 25 évvel ezelőtt a Ponyvaregény című filmjéért elnyerte az Arany Pálmát.

“Cannes megváltoztatta a életemet. A Kutyaszorítóban című filmmel (1992-ben) kis független filmesként jöttem ide és aztán bejártam a világot” – mondta a rendező a premieren.

(MTI)

Elton John jelenlétében mutatták be a róla készült filmet a Cannes-i fesztiválon

0

A kötelező szmoking helyett a hátán ezüst strasszokkal díszített zakóban és szív alakú napszemüvegben érkezett Elton John este Cannes-ba a róla készült életrajzi film, a Rocketman bemutatójára, a művet versenyen kívül vetítették a fesztiválon.

Az alkotók szerint “a lehető legtisztességesebb” életrajzi történet, amely a világsikereket egymásra halmozó excentrikus szupersztárra és az AIDS elleni küzdelmére koncentrál, zajos sikert aratott a Croisette-en. Mielőtt a díszvetítés végén felgyulladtak a fények a fesztiválpalota Lumiere-termében, a vége főcímet a közönség folyamatos és ütemes tapsa kísérte.

A csaknem háromezer néző a kisírt szemű Elton Johnt és a hozzá hasonlóan meghatódott stábtagokat ünnepelte hosszan.

A 72 éves világsztár a film stábjával, köztük házastársával, David Furnish-sel, a film producerével és Dexter Fletcher rendezővel együtt érkezett a vetítésre. A nehezen mozgó énekes azonban nem ment fel a vörös szőnyegen, hanem egy hátsó ajtón sétált be az épületbe, és a lépcső tetejéről mosolyogva üdvözölte a rajongóit és a fotósokat.

Elton John zakójának hátán ezüst strasszokból kirakva a film címe, Rocketman felirat volt olvasható, és a szíve felett egy hatalmas hímzett piros rakéta díszítette az öltönyfelsőt.

Az énekes világsztárrá válását és állandó szövegírójával, Bernie Taupinnal ápolt munkakapcsolatát feldolgozó alkotásban Taron Egerton alakítja Elton Johnt.

A Rocketman műfaját tekintve inkább egy musical és egy életrajzi film keveréke, azt az átalakulást követi nyomon Elton John legkedveltebb dalain keresztül, ahogyan a félénk zongorista csodagyerek Reginald Kenneth Dwightból szupersztár lett Elton Hercules John néven. Jamie Bell alakítja a szerzőtárs Bernie Taupint, Richard Madden játssza Elton első menedzserét, John Reidet, Bryce Dallas Howard pedig Elton anyját, Sheila Farebrothert testesíti meg.

Nagy kérdés persze, hogy lesz-e akkora siker az Elton John-film, mint a Freddie Mercury életéről szóló Bohém rapszódia? Itthon május 31-én kerül mozikba a Rocketman.

Elton John és Bernie Taupin 1970-ben készítette el első közös világsikerű albumát, amelynek címadó dala volt a Your song, s amelyet 1976-ig további kilenc lemez követett, köztük olyan klasszikusok, mint a Rocketman, a Crocodile rock, a Bennie and the Jets és a Don’t go breaking my heart. Rövid szünet után a páros 1980-tól ismét együtt dolgozott és folytatta a világsikerű dalok kiadását.

Miközben színpadi fellépései tömegeket vonzottak, a kulisszák mögött a kábítószer, az alkohol és a bulimia határozta meg a mindennapjait. A fordulópontot az életében és a pályáján is az 1990-es találkozása hozta el egy fiatal AIDS-beteggel, akit haláláig elkísért. Barátjának, Freddie Mercurynak, a Queen énekesének halálát követően pedig létrehozta az AIDS-ellenes alapítványát.

Fizikai újjászületése a zenei feltámadását is jelentette: több mint 300 millió albumot adott el a világban, 3500 koncertet adott és munkásságát tucatnyi díjjal jutalmazták.

Botrány Alain Delon miatt a cannes-i fesztiválon

0

Védekezésre kényszerült tegnap esti sajtótájékoztatóján Thierry Frémaux, a cannes-i fesztivál művészeti igazgatója, miután egy interneten megjelent petícióban azt kérték a szervezőktől, hogy ne tüntessék ki “a rasszista, homofób és nőgyűlölő” Alain Delont tiszteletbeli Arany Pálmával a kedden kezdődő seregszemlén. A fesztiváligazgató szerint külön kell választani a francia világsztár munkásságát a véleményétől.

Az amerikai Women and Hollywood nevű szervezet angol nyelven megjelent petícióját tegnap estig több mint 16 ezren írták alá.

“Nem a Nobel-díjjal jutalmazzuk Delont, hanem tiszteletbeli Arany Pálmával életművéért. A fesztivál elítél bizonyos megszólalásokat, de nem a véleménynyilvánítás szabadságát. Szét kell választani a dolgokat” – mondta Thierry Frémaux Cannes-ban a 72. fesztivál ünnepélyes megnyitása előtt egy nappal tartott sajtótájékoztatóján, ahol elítélte a “politikai rendőrséget”.

“Delon szabadon kifejtheti a véleményét, még ha én nem osztom is azt (…) Nehéz mai szemüvegen át megítélni olyan dolgokat, amelyek évekkel ezelőtt történtek vagy amelyeket akkor mondtak” – tette hozzá.

A tervek szerint a 83 éves francia filmszínészt – aki korábban elismerte, hogy megütött nőket, illetve a homoszexualitást természetellenesnek tartja – vasárnap tüntetik ki ünnepélyes keretek között. A 72. seregszemle hivatalos plakátján is eredetileg a fiatal Alain Delon szerepelt volna, de Agnes Varda márciusban bekövetkezett halála után végül a filmrendezőnő került rá.

Cannes-i fesztiváligazgató azt mondta Varietynek , hogy „tiszteletben tartja Alain Delont, mert ő legendás színész és Cannes-i történelem része, mint Clint Eastwood, Woody Allen és Agnès Varda esetében. Jean-Paul Belmondo és Jean-Pierre Léaud után döntő jelentőségűnek tűnt számunkra, hogy megünnepeljük Alain Delon ikonikus színészét. ”A fesztivál elutasította a Delon ellen felvetett konkrét kérdéseket.

Ő az európai filmipar egyik ikonja, több mint 80 filmben szerepelt, olyan filmkészítőkkel dolgozott, mint Michelangelo Antonioni, Luchino Visconti, Jean-Pierre Melville és Jean-Luc Godard, Yves Montand és Lino Ventura.

A petíció megfogalmazói úgy vélik, hogy “nincs helye egy ilyen jelentős eseményen rasszistáknak, szexistáknak és homofóboknak”.

Az aláírók felidézték, egy 2013-as tévéinterjúban Alain Delon úgy vélte, hogy a homoszexuális pároknak nem szabadna engedélyezni gyerekek örökbefogadását, a “nőket pedig macsó módon kell kezelni, beleértve a pofonokat is”. A petíció arra is emlékeztetett, hogy a filmsztár fia, Anthony Delon május 4-én az Instagramon azt állította az apjáról, hogy gyerekkorában erőszakos volt vele, és kutyákkal zárta össze egy ketrecben, hogy keményebbé váljon.

A művészeti igazgató azért is védekezésre kényszerült, mert a hivatalos versenyprogram 21 alkotása között csak 4 olyan szerepel, amelyet nő rendezett,

pedig a hollywoodi szexuális zaklatási botrányok nyomán a cannes-i fesztivál egy chartában tavaly elkötelezte magát a nők és férfiak közötti egyenlőség tiszteletben tartására.

“Az egyenlőség iránti elköteleződést nem szabad összekeverni a válogatás kérdésével. Nem lenne méltó a fesztivál részéről csak azért beválogatni egy filmet, mert azt nő rendezte”

– hangsúlyozta Thierry Frémaux. A fesztivál közleményében jelezte, hogy a 39 országból benevezett 1845 alkotás 26 százalékát rendezte nő, így jobban érthető, hogy a versenyben szereplők filmek rendezői között csak 19 százalékban vannak.

A szervezők arra is felhívták a figyelmet, hogy a diplomamunkák versenyébe benevezett alkotásoknak viszont már 44 százalékát rendezte nő, ami azt jelzi, hogy a jövőben egyre jelentősebb szerephez juthatnak a női rendezők.

A beválogatott magyar vizsgafilmet is nő, Moldovai Katalin rendezte. Az Ahogy eddig című diplomafilm az egyetemek legjobbjait felvonultató Cinéfondation programban szerepel május 21-én.

A közlemény azt is kiemelte, hogy a fesztivál 109 állandó munkatársa közül 66 nő, ami 61 százalékot jelent, és a rendezvény 12 napja alatt a Cannes-ban dolgozó 974 fős csapatban 468 nő dolgozik, azaz az alkalmazottak 48 százaléka nő. A válogatóbizottságban fele-fele arányban vannak a férfiak és a nők, és a fesztivál valamennyi válogatásának zsűritagjait is paritásosan jelölték ki a szervezők.

A 72. cannes-i filmfesztivál Jim Jarmusch The Dead Don’t Die (A halottak nem halnak meg) című zombifilmjének díszbemutatójával ma este veszi kezdetét a francia Riviérán. A fesztivál május 25-éig tart, a hivatalos versenyprogram zsűrijének elnöke Alejandro González Inárritu ötszörös Oscar-díjas mexikói filmrendező.

Variety/MTI/FH

FRISS HÍREK

Hoppá: mégse...

Megvan a „vá...

Kovács Zoltán

Botrányt oko...

Esküt tett H...

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK