Kezdőlap Címkék Madonna

Címke: Madonna

Madonna 60

1

A világ legjobban fizetett híressége volt 2012-13-ban, 125 millió dollárral –  írta róla a Forbes magazin, amely már korábban feltette a kérdést: vajon Madonna az Egyesült Államok legsikeresebb üzletasszonya?

Annyi bizonyos, hogy a Blond Ambition megasztárrá tette az egész világon azt az énekesnőt, aki egyetlen bőrönddel érkezett New Yorkba Detroitból, ahol a fehér alsó-középosztály átlagos tagjaként álmodozott a világsikerről. Neki bejött …

Madonna sikerének a kulcsát sokan abban látják, hogy mindig újrakezdte karrierje építését. Míg sztártársai belemerevedtek egy-egy szerepbe, Madonna újra meg újra kitalálta önmagát. A legnagyobb lelemény talán a Girl Power volt, a női hatalom. A Blond Ambition nem véletlenül nem Blonde hanem férfiasan kemény. Olyan mintha Blind lenne.

Madonnával kapcsolatban senkinek sem jutnak eszébe a szőke nős viccek.

A kőkemény üzletasszony ugyan egy ideig Marilyn Monroe pózában tetszelgett, de egy pillanatig nem hagyott kétséget afelől, hogy ő nem lesz a nagyhatalmú férfiak játékszere, ahogy a fiatalon meghalt hollywoodi sztár volt.

Madonna hatvan éves korra mindent elért, amiről annak idején Detroitban csak álmodozott. Sőt, valószínűleg sokkal többet is. A korszellemet nemcsak követte, de alakította is.

A Girl Power gondolat átformálta a szebbik nem szerepét az Egyesült Államokban, sőt az egész világon.

A self made man mellett megszületett az egyenjogú és egyenrangú self made woman. Madonna szimbólum lett, míg vetélytársai Michael Jackson vagy Prince a szórakoztató biznisz kihasznált sztárjai maradtak.

Madonna szinte a macsó szerepet játszó Donald Trump ellenszimbóluma. A 72 éves Trump épp most jelezte: újra indul az elnökválasztáson. A régi Amerika őt tekinti szimbólumának, az új viszont Madonnát. Aki igazi amerikai sikertörténetet produkált : szinte a semmiből indulva lett megasztár, aki hatvan éves korban is egyenrangú a férfi vetélytársakkal, ha épp nem kerekedik föléjük…

Olcsó díszlet?

0

Ha Budapest sziluettje felkerül a világ ismert szimbólumai közé, akkor már nem lehet eladni másnak, csak Budapestnek. Ahogy az Eiffel-torony előtt sem lehet Star Warst forgatni.

A rendszerváltás előtt az „amerikai film”, mint jelenség, megtestesítője volt számos elérhetetlen kelet-európai vágyálomnak: a nyugati életszínvonalnak, szabadosságnak, színes ruháknak, jókedvnek, tengerpartnak, gyors autóknak – írja Kollai István a pozsonyi Új Szóban.

„A rendszerváltással minden szempontból megnyílt az út nyugat felé, de az amerikai álom és Hollywood továbbra is nagyon távolinak tűnt.

Aztán az utóbbi évtizedben lassan Hollywood jött el Közép-Európába.”

„A térség ugyanis egy lett a kedvelt forgatási helyszínek közül. Budapesten először talán az váltott ki szenzációt, amikor itt forgatták Madonna főszereplésével az Evita című filmet; a magyar fővárosnak ekkor a századfordulós Buenos Airest kellett eljátszania. A Kémjátszmában, Robert Redford és Brad Pitt mögött, az ötvenes évek Berlinjét kellett Budapestnek felidéznie. A világ filmvásznain így feltűntek a pesti utcák, Robert Redford a Dohány utcai zsinagóga előtt üldögélt, Madonna a Néprajzi Múzeum lépcsőin sétált és Csepelen tüntetett.”

„Budapest például, miközben ténylegesen népszerű lett az amerikai filmesek körében,

alapvetően csak díszletként szolgál.

Ugyanez igaz Pozsonyra is, vagy az adriai tengerpartra. Friss hír, hogy Pierce Brosnan Horvátországba indul forgatni, hogy a Mamma Mia-musical jeleneteit felvegyék – azokat a jeleneteket, amelyek a forgatókönyv szerint Görögországban játszódnak…”

„Ha már egyszer a Mamma Mia jeleneteit egy napsütéses horvát szigeten veszik fel, akkor miért nem játszódhatna a film is egy napsütéses horvát szigeten? Görögország ennyivel trendibb, „menőbb” lenne? A nézők kevésbé éreznék át a film romantikáját, ha az lenne kiírva a tájat bemutató vágóképek alá, hogy Croatia? Sajnos úgy tűnik igen, a rendezők és producerek ettől tartanak. Emögött nyilván az áll, hogy

Hollywood és a filmes szakma az egész világ piacára termel,

az egész globális konzumvilágot látja el mindenki számára tetszetős képekkel, egyenérzelmekkel és sablontörténetekkel, és olyan terméket szeretne gyártani, amit mindenki meg tud emészteni. Hasonlóan a hamburgerekhez.”

„Valószínűleg egyébként a turizmus lehet a kiút ebből a csapdából: ha Budapest sziluettje felkerül a világ ismert szimbólumai közé, akkor már nem lehet eladni másnak, csak Budapestnek. Ahogy az Eiffel-torony előtt sem lehet Star Warst forgatni. A magyar főváros most nagyjából ezen az úton jár, az ismertsége és népszerűsége egyre nő – a TripAdvisor éppen beválasztotta a 25 legnépszerűbb város közé a világon – és ez kivezetheti abból a csapdából, hogy háborús és fantasy filmek olcsó díszlete legyen.”

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!