Kezdőlap Címkék Streaming

Címke: streaming

Ezeket hallgatják a magyarok karácsonykor

Az Artisjus évek óta kiadja a negyedévre vetített YouTube-toplistákat a magyar előadók dalaiból, de tavaly először az ünnepi időszakot is külön vizsgálták. A decemberi 50-es listából az derül ki, hogy nem állunk túl jól magyar karácsonyi dalok terén. Ha nem csak a magyar számokat nézzük, akkor már évek óta változatlan a helyzet: Mariah Carey 1994-es slágerét hallgatják a legtöbben karácsony körül itthon (is).

Bánhatja a TNT, hogy nem csináltak a zenekarnak külön YouTube-csatornát, mert a legnépszerűbb karácsonyi dal, és egyben az egész hónap leghallgatottabb magyar száma 2016 decemberében a Fehér karácsony című daluk lett. A számhoz készült dalszöveges rajongói videó 2008 karácsonya előtt került fel a YouTube-ra, és jelenleg majd 12 millió 400 ezer letöltésnél jár. Csak tavaly decemberben 2 459 795-tel nőtt a számláló, december 31-én egészen pontosan 10 309 278 megtekintésnél járt a Fehér karácsony. Mindez azt jelenti, hogy

már 2017-ben is több mint két milliószor hallgatták meg – valószínűleg a karácsonyra készülve,

tehát a szám azóta is töretlenül népszerű. Nem vállalunk nagy rizikót ha arra fogadunk, hogy a 2017 decemberi toplistán is előkelő helyen végez majd a dal annak ellenére, hogy 2000-ben jelent meg a TNT Három című albumán, és a zenekar már több mint tíz éve nem aktív.

A második legnépszerűbb karácsonyi dalt a lista 11. helyén találjuk, tehát az első tíz leghallgatottabb magyar dal közé 2016. decemberében a YouTube-on egyetlen ünnepi dal, a TNT Fehér karácsonya került be. A többi szám a top 10-ben mind aktuális kedvenc: LL Junior, Kis Grófo, Halott Pénz és Mario számaival találkozunk. A 11. helyet megszerző második karácsonyi versenyző, Josh és Jutta Szép karácsonya viszont szintén a 2000-es évekből maradt ránk. A Szép karácsony 2007-ben jött ki, és még abban az évben feltöltötte egy felhasználó a YouTube-ra. Azóta már számos, sokkal jobb minőségű verzióban is felkerült a dal a videómegosztóra, de a 2007-est nézték meg legtöbben: csak tavaly decemberben 1 128 282 millióan. Így 2016 végén már majd öt millió letöltésnél járt a Szép karácsony, és idén át is lépte ezt néhány százezerrel.

A 2016 decemberi top 50-be ezeken a dalokon kívül Csondor Kata Hóban ébred majd az ünnep című száma fért még be, amely a T-Mobile karácsonyi reklámja miatt lett népszerű, és 2009-ben került fel a YouTube-ra, illetve a Jégvarázs egyik betétdala, a Legyen hó, és egy igazi klasszikus, a Szent karácsony éjjel Poór Péter előadásában (a lista az előadói jogvédő szervezet, az Artisjus számára készült a 3G Multimédia Kft. jóvoltából).

Ha a 2016. decemberi, hetekre lebontott összesített, tehát nem csak YouTube-os streaming toplistákat nézzük a MAHASZ adatai alapján, abból az látszik, hogy magyar dalok, pláne magyar karácsonyiak egyáltalán nem kerültek be a leghallgatottabbak közé. Az 51. héten, tehát

december 19-25. között Mariah Carey All I Want For Christmas című dalát streamelték a legtöbben,

ami az ünnepre tekintettel az aktuális slágereket, nevezetesen a Clean Bandit és Sean Paul Rockabye, illetve The Weeknd és a Daft Punk Starboy című számát is megelőzte. Ebből úgy tűnik, hogy Mariah Carey klasszikusa lehet a magyarok kedvenc karácsonyi dala, de a harmadik helyre a Last Christmas is feljött, melynek a WHAM!, George Michael zenekara az előadója (George Michael 2016. december 25-én halt meg.) De az 51. heti streaming top tízbe Frank Sinatra Let it Snow-ja, és az It’s Beginning To Look A Lot Like Christmas Michael Bublé-féle változata is bekerült.

A legfrissebb, 2017. december eleji streaming listából is az látszik, hogy az All I Want For Christmas és a Last Christmas is bekerült már a top 40-be, és elindult felfelé, tehát várhatóan idén is ezek lesznek a legnépszerűbb karácsonyi dalok a magyar felhasználók között. A MAHASZ streaming listái egyébként 2013 óta elérhetők, és a karácsonyi időszakban minden évben Mariah Carey száma került az első helyre.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!