A Mózsák feltétele

0
323

Mózes története sokak számára ismert, itt nem fogok róla beszélni. Számomra az a vonzó a történeteiben, hogy nagyon is ember. A szövegből érzi az ember a kételyeit, ami emberi, a félelmét, az emberi aggodalmát, az emberi és az emberi haragját. Szenvedélyes ember lehetett.

Mégis ő volt az egyetlen, akihez közvetlenül szólt az Úr!

Talán Allah is szereti, ha valaki emberként viselkedik, miután emberként teremtettek. Nekem ez nem furcsa! Én is úgy érezném magam, mint ő, ha már létrehoztam volna valakit emberként.

Amikor Mózest kiűzték, a félelem uralkodott a szívében. Megölt egy embert, és a lelkiismerete gyászolta őt, miközben őt is üldözték. Az Úr azonban megbízta őt egy küldetéssel. Az Úr üzenetével kellett a fáraóhoz mennie, hogy monoteizmusra hívja őt. A Világok Ura küldte Mózest annak az embernek, aki Istennek képzelte magát, a földi világ ura. Igaz, az elméjében a Nílus alsó és felső áradatából állt a világ. Mózes már átment a spirituális felkészülésen. Megértené a különbséget a Világok Ura és a Föld ura között. De még mindig félt, mivel ő csak egy pormote volt, egy senki a kettő között. Tudta, hogy a földi világ ura megölheti, azt tehet, amit akar. Igaz, ő is tudta, hogy a Világok Ura hatalmasabb nála, még az anyagait is tönkreteheti, de vissza mert kérdezni, aggódni mert, és támaszt mert kérni! Miért? Mert a Világok Ura a legkönyörületesebb, a legmegbocsátóbb! A fáraóval nem mert volna belépni abba a kérdezz-felelek csomagba, ha egyedül van!

Ezen a ponton Mózes felajánlott egy imát, amely a Korán négy ayasában van bejegyezve:

Az uram azt mondta: “Magyarázd el nekem a mellkasomat 25 ((Mózes) így szólt: “Ó, Uram! tágítsd ki a mellemet; (Korán 20:25) És enyhítsd a parancsomat) 26 (“Könnyítsd meg a feladatomat nekem; (Korán 20:26) és elemezz egy csomót a nyelvemből”  És távolítsd el az akadályt a beszédemből, (Korán 20:27) Megértik a mondásomat) 28 (“Hogy megértsék, amit mondok: (Korán 20:28)

Képzeld el, hogy egy férfi több év után, a sivatagból, mai értelemben: egy körözött személy, aki dadog, nem tud rendesen beszélni, mégis küldetéssel bízza rá az Úr. Egy luxus palotába kell mennie, ahol egy zsarnok szemében el kell mondania, hogy szar alak. Ez érthető, nem? Ez a történet nem adja le a drámát egy szent előadásban. És ennyi!

Bevallom, ezt az imát mindig magamnak mondom, mielőtt előadást tartok, vagy valahol tárgyalni kezdek. Tényleg rendbe teszi a belső világomat. Ebben a pár sorban benne van a (Moses) hátrányos helyzete, a kérése és a követelése, hogy a másik fél értse, amit mond!

Rájöttem, hogy Mózesnek ma nehezebb dolga lesz.

Az ő napjaiban volt egy fáraó, akit el lehetett érni. Persze, néhányan bemehettek hozzá, de a kijárat nem volt biztosítva. Párbeszédet lehetett volna kialakítani az egyik fejjel lefelé és a másik között. Már a rádió felfedezésével, ami ma nem volt így, megszűnt ez az állapot. Emlékszem, gyerekkorunkban a televíziós korszak előtt ültünk a rádióban, színházi előadásokat, kabarét és híreket hallgattunk. A lényeg, amit szeretnék világossá tenni, hogy a rádió beszélt, de senki sem tudott visszaszólni hozzá. Egy korszak kezdődött, amikor a hang felülről jött le, de alulról fejjel senki nem tudott válaszolni. Addig is érdemi disszidációk következhettek, volt motivációja, ami után az interakciók fokozatosan megszűntek létezni.

Ma van egy világ, ahol a földi világ urainak hangja szól, eléri a halandókat, de a halandó már olyan ostoba, hogy elvesztette az eszét, hogy bármilyen vita, kérdéseket tesz fel, és hozzászokott ehhez az állapothoz…

Az egyoldalú kommunikáció közös lett.

Tehát ma nem tudom, mit tenne Mózes, merre menjen, ki hallgatná meg. Az egyoldalú üzeneteket közvetítő kommunikációban személyessé vált, és azt sem tudhatjuk, honnan jön a szándék, ki áll a gondolatok mögött? Mózes idejében tudtuk, hogy a fáraó a baj forrása, és ő odaadta az arcát. Ma már senki nem adja a pofont semmihez, csak arctalanul keveri a szart. Elég kicsi vagyok ahhoz, hogy a jövőre gondoljak, de itt az ideje, hogy valaki megváltoztassa ezt a helyzetet, és befolyásolja a rejtettek elméjét. Bármi is legyen a helyzet, a kínálat gyönyörű és tartalma aktuálisabb, mint valaha. A kínálat is személytelen. Benne van a tárgy (személy), az Úrhoz intézett kérés és a megértés szükségessége! Tanuljuk meg! Hátha valaki beavatkozik!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .