Válságálló marketingeszközök: ezekre 2022-ben is támaszkodhatunk

0
1037
FH

Az elmúlt néhány év számos kihívással állította szembe a világot, így a kereskedőket is. Az online marketingeszközök maximális kihasználására talán még sosem volt annyira szükség, mint most, 2022-ben, amikor ez dominálja a hirdetések piacát. Érdemes lehet számot vetni, és nagyobb hangsúlyt fektetni az internetes marketingeszközök használatára, hogy hatékonyabban szerezhessünk ügyfeleket!

Mi a különbség az online és offline marketing között, hogy lehet őket a legeredményesebben használni?

Az online és az offline marketing közötti leglényegesebb különbség a használt csatornákban rejlik. Az offline eszközök főleg televízióban, rádióban, újságokban, valamint óriásplakátokon, szórólapokon jelennek meg. Ezzel szemben az online célzás a világháló lehetőségeit aknázza ki, ezzel rengeteg emberhez elérve.

Mindkét módszernek megvan a maga előnye és hátránya, és semmiképp sem szükséges választani közülük, hiszen együtt a leghatékonyabbak. Az offline marketing azért hasznos, mert széles csoportokhoz juthatunk el általa, azonban kizárja a szűk célközönségre való fókuszálást. A legfőbb hátránya pedig az, hogy egyáltalán nem, vagy kevésbé mérhető, hogy mennyire hatékony, ellentétben az online marketing eszközökkel.

Mi alapján érdemes kiválasztani azt, hogy milyen marketingeszközt használjunk?

Az egyik legmeghatározóbb szempont a marketingeszközök kiválasztásánál az árult termék vagy szolgáltatás típusa. Nem mindegy ugyanis, hogy hogyan prezentálunk például egy kalandparkot, amelynél fontos lehet a vizuális elemek kihasználásra – például Facebook-hirdetések, videók formájában. Ugyanakkor egy ruhamárkánál például remekül alkalmazható a hírlevélmarketing, amely állandó jelleggel tájékoztatja a feliratkozókat az aktuális kollekciókról, kedvezményekről.

A másik fontos kérdés a hirdetések célja, azaz mit várunk el: forgalomnövekedést, feliratkozószerzést, követőket, vagy valami egészen mást? Ez alapján is jóval könnyebb lesz leszűkíteni a felhasználandó marketingeszközök palettáját.

Végül pedig nem elhanyagolható szempont a rendelkezésre álló büdzsé sem, amely jelentősen meghatározza bizonyos eszközök alkalmazását. Kisebb összegnél az elérés is csekélyebb lehet,  ezért fontos már az elején okosan kalkulálni, hogy akár több eszközre is tudjunk bizonyos összeget fordítani a nagyobb siker érdekében.

Milyen marketingeszközöket érdemes 2022-ben is használni?

Az egyik legkézenfekvőbb online marketingeszköz a keresőoptimalizálás, melyet SEO néven is ismerhetünk. Szinte biztosak lehetünk benne, hogy a konkurens cégek hasonló termékekkel és szolgáltatásokkal folyamatosan versenyben állnak, a cél pedig a Google találati listáján való minél előkelőbb hely elérése. A kulcsszavakra keresés optimalizálását és a linképítést érdemes SEO-szakértőkre bízni, hogy mi is jól szerepelhessünk a versenyben.

A linképítés SEO-n belül egy kifejezetten fontos terület, mellyel segíthetünk weboldalunk forgalmának fellendítésén, ám ez csak egy része a teljes eszköztárnak. Ahhoz, hogy top helyezéseket érhessünk el a találati listában, a technikai, tartalmi, kulcsszavakkal kapcsolatos és egyéb szempontoknak is optimálisnak kell lenniük. A legjobb Google-helyezéseket jelentősen meghatározzák az oldalra mutató linkek, a linképítés legfontosabb előnye pedig az, hogy az oldal hitelességét erősíthetjük vele. Így tulajdonképpen bizonyíthatjuk a Google számára, hogy a mi weboldalunk hitelesebb a konkurens honlapoknál.

A PR cikkek hasonló elven működve, hasonló témájú weboldalakon egyfajta fizetett vendégcikként irányítják a látogatókat a mi honlapunkra. Emellett saját oldalunkon is érdemes blogcikkeket, egyéb tartalmakat előállítani, hogy minél inkább kiszolgálhassuk a célközönség igényeit, valamint segítsük is őket releváns információkkal.

A social media marketing sem elhanyagolható, sőt, nagyon fontos eszköz, mellyel elérhetjük azokat az embereket, akiknek érdeklődési körébe beleillik az általunk nyújtott termék vagy szolgáltatás. Érdemes minél figyelemfelkeltőbb kreatív tartalmakat választani, hiszen hatalmas a verseny, és a hírfolyam görgetése során könnyen elveszhet egy-egy unalmas hirdetés.

Ehhez szorosan kapcsolódik az influenszermarketing, ahol nagy követőszámmal rendelkező tartalomgyártókat bízunk meg azzal, hogy hirdessék az általunk forgalmazott cikket kreatív posztok, videók formájában.

A PPC, azaz pay per click hirdetések is ide sorolhatóak, hiszen a Google Ads és a Facebook hirdetési platformjai is ezen az elven működnek. A hirdetések árát kattintások után, a rendszer által meghatározott módon szükséges kifizetni.

A molinók vagy óriásplakátok online változata a banner, amelyet webshopokon, egyéb honlapokon helyezhetünk el. Ezeknél a hangsúly a tömörségen és a figyelemfelkeltésen van, előnyük pedig az, hogy jól nyomon követhető a hirdetés teljesítménye.

A dinamikus remarketing-hirdetések használata is hatékony, hiszen azokat a vásárlókat célozzuk meg újra, akik az oldalunkat már meglátogatták, netán valamelyik termékünket már a kosarukba helyezték. Így visszaterelhetjük őket a honlapunkra, és ezúttal nagyobb eséllyel válnak vásárlókká.

A hírlevélmarketing előnye, hogy költséghatékony, egyszerűen működik, és nagyon hatékony. A honlapunkon feliratkozott látogatók számára érdekes, informatív, releváns tartalmakat küldhetünk. Fontos, hogy ne bombázzuk az ügyfeleket, ezért inkább kevesebb, de hasznos tartalmat küldjünk számukra, melyet akár automatizálhatunk is.

Könnyű elveszni az online marketing útvesztőjében, ezért érdemes vállalkozásunk fellendítéséhez profi szakértők segítségét igénybe venni, hogy a felhasznált büdzsé valóban befektetés, és ne kidobott pénz legyen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .