Kezdőlap Címkék Konkurencia

Címke: konkurencia

Magyarország és Lengyelország blokkolja az ukrán gabonát

Oroszország felfüggesztette a gabona egyezményt Ukrajnával, ezért a tengeri szállítás szinte lehetetlenné vált. A határmenti uniós tagállamok agrár miniszterei válságtanácskozást tartottak Varsóban.

Magyarország és Lengyelország megerősítette: e két állam nem engedi be a gabonaszállítmányokat Ukrajnából! Csakis akkor tartják ezt lehetségesnek, ha az Európai Unió hozzájárul a tranzit költségekhez, és főként garantálja, hogy az ukrán gabonát az Európai Unión kívül értékesítsék. Vagyis a magyar és a lengyel kormány védi a gazdák piacait az ukrán konkurenciával szemben.

Közben persze az Orbán kormány is tisztában van ennek a következményeivel: ”ha a fekete-tengeri kikötők tartósan, esetleg végleg zárva maradnának az ukrán gabona előtt, az világszerte beláthatatlan következményekkel járna mind a globális élelmiszer biztonság fenntartása mind pedig az Európára nehezedő migrációs nyomás csökkentése szempontjából“ – nyilatkozta Nagy István agrár miniszter az Origonak. Azt sem hallgatta el, hogy az ukrán gabona exportja lényegesen csökkentette az árakat egész Európában, ahol fele annyit kellett fizetni érte mint korábban! Ez nyilvánvalóan csökkenthetné az inflációt, de problémát okozna a magyar gazdáknak, akik a hatalom sziklaszilárd támaszait jelentik Lengyelországban és Magyarországon.

Árháború

Putyin döntésének, hogy felfüggeszti az ukránokkal kötött gabona egyezményt gazdasági oka is volt: az orosz elnök magasabb árat akart elérni a világpiacon, ahol Oroszország is komoly exportőr. Az oroszok persze siettek rámutatni arra, hogy az ukrán gabona Ukrajna területén termett ugyan, de jórészt nem ukrán tulajdon hanem amerikai, holland, francia vagy épp kínai. Lengyelország az ukrajnai háborúban támogatja Zelenszkij elnököt, de a gabona ügyben felülírja ezt a választási érdek: a hatalmon levő jobbközép kormány nem engedheti meg magának az agrár társadalom szavazatainak kockáztatását. Korábban egy agrár miniszter már belebukott az ukrán gabona ügyekbe Varsóban.

A magyar-orosz érdekközösség újra megmutatkozott, és ez feltűnt mind Brüsszelben mind pedig Washingtonban. Pressman amerikai nagykövet nem véletlenül sürgeti az Orbán kormányt, hogy foglaljon állást: kinek az oldalán áll a Kelet-Nyugat szembenállásban? Orbán Viktor nem habozott ezt újra megmutatni amikor Szijjártó Péter külügyminiszter vétózott annak a 20 milliárd eurós uniós alapnak az ügyében, amely az ukrajnai fegyverszállítás finanszírozására jön létre.

Amíg a gabona ügyben érthető az Orbán kormány reakciója hiszen a magyar gazdák érdekeit védi még hogyha az inflációt elszenvedő magyar fogyasztó kárára is, de az uniós fegyverszállítási alap megvétózása üres diplomáciai gesztus, amely fokozódó ellenszenven kívül nem eredményez semmi mást. Hacsak Putyin nem fizet ezért Orbán Viktornak…

6 tipp, hogy lépést tudjunk tartani az állandóan változó marketing eszközökkel

0

A rohamosan változó digitális marketing világával napról napra lépést tartani szinte lehetetlen. Épphogy elsajátítjuk egy új eszköz használatát, máris 3 hasonló szoftver termett a piacon, ami még több forgalmat és még jobb funkciókat ígér, mint az előző. Joggal merül fel tehát a kérdés: hogyan legyünk naprakészek a marketing sokszínű világában? Az alábbiakban 6 működő tippet adunk ehhez!

1. Legyünk tisztában az alapokkal!

Ezt akár nulladik lépésnek is nevezhetnénk, hiszen elsőre még nem biztos, hogy a SEO vagy PPC legmélyebb bugyraiban szeretnénk elmélyülni. Digitális marketing terén például fontos ismerni a már korábban említett keresőoptimalizálás (SEO) és a PPC hirdetések fogalmát, de mindenre célszerű időt szánni, ami a vállalkozásunknak profitot hozhat.

Persze az olyan offline marketing lehetőségekkel is érdemes tisztában lenni, mint az autófóliázás vagy a LED reklámtáblák üzemeltetése. A lényeg, hogy rendszerszinten kezeljük a marketinget, ne pedig egy-egy eszközre alapozzunk csupán.

2. Olvassunk marketing magazinokat!

A népszerű marketing magazinok lapozgatásával minden nap gyarapíthatjuk a tudásunkat, és a legújabb trendekkel is folyamatosan képben lehetünk. A legjobb az egészben, hogy ezekben a tartalmakban rengeteg hivatkozást fogunk találni olyan könyvekre, amelyek elolvasásával akár teljesen meg is ismerhetünk egy konkrét marketing szegmenst. Természetesen nem kötelező egész nap marketing anyagok feldolgozásával tölteni az időt, de napi 1-2 cikk elolvasásával már sokkal könnyebben lépést tudunk tartani a jelenkor lehetőségeivel.

3. Nézzük meg a konkurencia tartalmait!

A konkurens vállalkozásoktól gyakran rengeteget tanulhatunk, ezért nem érdemes szem elől téveszteni őket a marketinggel kapcsolatos tanulóutunk során. Tartalmaikat böngészve olyan megoldásokkal találkozhatunk, amelyeket még csak nem is ismertünk, de remekül mutatnának a mi vállalkozásunk terén is. Például a weboldalukon egy remek WordPress plugin kiszúrásával a saját oldalunk színvonalát is nagymértékben fejleszthetjük.

Mit nézzünk a konkurencia háza táján?

  • Weboldal
  • Blog
  • Közösségi média oldalak
  • Sajtónyilatkozatok
  • PR megjelenések

4. Használjuk a közösségi médiát információszerzésre!

Szerencsére a közösségi média hírfolyamának pörgetése nem feltétlenül kell, hogy időt raboljon tőlünk. Csupán tanácsos alaposan megválogatni, hogy mely oldalakat követjük, s melyekről iratkozunk le. Marketinggel kapcsolatos közösségi média oldalak követésével napi szinten számos posztot láthatunk az újdonságokról, így az ismerőseink főzős fotóinak nézegetése helyett még tanulhatunk is valami hasznosat.

5. Kérdezzünk bátran a neten is!

2022-ben a startupok és online vállalkozások világában már számtalan vállalkozóval léphetünk kapcsolatba. Szakmai fórumok, vállalkozók számára alapított közösségi média csoportok és YouTube csatornák – ezek mind olyan platformok, ahol kapcsolatokat építhetünk. Ha valamit végképp nem tudunk – például az autófóliázás vagy a SEO munka pontos menetét -, nyugodtan tegyük fel a kérdést, de legalább egy 5 perces Google keresés előzze meg ezt a kellemetlen kommentek elkerülése érdekében.

  1. Szervezzük ki a marketinget külsős csapatnak!

Egyszer minden cégvezetőnek be kell látnia, hogy neki is vannak határai a munkateljesítményt illetően. Hiába lehet hatalmas a motivációnk, egy nap mindnyájunk számára csupán 24 órából áll, ezért a marketing eszközökkel való lépéstartás legkézenfekvőbb megoldása a munka külsős csapatnak történő kiszervezése. Így mindenki a saját szakterületével foglalkozhat – azzal, amiben valóban a legjobb!

2022-ben szüntelenül lépést tartani a változó marketing eszközökkel nagyobb kihívás, mint valaha. Szerencsére azonban marketinggel kapcsolatos tartalmak fogyasztásával és a szakértőktől való kérdezéssel minden bizonnyal nem fogunk lemaradni az aktuálisan hódító trendekről. Ha pedig biztosra szeretnénk menni, bízzunk meg egy hiteles, bíztató referenciákkal rendelkező marketing céget a munkával.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!