Kezdőlap Címkék Adam Driver

Címke: Adam Driver

A Weinstein-botrány árnyékolta be a cannes-i díjátadót

Nem volt egyértelmű esélyese a 71. cannes-i filmfesztivál versenyprogramjának, de a szakma egyöntetű véleménye szerint kiemelkedő volt az ázsiai filmes felhozatal, és ennek megfelelően az Arany Pálmát is egy ázsiai rendező, a japán Hirokazu Kore-eda alkotása kapta, a zsűri Nagydíjával pedig a hosszú idő után visszatérő Spike Lee Ku Klux Klánról szóló filmjét jutalmazták. A Harvey Weinsteint nemi erőszakkal vádoló Asia Argento is felszólalt a díjátadón, a producer vadászterületének nevezve a fesztivált.

 

Hirokazu Kore-eda neve az átlagos nézőnek korántsem a legismertebb volt a 21 filmből álló versenyprogram rendezői között, de Cannes-ban nagyon kedvelt filmesről van szó, aki 2013-ban már elnyerte a zsűri Nagydíját A fiam családja című filmjéért. Ezúttal a Shoplifters című drámájával nyerte el a fesztivál fődíját. A film egy kisstílű bűnözőkből álló japán családról szól, akik befogadnak egy bántalmazott gyereket.

Japán film több mint húsz év után nyert fődíjat Cannes-ban.

A második legrangosabb díjat, a zsűri Nagydíját Spike Lee BlacKkKlansman című filmje kapta. A rendező 27 év után tért vissza Cannes-ba, ezért nagy várakozás előzte meg a Ku Klux Klánba beépülő fekete rendőrről szóló filmjét, amelyben az amerikai focistából színésszé avanzsáló John David Washington, Denzel Washington fia, illetve a Star Wars-filmek új sztárja, Adam Driver játssza a főszerepet.

Spike Lee amerikai rendező a zsűri Nagydíjával (MTI/EPA/Sebastien Nogier)

A legjobb rendező a lengyel Pawel Pawlikowski lett, aki Zimna wojna (Cold War) című filmjével versenyzett, és korábban az Ida című filmjéért megkapta a legjobb idegennyelvű filmnek járó Oscart is.

A női rendezők sem maradtak díj nélkül: Nadine Labaki libanoni rendező kapta a zsűri díját a Bejrútban játszódó, dokumentumfilmszerűen forgatott Capharnaüm című filmjéért, amely egy 12 éves menekült utcagyerek története.

A forgatókönyvírói díjat megosztva kapta a 2014-ben Nagydíjat nyert olasz Alice Rohrwacher a Lazzaro felice (Boldog Lazzaro) című filmért, amelynek a rendezője is ő volt, illetve a filmezéstől és az utazástól eltiltott iráni Dzsafar Panahi, aki illegalitásban forgatta Three Faces című filmjét.

A legjobb női alakítás díját a hivatalos verseny utolsó napján bemutatott Ayka egy kirgiz menekültnő története Moszkvában című film főszereplője, a kazah Szamal Eszljamova kapta. A férfiaknál pedig Marcello Fontét díjazták, aki Matteo Garrone Dogman című filmjében egy, a jövedelmét drogkereskedéssel kiegészítő kutyakozmetikust játszik.

A fesztivál hivatalos és párhuzamos szekcióiba beválogatott 19 elsőfilm közül a legjobbnak járó Arany Kamera-díjat a belga Lukas Dhont Girl című filmje kapta, amelyet az Un Certain regard szekcióban mutattak be. A film egy 15 éves, fiú testbe született lányról szól, akinek az az álma, hogy balerina legyen.

Fókuszban a nők helyzete

A díjátadó és a fesztivál azonban nem csak a díjazottakról és a filmekről szólt. Mivel ez volt az első cannes-i filmfesztivál a Weinstein-botrány és a #metoo kampány óta, Marlene Schiappa, a nők és a férfiak egyenjogúságáért felelős francia államtitkár vezetésével kampány is indult a szexuális zaklatások ellen: röplapokat osztogattak a megfelelő viselkedésről és egy segélyvonal is üzemelt a fesztivál ideje alatt.

Szombat este pedig beszédet mondott Asia Argento, aki azzal vádolja Harvey Weinsteint, hogy 1997-ben megerőszakolta, éppen Cannes-ban.

„21 éves voltam. A fesztivál volt a vadászterepe. Szeretnék tenni egy jóslatot: Harvey Weinsteint soha többé nem látják itt szívesen”

– mondta a színésznő, mikor a legjobb női alakítás díját vezette fel.

Ezen kívül a 71. cannes-i fesztivál egyik legemlékezetesebb eseménye az volt, amikor női filmesek kart karba öltve vonultak a vörös szőnyegen a filmipar nemi diszkriminációja ellen tüntetve. Cate Blanchett, Kristen Stewart és Salma Hayek is ott volt a 82 nő között, csakúgy, mint Agnes Varda francia filmrendező. A protestálás szóvivője Cate Blanchett, az idei zsűrielnök volt, aki arról beszélt, hogy a 82 nő azokat a filmrendezőket képviseli, akik 1946 óta megfordultak Cannes-ban 1886 férfi társuk mellett. Hozzátette, hogy az Arany Pálmát eddig 71 férfinek ítélték oda, és mindössze két női rendező kaphatta meg. Egyébként a női zsűrielnök is ritkaságnak számít Cannes-ban, eddig tíz alkalommal volt rá példa, és Cate Blanchett elnöksége azért is jelentős, mert a szexuális zaklatások elleni fellépés egyik fontos szószólójáról van szó.

A 71. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál zsûrije. Balról jobbra: Kristen Stewart amerikai színésznõ, Cate Blanchett ausztrál színésznõ, zsûrielnök, Robert Guédiguian francia rendezõ, Lea Seydoux francia színésznõ, Ava DuVernay amerikai rendezõ, Khadja Nin burundi énekesnõ, Csang Csen tajvani színész, Andrej Zvjagincev orosz rendezõ és Denis Villeneuve kanadai rendezõ. (MTI/EPA/Franck Robichon)

Egyébként is igyekeztek a kortárs problémákra, és ezen belül női témákra koncentrálni a szervezők, és ebbe a vonalba egyébként tökéletesen beleillet Szilágyi Zsófia Egy nap című alkotása is, amely a verseny párhuzamos programjaként futó, első- és második filmesek alkotásait bemutató Kritikusok Hetén debütált. Itt hét film volt versenyben a fődíjért, és ugyan nem Szilágyi Zsófia alkotása nyert, de megkapta a FIPRESCI kifejezetten újonnan bemutatkozó rendezőket jutalmazó különdíját.

Sok új rendező és erős ázsiai jelenlét

Idén egyébként a versenyprogramra is jellemző volt, hogy a nagy nevek helyett sok olyan rendező kapott meghívást, aki újoncnak számít, azonban minden törekvés ellenére csak három női rendező filmje versenyzett az Arany Pálmáért. Persze voltak visszatérő nagy neveik is 21 versenyfilm rendezői között: például a francia újhullám emblematikus alakja, Jean-Luc Godard, aki Le livre d’image (Képeskönyv) című filmesszéjével szerepelt a válogatásban. Az ikonikus francia rendező munkásságát különdíjjal ismerték el a díjátadón.

Már a díjak kiosztása előtt sok helyen kiemelték, hogy idén kifejezetten erős volt az ázsiai filmes felhozatal. Nagyon lelkesedtek a kritikusok a dél-koreai Li Csang Dong Burning című filmjéért, amely a Filmkritikusok Nemzetközi Szövetsége (FIPRESCI) díját is elnyerte, és a talán a fesztiválon kívül is nagyobb sikert arathat, hiszen főszereplője a The Walking Dead című sorozat egykori sztárja, Steven Yeun.

A fesztivál nyitófilmje az iráni Ashgar Farhadi Nyílt titok című, Spanyolországban játszódó pszichothrillere volt, amelyben az egyébként is egy párt alkotó Penélope Cruz és Javier Bardem alakította a főszerepeket.

Nagyszabású hollywoodi produkciókkal viszont ezúttal nem kényeztették a közönséget, egyedül a Star Wars filmek legújabb spin-offját, a Solo című filmet vetítették le, bár a beszámolók szerint nem övezte túl nagy érdeklődés.

A Solót játszó Alden Ehrenreich, Csubakka és Emilia Clarke Csillagok háborúja ûreposz legújabb része, a Solo: Egy Star Wars-történet bemutatója előtt (MTI/EPA/Franck Robichon)

Botrányokból sem volt hiány

A fesztivál versenyen kívül bemutatott zárófilmje körül volt idén a legnagyobb balhé. Terry Gilliam The Man Who Killed Don Quixote (Az ember, aki megölte Don Quijotét) című filmjével kapcsolatban felmerült, hogy esetleg be sem lehet majd mutatni, miután az egyik producer, Paolo Branco le akarta tiltatni a vetítést. Az egykori Monty Python-os Gilliam majd húsz évig forgatta saját, modern környezetbe helyezett Don Quijote-feldolgozását, amelyben Jonathan Pryce „Don Quijote”, és Adam Driver is főszerepet játszik benne. Rajtuk kívül Olga Kurylenko és Stellan Skarsgard is szerepet kapott a végül nagy nehézségek árán, többszöri nekifutásra elkészült filmben. A fesztivál a rendező pártját fogta a vitában, és a bíróság végül úgy döntött, hogy a Gilliam és a producer között fennálló jogviták ellenére Cannes-ban és utána a francia mozikban is bemutathatják a filmet.

Szintén botrányosra sikerült – már megint – Lars von Trier visszatérése is Cannes-ba:

a dán rendezőt hét éve kitiltották a fesztiválról, most pedig egy extrém módon erőszakos horrorral tért vissza, amelyet egyes kritikusok remekműnek, mások öncélú botránykeltésnek tartanak. A The House That Jack Built egy elmebeteg sorozatgyilkosról (Matt Dillon) szól, aki válogatott kegyetlenséggel öli meg áldozatait. A filmet versenyen kívül mutatták be.

Elképesztően látványos és kevésbé komor lett az új Star Wars-film

Egyes részleteiben lenyűgöző, de azért korántsem mestermű Az utolsó Jedik, amelyben akadnak váratlan fordulatok, de korszakalkotó újdonsággal nem állt elő Rian Johnson író-rendező, aki Az ébredő Erőnél könnyedebb és érzelmesebb Star Wars-filmet készített. Kérdés, hogy erre a hangnemváltásra mennyire volt szükség.

A 2015-ben bemutatott Az ébredő Erő arra volt hivatott, hogy átvezesse a sztorit az eredeti trilógiából az újba, és felvonultassa azokat a karaktereket, akik aztán a következő két részben kibontakozhatnak. Ilyen szempontból a hetedik rész átmenetinek tartott film volt, és a történet igazi előrehaladását a nyolcadiktól lehetett várni. Ebben nincs is hiány Az utolsó Jedikben: több égető kérdésre választ kapunk, fontos dolgok történnek fontos karakterekkel, és az is érhetővé válik, hogy miért döntött úgy a Disney, hogy újabb Star Wars-filmeket bíz Rian Johnsonra. Az író-rendezőnek láthatóan rengeteg ötlete van, és attól sem kell félni, hogy hűtlen maradna az eredeti trilógia örökségéhez. Viszont éppen ez a két dolog az, ami zavaró is lehet Az utolsó Jedikben.

Rey (Daisy Ridley) Az utolsó Jedikben. Forrás: Fórum Hungary

Az ébredő Erő ugyanis az előbb említett átmenetisége ellenére is eléggé egyben volt sajátos, sötét hangulatával, Az utolsó Jediknek viszont már az első perceiben nyilvánvalóvá válik, hogy Rian Johnson más utat választott. A hetedik rész ünnepélyes utolsó jelenete után (Rey és Luke Skywalker első találkozása) szinte arcul csapják a nézőt a nyolcadik humorosnak szánt kezdő képsorai, és Johnson végig igyekszik vicces jelenetekkel oldani a feszültséget. Ez korántsem idegen a Star Wars-filmek világától, de akinek nem jön be a rendező humora, vagy kifejezetten értékelte Az ébredő Erő komorabb hangulatát, azt jópár dolog idegesíteni fogja a filmben. Félreértés ne essék, nem Jar Jar Binks szintű tévedésre kell gondolni, de azért van néhány olyan jelenet, beszólás, illetve fura lény, amiket nyugodtan ki lehetett volna hagyni a filmből.

Olyan, mintha Rian Johnson túl sok ötletét akarta volna belezsúfolni Az utolsó Jedikbe,

és, habár rengeteg kulcsjelenet van a filmben, amelyeket a kilencedik rész megérkezéséig, vagy még azután is lehet majd elemezni, kevés olyan dolog történt, amihez hasonlót ne láttunk volna korábban Star Wars-filmekben – akár többször is. Hiába a sok új helyszín vagy az új karakterek, azok a dramaturgiai elemek, amelyekből a sztori felépül, alapvetően ismerősek, pedig sokan épp az eredetiséget várták Rian Johnsontól. Persze a felszínen kifejezetten sok az újdonság, és az is igaz, hogy Rian Johnson még az ismerős szituációkat is képes érdekfeszítően tálalni. Az Első Rend és az Ellenállók űrbéli csatározásai pedig nemcsak elképesztően látványosak, hanem nagyon izgalmasak is, csakúgy, mint a szemtől szembeni összecsapások a két oldal képviselői között.

Forrás: Fórum Hungary/Lucasfilm Ltd.

Abban is hű maradt Johnson az eredeti trilógiához, hogy több olyan mellékszál van, ami elsőre baromi fontosnak tűnik, hogy aztán ne sokat vigye előre a történetet. Ezek szintén lehetnek megosztóak, de szerencsére a két és fél órás filmben jutott idő a főbb konfliktusokra is. Luke Skywalker (Mark Hamill), aki Az ébredő Erőben éppen csak megjelent, ezúttal sokat van a vásznon, és arra is magyarázatot kapunk, hogy mivel töltötte remeteként az életét. Valószínűleg nem nagy spoiler, hogy Hamill továbbra is szörnyen rossz színész, akit a rendező összes igyekezete ellenére nehéz komolyan venni, hiába ősz a haja és szakálla, és hiába emlegetik áhítattal az egész galaxisban Luke Skywalker nevét.

Szerencsére az ő történeténél

sokkal izgalmasabb Rey (Daisy Ridley) és Kylo Ren (Adam Driver) párosa, illetve a köztük lévő különös kapcsolat.

Annál is inkább, mert Driver zseniális választás volt a folyamatosan őrlődő Kylo Ren szerepére, és messze ő a legjobb színész az összes fontos szereplő közül. A Finnt alakító John Boyegának és a Poe Demeront játszó Oscar Isaac-nek is központi szerep jut Az utolsók Jedikben, illetve külön öröm, hogy Rose Tico (Kelly Marie Tran) és Holdo admirális (Laura Dern) személyében két fontos új női karakter is bekerült a filmbe.

Poe Demeron (Oscar Isaac) mellett BB-8 is fontos szerepet kap a filmben. Forrás: Fórum Hungary/Lucasfilm Ltd.

Az pedig kifejezetten érdekes, hogy Rian Johnson bizonyos tekintetben egészen aktuális filmet rendezett. Benicio del Toro opportunista figurájának köszönhetően például még az is szóba kerül, hogy kik gazdagodnak meg a hosszú ideje tartó háborúskodásból, hogy honnan érkeznek a fegyverek a szemben álló felekhez, és kik azok, akikkel a hatalomért folytatott harcban senki sem törődik.

Összességében tehát elég jó film lett Az utolsó Jedik, még akkor is, ha csak néhány jelenetében hoz igazi katarzist, Rian Johnson pedig néha túl is lőtt a célon. A két és fél órás játékidővel kapcsolatban viszont csatlakozunk Mark Hamill véleményéhez: tényleg nem tűnik soknak, hiszen szinte sehol nem ül le a film, és végig kifejezetten szórakoztató tud maradni.

Ezeket érdemes tudni Az utolsó Jedikről a bemutató előtt

Két évvel ezelőtt az egész világot a Csillagok háborúja új része, Az ébredő Erő tartotta a lázban. A hetedik rész sikerén múlott, hogy mi lesz a Disney nagyszabású terveivel a szériát illetően, és nem kellett csalódniuk. A film fogadtatása az új karakterekkel kifejezetten jó volt, így a Star Wars: Az utolsó Jediket már nem félelemmel, hanem inkább kellemes izgalommal várhatják a rajongók. A jövő heti premier előtt összeszedtük, hogy mit lehet eddig tudni a filmről, és milyen elméletek keringenek Az utolsó Jedikkel kapcsolatban.

Kik lesznek benne?

Az utolsó Jedikben visszatér szinte mindenki, akit már Az ébredő Erőben is láthattunk. Az eredeti trilógiából Harrison Ford (Han Solo) visszatérése kétséges, tekintve, hogy milyen sorsra jutott Az ébredő Erőben. A 2016. december 27-én elhunyt Carrie Fishert viszont most láthatjuk utoljára Leiaként. Halála miatt nem kellett semmit megváltoztatni Az utolsó Jedikben, hiszen Rian Johnson rendező addigra már befejezte a vele való forgatást, a következő, kilencedik epizóddal kapcsolatban viszont nehéz helyzetbe hozta az alkotókat. Ebben ugyanis még többet szerepelt volna a tábornokként visszatérő Leia, de a színésznő számítógépes feltámasztása helyett inkább úgy döntöttek, hogy átírják a forgatókönyvet.

A Luke Skywalkert játszó Mark Hamill nem sok szerepet kapott a hetedik részben, ez viszont most megváltozik: ő is sokat lesz a vásznon, csakúgy, mint Carrie Fisher, és végre beszélni is fog. Hamill egy interjúban azt mondta, hogy a filmből majd kiderül, hogyan lett Luke-ból egy szigeten élő remete.

Mark Hamill, Kelly Marie Tran, John Boyega, Daisy Ridley és Rian Johnson egy beszélgetésen. Fotó: Gerardo Mora/ Getty Images

Az ébredő Erőben megismert új karakterek közül Rey-en kívül a Finnt alakító John Boyega, a Poe Demeronként látható Oscaar Isaac, és az erő sötét oldalát képviselő Kylo Ren (Adam Driver) története is folytatódik. A nagy közönségsikert arató kis robot, BB-8 és a régi kedvenc, Chewbacca visszatérésére is lehet számítani.

Az újonnan csatlakozó sztárok közül Benicio del Torót kell kiemelni, aki egy rejtélyes alakot játszik, akit DJ névvel illetnek. Laura Dern egy Amilyn Holdo nevű tisztet alakít az ellenállásban, akit lila hajáról könnyű felismerni, de fontos szerephez jut egy Rose Ticko nevű ellenálló is, akit a fiatal színésznő, Kelly Marie Tran játszik.

Benicio del Toro DJ-ként. Forrás: Fórum Hungary

Emellett most is lehet érdekes cameókra számítani:

Vilmos és Harry herceg, a színész Tom Hardy, illetve a volt Take That-es Gary Barlow rohamosztagosokként fognak „feltűnni”

egy közös jelenetben a Finnt játszó John Boyega mellett.

Kik csinálják?

A Star Wars nyolcadik epizódját egy újonc, az indie-filmes Rian Johnson rendezte, és a rajongók ugyan még nem tudják, hogy milyen munkát végzett, de a stúdiónak biztosan bejött, mert nemrég bejelentették, hogy további, a Csillagok háborúja univerzumához kapcsolódó filmeket bíztak rá.

Rian Johnson eddig nem sok nagyjátékfilmet rendezett, de 2005-ös debütálása, a Beépülve, és a 2012-es Looper – A jövő gyilkosa is pozitív fogadtatásban részesült, és egyéni hangvételéért dicsérték. Az utolsó Jediknek nemcsak a rendezője, hanem a forgatókönyvírója is Johnson, és az újonnan bejelentett Star Wars-filmek sztorijáért is ő fog felelni. Persze az előző részt rendező J.J. Abrams is benne maradt a projektben, producerként felügyelte a filmet, és a Star Wars-világ gyarapodását.

Miről szól?

Az biztos, hogy most először a Star Wars történetében a következő epizód ott kezdődik, ahol az előző véget ért: Luke és Rey első találkozásánál. De igazán jó munkát végzett a titoktartással a Disney, hiszen Az utolsó Jedik sztorijáról nagyon keveset lehet tudni. Rian Johson arról beszélt, hogy a történet középpontjában Luke Skywalker lesz. Úgy fogalmazott, hogy

a nyolcadik rész fő kérdése az, hogy mi a fene van Luke Skywalkerrel,

az őt játszó Mark Hamill szerint viszont már nem Luke a főszereplő, hanem a film sokkal inkább Rey története…

Az elsődleges kapaszkodót mindenesetre az alkotók által elejtett – akár egymásnak is ellentmondó –  információmorzsák mellett leginkább a trailerek jelentik, amelyek közül az első még áprilisban jelent meg, de inkább csak a hangulatát érzékeltette a filmnek, illetve kiderült belőle, hogy visszatérnek az első rész fontos karakterei. Viszont elhangzott benne egy fajsúlyos mondat is Luke-tól: „Itt az ideje, hogy vége legyen a Jediknek”.

A második trailer október 9-én érkezett, és erről maga Rian Johnson rendező írta a Twitteren, hogy túl spoileres, szóval, ha valaki minden ilyesmit el akar kerülni, akkor inkább ne nézze meg. Hozzátette, hogy ő nem tud állást foglalni a kérdésben, mert amúgy meg tök jó lett a trailer. Itt is felmerültek azért olyan elméletek, hogy azoknak a történéseknek egy része, amelyeket ez a két és fél perc sugall (Luke visszautasítja, hogy tanítsa Rey-t, akit Kylo Ren személyében a sötét oldal is megkísért), direkt félrevezetők.

Ezen kívül több tévés spot, illetve a forgatásról készült videó is kijött a bemutatóhoz közeledve, de ezekből sok újdonság nem derült ki, viszont jól fel lehet használni őket arra, hogy megtámogassák vagy megingassák vele az eddigi találgatásokat.

Elméletek

A rajongók által gyártott teóriák közül a legtöbb azzal foglalkozik, hogy kicsoda is valójában az előző részben megismert Rey, akit gyerekkorában hagytak magára, és roncsvadászként tengette az életét egészen addig, míg az események sűrűjébe nem került Az ébredő Erőben. Az tudjuk, hogy az Erő vele van, nagyon is, a kérdés, hogy minek, illetve kinek köszönhető ez.

J.J. Abrams, a hetedik rész rendezője egyszer arról beszélt, hogy Rey szülei nem szerepeltek Az ébredő Erőben, így egy csomó karakter eleve kiesik, de több rajongó azóta is kitart amellett, hogy Han Solo és Leia gyerekéről van szó (azaz Rey Kylo Ren testvére is egyben).

Daisy Ridley (Rey) az ír Skellig-szigeten (Ach-to bolygó) Rian Johnsonnal. Forrás: Lucasfilm Ltd.

A legerősebben viszont talán az az elmélet tartja magát, amelyik Luke Skywalkert tartják Rey apjának, hiszen az első találkozásukkor, Az ébredő Erő végén kiderült, hogy van valamiféle láthatatlan kapcsolat köztük. Egy másik Luke-os elmélet szerint Rey nem a lánya, csak tanítványa volt Mark Hamill karakterének még kisgyerekként, és az elveszett családja tulajdonképpen a többi jeditanoncot jelenti. A Kenobi-teória szerint viszont Rey Obi-Wan Kenobi unokája lehet, és az ezt támogató rajongók még arra is rámutattak, hogy a ruhájuk, illetve a brit akcentusuk (az Obi-Want játszó színészek, Alec Guinness és Ewan McGregor britek, csakúgy, mint Daisy Ridley) is hasonló.

A tavaly kijött Star Wars-spinoff kapcsán sokan ráugrottak arra is, hogy annak a filmnek a női főszereplője, Jyn Erso (Felicity Jones) lehet Rey anyja. Természetesen Darth Vader sem maradhatott ki a sorból, ő Rey nagyapjaként és nagy-nagybátyjaként is felmerült a rajongóknál.

