Kezdőlap Címkék Beruházás

Címke: beruházás

Magyar Péter nyílt levele a MÁV siralmas állapotáról

“Lázár miniszter úr! Önöknek 14 éve volt korlátlan hatalommal és ezermilliárdos uniós forrásokkal. A MÁV nemhogy nem fejlődött, de önök soha nem látott válságba sorolták. A vonat nem vár, és a magyar emberek sem! Elég volt!” – írta az magyar ellenzék legnagyobb pártjának vezére.

Tizenhat pontban foglalta össze a kifogásait:

  • Három millió percet vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, és ebben nincsenek benne a hat percnél rövidebb késések.
  • A héten volt olyan nap amikor a főváros mindhárom fejpályaudvara képtelen volt utasokat fogadni.
  • A késések miatt egyre többen vesztik el a munkájukat.
  • A hőség miatt a vasúti dolgozók jelentős része vállalhatatlan körülmények között kénytelen naponta dolgozni. Van, ahol 50 fokos hőségben.
  • Húsz évvel az uniós csatlakozás után a MÁV épületeinek jelentős része romokban áll
  • A kormány vasúti presztízs beruházásokra költi a pénzt miközben 50-60 éves mozdonyok és vasúti kocsik közlekednek.
  • A MÁV illemhelyek jelentős része a minimális higiéniai feltételeknek sem tesz eleget miközben a nemzeti együttbűnözés rendszere tízmilliárdokat fizet ki oligarcháknak az illemhelyek ellenőrzésére.
  • Szeméthalmok és méteres parlagfű jellemzi a vasútvonalak jórészét veszélyeztetve a magyar polgárok egészségét.

Kézzel állítják a váltókat az ország legnagyobb pályaudvarán

  • Önök vidékbarátnak hazudják magukat, de sorra zárják be a szárnyvonalakat.
  • Önök tiltják a fotózást és a videózást a MÁV területén éppúgy mint az egészségügyben.
  • A kerekesszékes vagy babakocsit toló magyar polgárok gyakran ütköznek megoldhatatlan problémákba, mert a MÁV útjainak legnagyobb része nem akadálymentesített.
  • Európában mindenütt épülnek a gyorsvasutak közben nálunk sok olyan vonal van, ahol lassúbb a közlekedés mint 100 éve, sőt olyan is van, ahol 170 éve gyorsabban ment a vonat mint ma. Egy sportos honfitársunk húsz kilométeren lefutotta vasutat.
  • A karbantartás hiánya miatt egyre növekszik a balesetveszély a MÁV-nál.
  • A vasút fejlesztés jóval magasabb áron történt mint a szomszédos országokban, a száz milliárdok a nemzeti együtt bűnözés rendszerének oligarcháihoz kerültek.
  • Az Európai Unió óriási forrásokat biztosít a tagállamoknak a vasúti fejlesztésekhez. Ezt egyedül Magyarország nem kapja meg a korrupció miatt. A kormány száz milliárd forintos kampányt folytat az Európai Unió ellen.
  • Önök szinte minden korábban megígért beruházást leállítottak miközben szórják a száz milliárdokat a haveroknak.

Utóirat: az ország legnagyobb pályaudvarán nemhogy digitalizálva vagy automatizálva nincsenek a váltók, 1929 óta kézzel történik a váltók állítása” – írta Magyar Péter a Facebookon. Magyar ugyan semmi újat nem mondott a szakemberek és a politikusok számára, viszont ő összefoglalva számon is kérné a kormányon.

Hogy akar így olimpiát rendezni Orbán Viktor?

Budapest jelenlegi állapotában képtelen az olimpia megrendezésére, a szükséges euró milliárdok megszerzésére esélye sincs a magyar miniszterelnöknek, akitől Brüsszel még az uniós támogatást is megtagadja a korrupció miatt. Magyar Péter nem hiába állítja azt, hogy Magyarország az Európai Unió legszegényebb és legkorruptabb állama. Orbánnal egyidőben Donald Tusk lengyel miniszterelnök is jelezte: Varsó szívesen rendezné meg a következő európai olimpiát. Lengyelország sokkal jobban áll, mert az utolsó centig megkapta az Európai Unió sok milliárd eurós támogatását. Donald Tusk számíthat az Európai Unió tagállamainak támogatására a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban is, ahol viszont Orbán Viktornak egyetlen európai támogatója sincsen hacsak az oroszokat nem számítjuk ide.

Tudja a magyar miniszterelnök is, hogy Budapestnek semmi esélye sincsen a következő európai olimpiára, de azt még jobban tudja, hogy a pályázati időszakban százmilliárdokat lehet lenyúlni.

Ahol pedig lopni lehet, ott Orbán Viktornak is jelen kell lennie hiszen egész rendszere erre épül.

Miért támogatja az olimpia ötletét Karácsony Gergely? Ő is tudja, hogy Budapestnek semmi esélye sincs viszont ha Orbán pályázik az olimpiára, akkor nem hanyagolhatja el teljesen a fővárost. Annál is inkább, mert lopni itt lehet a legtöbbet. A baj csak az, hogy Budapest túlságosan is szem előtt van, és a korrupciót figyelő Transparency Internationalnek szerződése van az Európai Unióval. A következő európai olimpia 12 év múlva várható, hol lesz már akkor Orbán Viktor?!

Német-kínai autós együttműködés Magyarországon

3 milliárd eurós összértékű új kínai beruházás várható Magyarországon – büszkélkedett Pekingben a magyar diplomácia vezetője. Szijjártó Péter elmondta, hogy olyan kínai óriások építenének akkumulátor gyárakat, melyek már egyeztettek német autógyárakkal.

Korábban Debrecenben kiderült, hogy a BMW használja majd fel azokat a kínai akkumulátorokat, melyeket egy új kínai cég készít majd a Hajdúság fővárosában.

A helyi lakosság már eddig is tiltakozott, mert az akkumulátor gyártás rendkívül vízigényes és környezetszennyező folyamat. Mind a kínai cégek mind a magyar kormány igyekszik megnyugtatni a kedélyeket: lesz elegendő víz a helyi lakosságnak. Ebből a célból a kormány nagyszabású vízszabályozási tervet fogadott el.

Mit szól ehhez Brüsszel?

Az Európai Unió tagállamainak többsége amellett van, hogy lazítani és nem erősíteni kellene a kapcsolatokat Kínával, amely máris nagy szerepet játszik Európában, ahol az unió első számú gazdasági partnere. Ugyanez a helyzet Németország esetében is. Ezért Olaf Scholz német kancellár – Biden amerikai elnök intésének ellenére – felkereste Pekinget Putyin ukrajnai agressziója után is. Hamarosan közös német-kínai kormányülést tartanak Berlinben. Macron francia elnök épp Pekingben közölte: Európa nem lesz az Egyesült Államok vazallusa.

Az Európai Unióban vita folyik a Kína politikáról hiszen az Egyesült Államok sürgeti a kapcsolatok lazítását Pekinggel. Litvánia ezt már meg is kezdte: felértékelte a kapcsolatait Tajvannal, ez pedig vörös posztó Pekingben. Hálából a tajvaniak jelezték: európai chip gyárukat lehet, hogy Litvániába telepítik. Jelenleg Tajvan gyártja a legkorszerűbb chipeket a világon , ezért egy ilyen gyár befektetés a jövőbe.

A magyar kormány viszont a nagy német autógyárak útmutatásait követi: ők azért akarnak Magyarországon együttműködni inkább a kínaiakkal mint otthon, mert tartanak tőle, hogy a kormányon levő zöldek előbb vagy utóbb szankciókat hozhatnak a kínaiakkal szemben. Magyarországon ilyesmitől nem kell tartani hiszen Orbán Viktor számára egyre fontosabb Kína. Nem jön ugyanis a pénz Brüsszelből, és a magyar miniszterelnök gyakran beszél arról, hogy “akkor majd adnak a kínaiak.” Ez bizonyára így is van, de minden kölcsönön ott fityeg az árcédula is. Igaz viszont, hogy ezt egyáltalán nem siet elismerni egyik fél sem…

Magyarország az egyetlen uniós tagállam, ahova kínai turista csoportok érkezhetnek

Vang Ji, Kína első számú diplomatája, aki Münchenben Blinken amerikai külügyminiszterrel is tárgyalt, lángost evett a magyar fővárosban Szijjártó Péter társaságában Budapestről Moszkvába utazott. Vang Ji államtanácsos szerint a lángos a kínai-magyar kulináris kapcsolatot jelképezi.

Kína jelenleg 20 országba engedélyezi társas utazások szervezését, ebből csak kettő európai. Svájc az egyik, a másik pedig Magyarország – egyedül az uniós tagállamok közül.

Peking az Új Selyemút program fontos európai célpontjának tekinti Magyarországot, de természetesen Németország számít az első számú partnernek az Európai Unióban. Mind Németország mind az Európai Unió számára Kína a legfontosabb kereskedelmi partner, de az Egyesült Államok fúrja a kínaiakat. Washington azzal zsarolja európai NATO szövetségeseit, hogy csak akkor számíthatnak megfelelő katonai védelemre Oroszországgal szemben, ha nemcsak Moszkvával, de Pekinggel is leépítik gazdasági kapcsolataikat. Sem Németország sem Franciaország nem hajlandó a kapcsolatok leépítésére Kínával. Magyarország még kevésbé.

8-10 milliárd eurós új kínai beruházások

Erről folynak a tárgyalások jelenleg négy kínai vállalattal – írta Facebook oldalán a magyar külügyminiszter. Aki emlékeztetett rá, hogy Magyarország legnagyobb külföldi beruházása is Kínából érkezett: ez a debreceni akkumulátor gyár, melyet sokan bírálnak a túlságosan magas környezetvédelmi kockázatok miatt. Kínában hagyományosan elhanyagolják a környezetvédelmet, mert az drágítja a termelést.

Vang Ji államtanácsos budapesti tárgyalásai után kijelentette, hogy Magyarország a modellje lehet a sikeres kínai-európai együttműködésnek. Jelenleg az uniós tagállamok többsége egyre jobban visszafogja a kínai kapcsolatok fejlesztését. Csehország új köztársasági elnöke például el akar látogatni Tajvanra. Ez vörös posztó Peking számára. Ugyanakkor nem véletlen a cseh elnök tervezett tajvani programja hiszen ezen a szigeten működik a világ legnagyobb chip gyára, amely piacot keres Európában is. Ez a chip gyár állítja elő a legkorszerűbb chipek 90%-át a világon, épp ezért Tajvan nagyon felértékelődött a high tech piacon. Az USA-ban már terveznek gyárat nyitni, és jelenleg sok uniós tagállam verseng azért, hogy náluk legyen a tajvani chip gyár.

Háziőrizetben Kínában a debreceni akkumulátor gyárat építő cég két tulajdonosa

1,4 milliárd dolláros cégtulajdon külföldre csempészése a vád a két tulajdonos ellen Kínában, ahol mostanában szigorúbban ellenőrzik a nagyvállalkozókat.

Jack Ma, az Alibaba alapító atyja, Kína egykor leggazdagabb embere Tokióba távozott, de csak azután, hogy lemondott az Ant – hangya – nevű pénzügyi cégéről.

A debreceni építkezésről a kínai cég 2020-ban állapodott meg a magyar kormánnyal. A kínaiak 13 milliárd forintos vissza nem térítendő állami támogatást kapnak a legnagyobb külföldi beruházáshoz Magyarországon.

Mi lesz a CATL gyárral Debrecenben?

Az építkezés tovább folyik  – közli a 24.hu. Pár nappal ezelőtt lakossági meghallgatáson botrányt tört ki, mert a jelenlevők egy része igencsak aggódik a várható környezetszennyezés miatt. Különösen a vízzel lehetnek gondok Debrecenben.

