Százmillióba került a „gyors csillapítás”

0
1349

Bár ezt állította a Sandoz, a valóságban nem „gyors” az ACC hatása a köhögésre – ezt állapította a versenyhivatal. Ez 105 milliós bírságot vont maga után.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 105 millió forint bírságot szabott ki a Sandoz Hungária Kereskedelmi Kft.-re, mert az jogsértően reklámozta ACC elnevezésű, recept nélkül kapható gyógyszereit – tudatta a GVH.

A Sandoz az ACC-t akként reklámozta, hogy az „Gyors megoldás a hurutos köhögésre”, „Gyorsan megtisztítja a légutakat” és „Az ACC gyorsan hat”. A gyógyszerészeti hatóság azonban a GVH kérésére úgy nyilatkozott, hogy a gyorsaság

kizárólag a felszívódásra vonatkozik,

nem pedig a teljes hatásmechanizmusra. Ezzel a cég túlterjeszkedett az úgynevezett alkalmazási előírásban foglaltakon.

A 105 milliós bírság kiszabásakor a GVH a reklámok költségét vette alapul, és figyelembe vette, hogy a sokféle eszközön végzett hirdetések sok embert értek el hosszú kampány keretében. A Sandoz az eljárás elkezdésekor abbahagyta a kifogásolt hirdetéseket.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .