Kezdőlap Címkék Tévésorozat

Címke: tévésorozat

Ezért változott a 19. századi New Yorkká Budapest

Többszörös magyar vonatkozása miatt nehéz elfogulatlanul értékelni a The Alienist című amerikai sorozatot, de annyi biztos, hogy ismét csúcsminőségű produkció készült Magyarországon, neves színészekkel, amely a még azt az élvezetet is tartogatja, hogy rengeteg budapesti helyszínt felismerhetünk benne. A gyerekgyilkosságos sztori pedig senkit se tántorítson el, mert a horror- és a krimisorozat leírás is túlságosan leegyszerűsítő lenne a The Alienist esetében.

 

A szintén jó értékeléseket kapott a The Terror mellett idén még egy nagy költségvetésű, Magyarországon forgatott (horror)sorozatra lehetünk büszkék. A The Alienistet az amerikai TNT nevű csatorna készítette, a tengerentúlon ezért már januárban debütált a tévében, a nemzetközi forgalmazásért viszont a Netflix felel, amely április 19-én tette elérhetővé Magyarországon is a sorozatot.

A The Alienist egyik különlegessége a mi szempontunkból az, hogy habár az 1890-es évek New Yorkjában játszódik, Magyarországon forgatták, és csak részben a sorozat kedvéért felhúzott díszletekben. Számos ikonikus budapesti helyszín megjelenik benne az Operától kezdve a Szabó Ervin Könyvtáron át több múzeumig, amelyek mind nagyon jól mutatnak a sorozatban. A The Alienist egyébként is kifejezetten szépre és minőségire sikerült, és ebben a magyar filmes szakemberek is oroszlánrészt vállaltak.

A másik érdekes magyar vonatkozás magában a történet alapanyagául szolgáló regényben rejlik. A The Alienist ugyanis Caleb Carr magyarul A Halál angyala címmel megjelent 1994-es bestsellere alapján készült, amelynek

főhőse a félig magyar származású dr. Laszlo Kreizler.

Kreizler mesterségét a mai fogalmaink szerint leginkább kriminálpszichológusként írhatnánk le, de akkoriban az alienist kifejezéssel hivatkoztak angolul azokra, akik különböző mentális problémákat vizsgáltak, tehát tulajdonképpen pszichológusként vagy pszichiáterként működtek. Carr több kötetet is szentelt a pszichológiai eszközökkel nyomozó Kreizler munkásságának, és az elsőből készült a tíz részes sorozat. Itt Kreizler és segítői egy olyan sorozatgyilkos után kutatnak, aki gyerekprostituáltakat gyilkol meg különösen visszataszító módon, a korrupt rendőrség viszont próbálja eltussolni az ügyet.

A sorozat készítői egyáltalán nem voltak szégyenlősek akkor, amikor megcsonkított gyerekhullákat kellett mutogatni, de nagy hiba lenne a The Alienistet leírni azzal, hogy olyan horrorsorozat, ahol a szélsőséges erőszakon vagy az ijesztgetésen lenne a hangsúly. A krimisorozat kifejezés is leegyszerűsítő lenne, hiszen Laszlo Kreizler azon túl, hogy meg akarja állítani a sorozatgyilkost, tudományosan is legalább annyira érdeklődik a személye iránt.

Ráadásul a sorozat sötétsége elsősorban nem a kegyetlen gyilkosságokból fakad, hanem a korrajzból: abból, hogy milyen nyomorult helyként jelenik meg benne a XIX. század végi New York. Caleb Carr sztorija a fejlődő nagyváros legsötétebb oldalát mutatja meg: a mindent átszövő, és a legmagasabb szintekig elérő korrupciót, a bevándorlók kilátástalan helyzetét, az egész városrészeket leuraló nyomort, és mindazt a szennyet és bűnt, ami ezek kombinációjából létrejön. Az már csak hab a tortán, hogy Carr még a sorozatgyilkosságok témájából is a lehető legfelkavaróbbat választotta: nem elég, hogy az áldozatok gyerekek, prostituáltak is, akik a maffia fenntartásával, de a rendőrség tudtával működő nyilvánosházakban űzik mesterségüket.

Éppen ezért a véres jeleneteknél

jobban próbára teszi a nézőt, amikor ezt az elképesztő, leginkább a gyereket sújtó nyomort és kiszolgáltatottságot ábrázolja a sorozat.

Mindenképpen szokatlan és megosztó téma, hogy 10-12 éves fiúk kelletik magukat a sorozatban, és mindez teljesen elfogadottnak tűnik az adott közegben.

Mindezzel éles kontrasztba kerülnek a legszebb budapesti épületekben felvett jelenetek, amikor az Operába, jótékonysági bálokba és luxuséttermekbe járó szerencsésebbek világát ábrázolja a sorozat. De a kettő közti átmenet sem hiányzik, hiszen Carr karaktereinek köszönhetően szép keresztmetszetét kapjuk a sokféle rétegből felépülő nagyvárosi társadalomnak.

Szintén hozzájárul a The Alienist sötétségéhez, hogy a fő karakterek mindegyike valamilyen súlyos trauma hordozója, így a sorozatgyilkos jellemén kívül is bőven van mit analizálni, és a szereplők előszeretettel turkálnak is egymás fejében, illetve múltjában. Ahogy szép lassan halad előre a nyomozás, nemcsak a gyilkosról tudunk meg egyre többet, hanem persze a legfontosabb szereplőkről is. Mondjuk Kreizler kapcsán például a sorozatban csak a német származását emlegetik, a magyarról már kevésbé van szó. Igazából erre a nevén kívül annyi utalás van, hogy

az egyik epizódban pár mondatot magyarul is elmond Daniel Brühl,

aki egyébként maga is félig német származású. Ebből fakadóan sokkal jobban megy neki, ha németül kell beszélnie, de a pár magyar mondat is szép teljesítmény, és összeségében is jó választásnak tűnik Brühl Kreizler szerepére (bár Caleb Carr megjelenésében másfajta karaktert vízionált).

A New York Timesnak dolgozó, alkoholproblémákkal küzdő John Moore (Luke Evans), mintegy a dr. Watsonja Kreizlernek. A fontos női karakter megtisztelő szerepe pedig Dakota Fanningnek jutott, aki a New York-i rendőrség első női alkalmazottját játssza igazi feminista ikonként. De nem csak ő, hanem Kreizler is úttörő, hiszen a frissen tudománnyá váló pszichológia segítségével akarja elkapni a gyilkost. Az ügyön dolgozó öt fős csapat maradék két tagjára, a fiatal detektív testvérpárra már jóval kevesebb figyelmet fordítottak a forgatókönyvírók, de az egyértelmű, hogy ők is modernséget képviselik. Olyan újító technológiákat alkalmaznak, mint például az ujjlenyomatok vizsgálata, módszereikre pedig a maradi rendőrségnél gyanakvással tekintenek.

A főbb szereplők mind kitalált személyek, de a mellékszereplők között sok a történelmi figura.

A legfontosabb közülük a frissen kinevezett rendőrségi vezető, Theodore Roosevelt

(Brian Geraghty), és nemcsak azért, mert a későbbi amerikai elnökről van szó, hanem azért is, mert ő az, aki a rendőrség korruptságát felismerve engedélyt ad a párhuzamos nyomozásra, illetve információkkal segíti is azt. (Roosevelt valóban fontos szerepet játszott a New York-i rendőrség megreformálásában.)

Persze kellenek a Kreizleréket hátráltató antagonisták is, de ők már jóval kevésbé érdekes és összetett figurák. Szintén elnagyoltnak tűnik a kötelező szerelmi szál is, de igazából ez nem is baj, hiszen maga a nyomozás és közeg éppen elég érdekes ahhoz, hogy ne a romantikázást akarjuk nézni.

Komolyabb hiányérzetünk inkább csak azért lehet, mert a nagy katarzis elmarad, igazából a gyilkos leleplezését hozó epizód az, ami a legkevésbé érdekes vagy megrázó az egész sorozatban. A The Alienst viszont kerek egészet alkot, amely önálló minisorozatként is megállja a helyét, de elképzelhető, hogy lesz következő évad, amely – mivel ez a nyomozás lezárult – Carr Kreizler-sorozatának egy következő kötetét dolgozhatná fel.

A nézettségi adatok és a kritikák alapján ez nem tűnik indokolatlannak, és mi már csak azért is szurkolhatunk érte, hogy legközelebb még több magyar színészt és budapesti helyszínt keresgélhessünk a sorozatban.

Még több Star Wars-film érkezik

0

A hamarosan a mozikba kerülő Star Wars: Az utolsó Jedik rendezője, Rian Johnson egy teljesen új, a Csillagok háborúja univerzumában játszódó filmtrilógiát készít.

Kathleen Kennedy, a Lucasfilm elnöke arról beszélt, hogy nagyon szerettek együtt dolgozni a rendezővel, és biztosan nagyszerű dolgot fog kitalálni a három új filmre. Az is kiderült, hogy Rian Johnson maga fogja írni és rendezni az első darabját a trilógiának, amely sztorijában nem a Star Wars fő történetszálát viszi tovább, hanem új szereplőket vonultat fel „a Galaxis sarkaiból”, eddig be nem mutatott világokból.

A Lucasfilm tulajdonosa, a Disney ügyvezetője Bob Iger pedig azt is bejelentette csütörtökön, hogy

tévésorozat is készül a Star Warshoz kapcsolódóan

a stúdió saját streaming szolgáltatójára, amely a tervek szerint 2019-től lesz elérhető – írja a Hollywood Reporter.

Mindezt úgy, hogy több Star Wars projekt megvalósítása is folyamatban van már. A nyolcadik rész, Az utolsó Jedik december 15-én kerül a mozikba, 2018 tavaszán érkezik a Han Solóról szóló spinoff, a fő történet kilencedik epizódját pedig 2019 decemberében mutatják be.

Meghalt John Hillerman, aki Higginst játszotta a Magnumban

0

84 éves korában meghalt John Hillerman, aki Jonathan Higginst, a merev brit birtokfelügyelőt alakította a Magnum című sorozatban.

A színész a család közlése szerint csütörtökön, otthonában, a Texas állambeli Houstonban halt meg. A Hollywood Reporter azt írja, hogy egyelőre nem lehet tudni, mi okozta a halálát.

Hillerman sznob karakterek eljátszásából csinált karriert,

és leghíresebb alakítása az 1980-as években Tom Selleck főszereplésével készült detektívsorozathoz, a Magnumhoz köthető, amely Magyarországon is népszerű volt. A Hawaiion játszódó széria sznob birtokfelügyelőjének alakításáért John Hillerman megkapta az Emmy-díjat, valamint a Golden Globe-díjat is. Brit akcentusa is tökéletes volt, pedig semmi köze a britekhez: Texasban született 1932-ben.

Hillerman olyan filmekben is játszott a 70-es években, mint például a Kínai negyed, a Fényes nyergek vagy a Papírhold, és karrieje során a Magnumon kívül több más tévésorozatban feltűnt.

Mielőtt filmekben és a televízióban szerepelt, évekig színházakban, a New York-i Broadwayn játszott. Az ezredfordulón vonult vissza, és hazatért Texasba.

Autista orvossal, új Star Trekkel és csodagyerekkel jön az ősz a tévében

0

A héten igazán beindul az őszi tévés szezon Amerikában. A sokadik évadukkal jelentkező, népszerű szériák mellett több érdekes újonc is van a kínálatban, illetve nagy visszatérőkkel is találkozhatunk. Összeszedtünk néhány szeptemberben induló sorozatot, amelyekre érdemes odafigyelni.

Will és Grace

Tizenegy év szünet után, két évadra visszatér a képernyőre a Will és Grace. A népszerű sitcom a New Yorkban élő meleg ügyvéd, Will Truman (Eric McCormack), és a heteroszexuális belsőépítész, Grace Adler (Debra Messing) barátságáról szól. A sorozat 1998-ban indult, és nyolc évad után, 2006-ban lett vége.

Tíz évvel a Will és Grace befejezése után, 2016-ban a szereplők összeálltak egy 10 perces online különkiadásra, hogy szavazásra biztassák az amerikaiakat. Ennek annyira örültek a rajongók, hogy az NBC úgy döntött, érdemes folytatni a sorozatot. Először csak egy kilencedik évadról volt szó, de később bejelentették, hogy két új évad érkezik. A 16 részes kilencedik évad szeptember 28-án indul, a tizedik évadból pedig 13 részt rendelt az NBC.

A folytatásra Eric McCormack és Debra Messing mellett az eredeti sorozat két másik kulcsszereplője, a Will barátját, Jacket alakító Sean Hayes, illetve a Grace asszisztensét, Karent játszó Megan Mullally is visszatért, csakúgy, mint a kreatív stáb.

A sztorival kapcsolatban annyit érdemes megjegyezni, hogy az alkotók úgy döntöttek, hogy figyelmen kívül hagyják a 2006-os befejezést, amely húsz évvel később, házasságban élve ábrázolta a főszereplőket. A kilencedik évadban Will és Grace megint egyedülállók és lakótársak lesznek. Az NBC sorozata a 90-es években

a meleg karakterek középpontba állítása miatt úttörőnek számított,

bár voltak, akik már akkor is kritizálták sztereotipikus ábrázolásukat. Kérdés, hogy 2017-ben hogyan hat majd a Will és Grace humora. Nosztalgiázásra mindenesetre biztosan jó lesz ez a két évad.

The Good Doctor

A Doktor House óta tudjuk, hogy a furcsa orvossal megspékelt kórházas sorozatok különösen izgalmasak tudnak lenni. Ilyennek tűnik a The Good Doctor is, amely egy nagyon tehetséges fiatal sebészről szól, aki autizmusa miatt a hétköznapokban nehezen találja a helyét. De míg Hugh Laurie House-a munkamódszerei mellett szarkazmusával és gorombaságával idegesítette kollégáit, a The Good Doctor fiatal főszereplője, Shaun Murphy végtelenül jószándékúnak tűnik, csak furcsa észjárása nehezíti meg a vele való munkát. Shaun Murphynek ugyanis

autizmusa mellett savant-szindrómája is van, ami azt jelenti, hogy zseniális képességei mellett más területeken elmarad az átlagtól.

A trailer alapján Shaun olyan összefüggéseket lát meg a betegekkel kapcsolatban, amelyekre felismerésére kollégái nem képesek. A különleges orvosi esetek mellett a sorozat azzal is kecsegtet, hogy az autizmussal is komolyabban foglalkozik majd.

A The Good Doctor alapja az azonos című, 2013-as dél-korai dráma, amelynek amerikai verzióját az ABC rendelte meg. Shaun Murphy szerepében Freddie Highmore látható majd, aki korábban a Psycho előzménysorozatában, a Bates Motelben játszotta a főszereplő Norman Bates-t. Az is bizakodásra ad okot, hogy a The Good Doctor körül a neves forgatókönyvíró-producer, David Shore bábáskodott, akinek Doktor House-t is köszönhetjük.

Star Trek: Discovery

Új világokat és új civilizációkat, de a jól ismert sci-fis miliőt ígéri a CBS-re visszatérő Star Trek. Az ikonikus sorozat 1966-ban indult, hogy azután egész sci-fi univerzum épüljön köré. A legutóbbi Star Trek-sorozat, az Enterprise 2005-ben ért véget, azóta három mozifilmmel kellett beérniük a rajongóknak (Star Trek, Star Trek – Sötétségben, Star Trek: Mindenen túl). A Discovery viszont független a filmek által elindított történetszáltól:

az eredeti, hatvanas években bemutatott széria eseményei előtt tíz évvel játszódik.

A Föderáció és klingonok közti háborút mutatja be a USS Shenzhou és a USS Discovery legénységét középpontba állítva. A hajók első tisztjét az a Sonequa Martin-Green alakítja, aki leginkább a Walking Dead Sashájaként lehet ismerős a sorozatkedvelőknek.

Azt, hogy 2017 elején, az eredeti sorozat 50. évfordulóját követően visszatér a tévébe a Star Trek, 2015-ben jelentették be. A sorozatból végül a tervezettnél később, szeptember 24-én mutatják be az első részt. Akinek tetszettek a Star Trek-filmek, azok örülhetnek, mert a sorozaton a filmekben producerként és forgatókönyvíróként is közreműködő Alex Kurtzman dolgozott. De több más, korábbi Star Trek sorozatokon vagy filmeken dolgozó kreatív szakember is részt vett a munkában.

A Star Trek: Discovery első évadát két részre osztva mutatja be a CBS. Az első nyolc részt novemberig adják le, a második nyolcat pedig jövő januárban kezdik vetíteni.

Ha már Star Trek, akkor a FOX új sci-fi sorozatát is érdemes megemlíteni, amely

tisztelgés a Star Trek előtt, csak éppen a vígjátéki eszközökkel.

A The Orville sorozat a USS Orville nevű hajó legénységét követi nyomon, melynek kapitánya a Seth McFarlane által alakított Ed Mercer. MacFarlane egyben a sorozat megalkotója is, így aki ismeri eddigi munkásságát (Family Guy, A Cleveland-show, Ted, Ted 2), az már sejtheti, hogy nagyjából milyen humorra számíthat. A szeptember 10-én indult The Orville valószínűleg megosztó sorozat lesz, az eddig bemutatott két rész nem váltott ki különösebb lelkesedést a kritikusokból.

Young Sheldon

Ahogy a címéből is kiderül, a Young Sheldon az Agymenők előzménysorozata, amely a széria közönségkedvenc karakterének, a hatalmas IQ-val rendelkező, de a társadalmi érintkezésekben meglehetősen ügyetlen Sheldon Coopernek a gyerekkorát dolgozza fel. A sorozat 1989-ben játszódik, amikor a kilencéves Sheldon négy osztályt ugorva megkezdi középiskolai tanulmányait bátyjával együtt.

A felnőtt Sheldont ismerve borítékolható, hogy nem lesz könnyű számára a beilleszkedés, és a trailer alapján a családi viszonyokra is nagy hangsúlyt fektettek az alkotók. Azt is igyekeznek majd bemutatni, honnan erednek a karakter tipikus szokásai és tulajdonságai.

A fiatal zsenit Iain Armitage játssza, aki egyidős sorozatbeli karakterével, de már jelentős tévés múlttal rendelkezik, hiszen a több Emmy-díjat nyert Hatalmas kis hazugságokban is visszatérő szereplő volt. A kis Iain tehát Sheldonhoz hasonlóan nem egy áltagos gyerek, ráadásul van egy népszerű YouTube-csatornája is, ahol Broadway-előadásokról szokott véleményt mondani (szülei színházi emberek).

Az előzménysorozat – amelynek

ötlete állítólag magától a nagy Sheldont játszó Jim Parsonstól ered

– szeptember 25-én indul a CBS-en, és ekkor kezdik vetíteni az Agymenők 11. évadát is.

Inhumans

A néha Marvel: Inhumans máskor csak Inhumans névvel emlegetett sorozat a szuperhősös filmek népszerűségét lovagolja meg. Olyannyira, hogy ez lett az első tévésorozat, amelyet nemcsak, hogy vetítettek IMAX mozikban, hanem ott debütált. Az Ihumans 75 perces pilotját szeptember elején mutatták be az IMAX mozik, míg a tévés premier szeptember 29-én lesz az AMC-n (a mozis pilot egyébként valamiért tíz perccel rövidebb lett, mint a tévés).

A nyolcrészes sorozat a jelek szerint egyszerre lesz szuperhősös akciózás és családi dráma: az Ihumans névre hallgató,

emberszerű, de emberfeletti képességekkel rendelkező lények családi viszálykodása lesz a történet fókuszában.

A magyarul Embertelenekként emlegetett képregényes csapat sztoriját eredetileg szintén a mozikba álmodták meg, de 2016 novemberében bejelentették, hogy inkább tévésorozat készül a Marvel karaktereiből.

Sokan a családi viszálykodások miatt a Trónok harcát emlegették az Inhumans kapcsán, ráadásul itt is uralkodók ivadékairól van szó. De van egy másik fontos közös pontja is a két sorozatnak: Iwan Rheon, aki a Trónok harca elvetemült Ramsay Boltonjaként lett ismert, az Embertelenek közül pedig Maximust alakítja majd, folytatva az ármánykodást.

A kritikusok egyelőre nem fogadták jól az első két részt, és a legtöbben úgy gondolták, hogy fölösleges volt a moziban debütáltatni a sorozatot, hiszen inkább való kisebb képernyőre. A jegyeladásokból úgy tűnik, hogy a szokatlan premier a közönséget sem hozta lázba. Ebben valószínűleg az is közrejátszott, hogy az Embertelenek a Marvel-univerzum kevésbé ismert karakterei, illetve a bemutatás előtti bizonytalankodások sem tettek jót a sorozat hírnevének. Az Inhumans mindenesetre a tévében még javíthat, elsősorban az elkötelezett Marvel-rajongók körében.

A nőkről szólt az idei Emmy-díjátadó

0

A 69. Emmy-díjátadón ismét bebizonyosodott, hogy megkerülhetetlenek lettek a streamingszoltálatók a „televíziózás” világában. A Hulu disztópikus sorozata, A szolgálólány meséje lett a vasárnap megtartott gála legnagyobb nyertese. Díjazták a sorozat több színésznőjét, köztük a főszereplőt, Elizabeth Mosst, és a legjobb drámasorozatnak járó Emmyt is elvitte A szolgálólány meséje. Ezzel a Hulu történelmet írt a streamingszolgáltatók között.

A Hulu olyat vitt véghez a legnagyobb tévés díjátadón, ami korábban a nagy rivális Netflixnek nem sikerült: saját gyártású sorozata, A szolgálólány meséje nyerni tudott a legjobb drámasorozat kategóriájában. Ráadásul úgy, hogy három netflixes show, a Better Call Saul, a Stranger Things és A kártyavár is a jelöltek között volt.

A Margaret Atwood regényéből készült A szolgálólány meséjét emellett számos más kategóriában is díjazták: a címszerepet játszó Elizabeth Moss lett a legjobb női főszereplő, míg Ann Dowd a legjobb női mellékszereplőnek, Alexis Bledel pedig a legjobb epizódszereplőnek járó Emmyt kapta meg. Emellett díjazták az egyik epizód forgatókönyvéért Bruce Millert és rendezőként Reed Moranót. Ez utóbbi azért is nagy dolog, mert 22 éve nem kapott Emmy-díjat nő drámasorozatok rendezéséért.

A Hulu az utóbbi időben a Netflixhez hasonlóan egyre több pénzt fektetett a saját gyártású tartalmakba,

és ennek eredménye lett a 2017 márciusában indult A szolgálólány meséje. A sorozat a kritikusok és a nézők körében is kiemelkedően népszerű lett. A szolgálólány meséje a nem túl távoli jövőben, egy, a nőket teljesen elnyomó diktatúrában, Gileádban játszódik. Az USA helyén létrejött államalakulat életét az egyik szolgálólány, Offred (Elizabeth Moss) történetén keresztül ismerjük meg, aki végig kommentálja is a körülötte történteket.

Margaret Atwood 1985-ben adta ki a sorozat alapjául szolgáló regényét, de a történet azóta semmit sem vesztett aktualitásából, sőt. Az alapvetően liberális szórakoztatóipar sok szereplője szerint Donald Trump hatalomra kerülésével a regényben és a sorozatban bemutatott ultrakonzervatív társadalomkép még riasztóbbá vált. Nem csoda, hogy ezek után a köszönőbeszédekből sem hiányoztak az elnökre tett utalások. Bruce Miller, A szolgálólány meséje showrunnere például úgy fogalmazott, hogy mindenki menjen haza dolgozni, mert

„sok dolog van, amiért harcolnunk kell”.

A szolgálólány meséje mellett egy másik, 2017-ben indult és a nők helyzetét középpontba állító sorozat is nagyot nyert vasárnap este. A Hatalmas kis hazugságok az HBO drámasorozata, amely egy ausztrál szerző, Liane Moriarty regényén alapul, és olyan sztárok szerepeltek benne, mint Nicole Kidman és Reese Witherspoon. A Hatalmas kis hazugságok a minisorozatok kategóriájában tudott nyerni, emellett Nicole Kidman, Laura Dern és Alexander Skarsgard alakítása is Emmyt ért.

A komédiasorozatoknak fenntartott kategóriákban egy másik HBO-s sorozat, a 2012-ben indult Az alelnök című politikai szatíra kapta a legtöbb díjat. A sorozat főszereplője egy egykori szenátor, Selina Mayer, aki alelnökségre vállalkozik, a pozícióban viszont számos nem várt nehézséggel kell szembesülnie. Az alelnök a nemcsak a legjobb komédia lett, hanem a Mayert alakító Julia Louis-Dreyfust is díjazták.

A színésznő már a hatodik Emmyjét nyerte a sorozat főszereplőjeként, ezzel pedig rekordot döntött: soha senki nem nyert még ennyi díjat egyetlen karakter megformálásáért.

Julia Louis-Dreyfus ráadásul a sorozat producereként is vehetett át díjat, ebben a minőségében már a harmadikat nyerte Az alelnökért.

A showműsorok közül az Emmy-halmozó Saturday Night Live készítői kapták a legtöbb díjat, például a Donald Trumpot rendszeresen parodizáló Alec Baldwin is nyert. Baldwin köszönőbeszédében az elnöknek dedikálta a díjat.

Az FX Atlanta című sorozatát és annak főszereplő-alkotóját, Donald Glovert is érdemes kiemelni, aki színészként és rendezőként is nyert a rapperekről szóló sorozattal.

Glover az első színesbőrű lett, aki komédiasorozat kategóriában rendezésért kapott Emmyt.

A drámasorozataival hoppon maradt Netflixnek is sikerült beírnia a nevét a tévétörténelembe a 69. Emmy-díjátadón. A Master of None című komédiájuk egyik epizódjának forgatókönyve díjat nyert, amelyet a sorozatban színészként is közreműködő Aziz Ansari mellett Lena Waithe vehetett át társszerzőként. Waithe ezzel az első fekete nő lett, aki a kategóriában nyerni tudott.

A 69. Emmy-gála legnagyobb hiányzója a Trónok harca volt, mert az HBO sikersorozatának új évada a szokásosnál később került képernyőre, és csak a 2016. június 1-je és 2017. május 30-a között bemutatott műsorokat díjazták. A Trónok harca hetedik évada így csak  jövőre versenyezhet majd.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!