Egy felhevült polgártárs azt javasolta a kormánynak, hogy vigye Felcsútra a CATL gyárat.

Debrecen fideszes polgármestere elszántan védelmezi az akkumulátor gyár építését, és azt hangsúlyozza, hogy sok ember talál majd ott munkát.

Ha elkészül a gyár, akkor fontos szerepet játszhat a magyar exportban hiszen a CATL akkumulátorok kelendőek a elektromos autók piacán. Miután a magyar külkereskedelmi mérleg nagy hiányt mutat az energia import miatt, ezért a kínai gyár exportja sokat lendíthet az egyensúly helyreállása felé. A helyi lakosság viszont úgy érezheti, hogy ő issza meg az akkumulátor gyár környezet szennyezésének levét.

Vigyék Felcsútra a kínai akkumulátorgyárat!

A közmeghallgatáson, melyen a CATL kínai vállalat óriási beruházását vitatták meg Felcsútot ajánlották a beruházás helyszínéül. Ez Magyarország jelenleg legnagyobb beruházása, mely akkumulátorokat gyárt majd elektromos autókba. 

“Akkumulátor nagyhatalom leszünk” – dicsekedett Szijjártó Péter külügyminiszter. Kétségtelen, hogy a magyar gazdaság jelentős mértékben profitál majd a kínai óriás beruházásból, amely javítja a külkereskedelmi mérleget, melyet az energiaválság alaposan leront. Munkahelyeket biztosít olyan időkben amikor recesszió fenyeget. A kérdés csak az, hogy milyen áron? A szintén Debrecenben építkező BMW már együttműködési megállapodást is kötött a kínaiakkal.

A debreceniek isszák meg a levét az óriási akkumulátor gyár telepítésének

Rendkívüli mértékben károsíthatja a környezetet az akkumulátor gyár, melyet nyilván azért is hoztak Magyarországra a kínaiak, mert tudják: az Európai Unióban itt a leglazább a környezetvédelmi szabályozás. Ha pedig mégiscsak baj lenne, akkor ott van Orbán Viktor kormányzata, amely jó kapcsolatot ápol Pekinggel. Pénzügyi válság esetére pedig számít Peking támogatására. Ennek megfelelően Papp László fideszes polgármester elszántan védelmezte a kínai beruházást, de közben a jelenlevő polgárok kínos kérdéseket tettek fel: mi lesz az ivó vízzel? Milyen zöldség és gyümölcs terem majd e tájon, ha az óriási akkumulátor gyár megkezdi működését? Ezt kiáltotta egy debreceni polgár

Kínában hagyományosan elhanyagolják a környezetvédelmet, mert mindennél fontosabbnak tartják a gazdaság növekedését. A CATL már így is a világpiac legfontosabb szereplője, de a kínaiak az elektromos autózásban be akarnak törni Európába. Megvan hozzá a műszaki hátterük, villamos autóik digitális rendszere igen versenyképes. Ráadásul Kína munkaereje még mindig viszonylag olcsó a teljesítményhez képest. Egyébként ugyanez a helyzet Magyarországon is.

Az Orbán kormányt azért sem izgatja különösebben a forint leértékelése, mert így a magyar munkaerő olcsó marad a külföldiek számára, akik euróban és dollárban számolnak.

A lakosság elégedetlensége teljes mértékben érthető, de a hatalom abban bízhat, hogy Hajdú Bihar megye sziklaszilárdan szavaz Orbán Viktorra. A többség számára eddig a nemzeti együttműködés rendszere szerény életszínvonal emelkedést hozott. Ezt most megeszi az infláció, de ez már egy másik történet.

Csúszik az „évszázad legrosszabb beruházása”

0

Akár 2032-ig elhúzódhat az új paksi erőmű építése. A magyar embereket évtizedekre eladósító gigantikus hitelmegállapodás megkötésekor a kormány még 2023-at jelölte meg céldátumnak. Az LMP követeli, hogy a kormány hivatalosan is valljon színt és adjon magyarázatot a csúszásra.

Mint közleményükben írják, a kormány tagjai lassan többet járnak Moszkvába, mint a saját minisztériumaikba, mégis számos konfliktuspont lehet továbbra is az orosz és a magyar fél között a paksi atomerőmű bővítésével kapcsolatban. Az LMP határozott meggyőződése, hogy az évszázad legrosszabb beruházása irtózatosan drága és veszélyes a magyar embereknek, ezért az alapvető cél továbbra is az, hogy a paksi bővítési beruházást állítsák le.

A pártot az is érdekelné, hogy mi a további csúszás valódi oka, mennyi közpénzt fordítottak eddig a projektre, és milyen konfliktuspontok vannak a Roszatommal és az orosz bürokráciával.

Az unió tolja a beruházásokat

Bő negyedével növekedtek a beruházások az év második negyedében, aminek kiemelkedő részadatai szinte kizárólag az európai uniós támogatásoknak köszönhetők.

Hasonló mértékű a bővülés az év első felében. A legnagyobb arányt képviselő feldolgozóiparban az átlagnövekedés harmadára futotta a második három hónapban – olvasható ki a KSH friss adataiból.

Az uniós támogatások tolják előre a magyar gazdaságot – ezt bizonyítják a Központi Statisztikai Hivatal legújabb számai. A második negyedévben 26,8 százalékkal növekedtek a beruházások. A jelentős bővülés hátterében az egy évvel korábbi visszaesés bázishatása is meghúzódik, tavaly nagymértékben megcsappantak az uniós támogatások. Az 50 fő feletti vállalkozások befektetései 29 százalékkal gyarapodtak, a költségvetési szervekéi pedig 56 százalékkal.

A legmarkánsabb beruházás-emelkedést a közigazgatás produkálta 94 százalékkal.

Szintén nagyon magasra ugrott, 77 százalékkal a szállítás, raktározás, elsősorban az ugyancsak zömmel uniós forrásból fizetett autópálya- és kerékpárút-építések felfutásának köszönhetően. Majdnem ennyi, 71 százalék pluszt jelentett a KSH a művészet, szórakozás, szabadidő területén, kiemelkednek azonban a sorban a versenysporthoz járuló állami nagyberuházások eszközbeszerzései.

A legnagyobb súlyú ágazat, a feldolgozóipar (közte az autógyártás, elektronika, optika) befektetései viszont az átlagnak lényegesen alatta maradtak,

9,2 százalékkal tettek be több pénzt a magántulajdonosok, mint egy évvel korábban.

Az első hat hónapban 25,4 százalék volt a beruházások gyarapodás. Ekkor is az állami, illetve uniós pénzből megvalósuló invesztíciók vitték a prímet.

Mindehhez azonban hozzá kell tenni, hogy az első félévi 2500 milliárd forint befektetés nagy részének ugyan az EU a forrása, valójában idén eddig szinte semmit se fizetett a közösség, részben a kritikák miatt elhúzódó ügymenet következtében. Így a pénz a magyar költségvetésből származik előleg formájában.

Gigaberuházást indít a Mol

0

Mintegy félmilliárd forint értékű beruházást indít idén a Mol a vegyiparban és a petrolkémiában – tette közzé a tőzsdén az olajcég.

A Mol 2017-2021 között 1,9 milliárd dollár értékben készül beruházni a vegyipar és petrolkémia területén, a Magyarországon felépülő ipari komplexum a következő öt év legnagyobb organikus beruházási projektje lesz – közölte a Mol csütörtökön.

A ma kötött megállapodások az első lépés a Mol hosszú távú stratégiájának megvalósításában, melynek révén a vállalatcsoport a térség vezető vegyipari vállalatává alakulhat át. A jövőben előállítandó termékeket az autógyártásban, építő- és bútoriparban, valamint csomagolóanyag-előállításban hasznosítják.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK