Íróasztaltól vezetőülésbe: „biztonsági kérdéseket vet fel”

0
26

A BKV szinte bármilyen beosztásából keresnek „besegítő” sofőröket, akik mellékállásban pótolnák a krónikusan kevés buszvezetőt – írta a Népszava. Nemes Gábor szakszervezeti elnök a FüHü-nek azt mondta, hogy tömeges „besegítői” sofőrködés már biztonsági kérdéseket is felvet. Az érdekvédők ma adták át petíciójukat a BKV-nak.

Egyre súlyosabb a sofőrhiány a fővárosban (is), a BKV különféle beosztásban dolgozó alkalmazottait biztatja arra, hogy akinek van ehhez szükséges jogosítványa, vállaljon sofőrködést úgynevezett besegítői foglalkoztatás keretében – írta kedden a Népszava. Bárkit: irodistát, szerelőt, mérnököt.

A BKV szerint a besegítő járművezetők teljes értékű sofőrök,

az összes olyan képesítéssel rendelkeznek, mint a főállásúak.

A BKV-nál a 2100-as létszám felett körülbelül 300 vezető hiányzik, amelyet igen magas kezdőfizetéssel kíván csökkenteni. Erről és az ebből fakadó belső feszültségről korábban itt írtunk. Egy hete azonban súlyosabb a helyzet, amióta a 3-as metró vonalán is pótlóbuszok járnak. A közlekedési cég ezzel alighanem kimerítette belső tartalékait.

Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke a FüHü-nek elmondta, hogy a hír igaz. Korábban is előfordult egy-egy alkalommal ilyen „pótsofőrködés”, de tömegesen nem.

Ez szakma, amelyhez gyakorlat szükséges

– mondta Nemes.

Egyetért azzal, nem életszerű, hogy egy szerelő passzióból szerezze meg a buszvezetői jogsit, és még kellő gyakorlata is legyen. Valószínűbb, hogy korábban sofőr került át – például egészségi okból – más munkakörbe. Ez így már közlekedésbiztonsági kérdéseket is felvet – fogalmaz az EKSZ vezetője, aki nem tud pontosabb számot mondani, mekkora lehet ez a belső másodállásos foglalkoztatás.

A BKV azt közölte, hogy a sofőrpótlásra igénybe vett túlóráztatás esetén is betartják a munkajogi előírásokat, a többlet bért is kifizetik. Nemes Gábor szerint a „besegítő” mellékállás esetén nehezen képzelhető el a túlzott túlmunka elkerülése, vagy pedig a pótsofőr a főmunkáját nem végzi el.

A szakszervezet egyébként éppen ma adta át a már 400-nál több aláírást tartalmazó petícióját a BKV vezetésének, amelyben béremelést és a munkakörülmények javítását követelik – mondta Nemes Gábor. A bértárgyalások egyébként elvileg tartanak, valójában szeptember óta semmi se történt.

Kapcsolódó cikkek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here