Mások nem a szülőkkel foglalkoznak, hanem arra mutatnak rá, hogy

Rey lehet a kiválasztott, a Jedik reménysége.

És, hogy a vadabb elméletek mellett se menjünk el említés nélkül, vannak olyanok, akik szerint Rey tulajdonképpen Anakin Skywalker, pontosabban az ő reinkarnációja, mások viszont amellett érvelnek, hogy Luke Skywalker klónja…

A Screen Rant nevű mozis oldalnak adott interjújában viszont Rian Johnson rendező néhány napja arról beszélt, hogy egyik elmélet sem találta fején a szöget, de azért szereti olvasgatni őket, hiszen ő maga is rajongó.

Néhány újdonság

Az eddig közzétett képsorokból úgy látszik, hogy számos új lénnyel gazdagodik a Star Wars-univerzum, például egy kristályszerű rókával, amelynek a megalkotásáról is megnézhetünk egy videót. A cukiságfaktort ezúttal madárszerű lények képviselik, és a porgok máris nagy vitákat váltottak ki a rajongók között, hiszen egyesek szerint túl aranyosak lettek a film sötét hangulatához képest. (Valószínűleg az ewokok és Jar Jar Binks képe rémlett fel bennük, és mindaz, ami velük járt.) Rian Johnson elmagyarázta, hogy a forgatás helyszínéül szolgáló ír Skellig Michael szigeten élő madarak ihlették a porgokat, és úgy volt vele, ha már a valóságban is léteznek hasonlók, miért ne tenné őket bele a filmbe, és ráadásul egy kis könnyedséget is tudott velük csempészni a sztoriba.

A porgokhoz hasonlóan Luke Skywalker remeteszigetén élnek azok a hal- és madárszerű hibridek, akiket Johnson a Caretakers (Gondozók) névvel illetett, és akik az Ahch-To bolygó szigetein tartják fenn a rendet.

A rendező, Rian Johnson egy elejtett megjegyzéséből többen arra következtettek, hogy

egy eddig soha nem látott színű fénykard is bemutatkozik Az utolsó Jedikben.

George Lucas eredetileg csak kétféle színű fénykardot képzelt el, a kéket és a pirosat, az előbbit a Jedik, az utóbbit az Erő sötét oldalán állók használták. Aztán mégis új színekkel bővült a paletta, most pedig egy teljesen új változat is felbukkanhat majd, ezért érdemes lesz a fénykardokat is figyelni.  De olyanok is vannak, akik szerint nem új fénykard, hanem valamilyen teljesen új fegyver jelenik majd meg Az utolsó Jedikben.

Az új helyszínek közül pedig a Canto Bight névre hallgató kaszinóváros ígérkezik kifejezetten érdekesnek, amelyre Az utolsó Jedik kínai trailerjében már egy pillantást is lehetett vetni. Tulajdonképpen egy csomóféle idegen lénnyel telezsúfolt szórakozóhelyről van szó, ami ismerősen hangozhat már korábbi Star Wars-filmekből. Rian Jonhson szerint azonban Cabto Bright korántsem olyan lesz, amit eddig megszokhattunk, mert nem lepukkant és koszos lesz, mint a többi eddig látott ilyen hely a galaxisban. A rendező szerint olyan lesz a kaszinóváros, mintha hideg vízbe dugnánk a fejünket pontosan a film közepén. Ebből persze még elég nehéz elképzelni, hogy mire gondolhatott, de a rajongók érdeklődését mindenesetre ez a kis plusz infó is kellően felcsigázta.

És a végére egy kis hasznos tudnivaló: a filmet december 13-án vetítik először a magyar mozik, és érdemes felkészülni arra, hogy Az utolsó Jedik még Az ébredő Erőnél is hosszabb, 152 perc lesz, ezzel pedig a valaha bemutatott leghosszabb Star Wars-film az univerzumban. Mark Hamill bevallotta, hogy először őt is sokkolta ez a játékidő, de szerinte Az utolsó Jedik olyan, mint A keresztapa: nem érződik rajta a hosszússága.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!