Kezdőlap Címkék Tévé

Címke: tévé

Böfögni valódi hírek nélkül is lehet

Belenéztem a közmédia híradójába. Ne kérdezzétek, hogy miért, ne mondjátok, hogy magamnak kerestem a bajt. Szakmai ártalom, néha ezt is kell. Nem túl gyakran, mert az egészség mindennél fontosabb, de azért időnként előfordul. Már nem bosszankodom, nem is röhögök ezeken a műsorokon, úgy nézem őket, mintha egy múzeumban soha nem volt, vagy régen kihalt állatokat látnék.

Borzonganék, ha lenne hozzá kedvem, hánynék, ha nem volna erős a gyomrom.

A rendszerváltozás után azt hittem, szerintem sokakkal együtt, hogy már soha nem lesz ilyen. Hogy a pártállammal együtt ez a fajta híradó is kihalt De nem: van, ráadásul a mi pénzünkön. Mi dobtuk rá össze a lóvét, hogy legyen miből hazudni a mi képünkbe.

Ez nem tájékoztatás, hanem propaganda. Azt a pártállami propagandát, amit most híradóként adnak a pártállami médiában, amúgy nem túl bonyolult összerakni. Gyomor persze kell hozzá, de ember nem nagyon, újságíró meg még annyira sem. Utóbbi amúgy is idejétmúlt fogalom – vannak még elszórtan apróbb szigetek, ahol előfordul, de valójában kihalófélben lévő, veszélyeztetett faj.

Nincs is rá szükség. Mindössze egy központ kell, ahol reggelenként az eligazításon megmondják, hogy aznap miről mit kell gondolnunk. A megfogalmazásra, képi megjelenítésre sem kell odafigyelni, mert a pártállami híradót már úgyis csak azok tudják végignézni, akiknek már mindegy, hogy mit látnak, hallanak. Akiknek lényegtelen, hogy mit mondanak, és mit mutatnak nekik – a sörüket és a csipszüket úgy is el tudják fogyasztani.

Böfögni is tudnak a képernyő előtt, valódi hír sem kell hozzá.

Elég néhány hívószó, például Brüsszel, Soros, migráns. Ezeket bele kell tenni egy szógenerátorba, majd ami kijön, azt az ügyeletes robot felolvassa. Időnként be lehet hívni egy politikusnak, vagy szakembernek kinevezett robotot, és úgy tenni, mintha kérdeznének tőle valamit.

De ez se fontos. Semmi sem fontos, kivéve az, hogy folyamatosan hazudjanak. Az sem baj, ha nem hihető a hazugság – ha sokszor mondják, mindig lesznek olyanok, akik elhiszik.

120 perc – 2018. január 23. 12:00

0

Hétszázezer dugó Németországban

Hétszázezernél is több alkalommal keletkezett közlekedési dugó a németországi autópályákon 2017-ben. A német  autóklub összesítése alapján a valamennyi dugót együttvéve a torlódások egy csaknem másfél millió kilométer hosszúságú kocsisort alkottak, az autósok összesen 457 ezer órát vesztegeltek a dugókban. (MTI)

Kim Dzsong Un fotóját égették

Bocsánatkérést vár Szöultól Észak-Korea amiatt, hogy hétfőn egy szöuli demonstráción meggyújtották Kim Dzsong Un észak-koreai vezető arcképét és egy észak-koreai zászlót. Phenjan azzal fenyegetőzik, hogy az incidens miatt sportolói esetleg mégsem vesznek részt a februárban Dél-Koreában rendezendő téli olimpián. (Kyodo/AFP)

Botox-botrány a teveszépségversenyen

Botox miatt zártak ki egy tucat tevét a hagyományos szaúdi tevefesztivál szépségversenyéről. A vetélkedőn, ahol a zsűri az ajkak, a pofa, a fej és a térd mérete alapján bírálja el az előttük felvonuló patásokat, egy tucatnyi olyan állatot találtak, amelyeket a gazdáik  botoxinjekcióval akartak még vonzóbbá tenni. (Reuters)

Megújul a Pulmanológiai Intézet

Teljesen megújul a következő években az Országos Korányi Tbc és Pulmonológiai Intézet (OKTPI) az Egészséges Budapest Program (EBP) keretében. Orvosi műszerekre és informatikai fejlesztésekre 200 millió forint, az intézet több épületének teljes rekonstrukciójára, infrastrukturális fejlesztésére 1 milliárd 84 millió forint áll rendelkezésre. (MTI)

 

Javaslat egy valódi köztévé létrehozására

0

A Habonyművek egyik sarokkövét jelentő MTVA-t sok mindennek lehetne nevezni, de közmédiának biztosan nem. Hiszen nem a közt szolgálja, csak a pártot. És nem is média, mert az alapvető újságírói etika szabályait újra és újra semmibe veszi. Amint vége lesz Orbán uralmának, ideje lesz egy valódi köztévét létrehozni. Az Együtt erre tesz javaslatot.

  1. A mai költségvetés egytizedéből új alapokra helyezzük a közmédiát

Az Orbán kormány alatt az MTVA egy feneketlen pénznyelővé vált, immár az éves 80 milliárd forintos költségvetést is újra és újra kiegészítik. Ebből milliárdokat fizetnek ki teljesen átláthatatlanul programkészítés címen külsős haveri cégeknek.  Emlékszik még valaki a Marslakók című „innovatív” MTV-s napi sorozatra? Nem? Ez nem csoda, mert a kutya nem nézte Jáksó László készítette sorozatot, de így is eltapsoltak rá 841 millió forintot az adónkból. Ilyen pénzszórásról szó sem lehet egy rendes közmédiában!

2. Valódi híreket, ne propagandát

Aki az elmúlt években véletlen ráült a távirányítóra és meglátta az M1 Híradóját, az pontosan tudja, hogy csak az üres Fidesz propaganda zeng ott. Rákosi elvtárs is elismerően csettintene az agymosás szintjén. Az gyerekek vérét szürcsölő migránshordák, valamint  Soros György és Soros György az állandó témák. No meg persze a rezsicsökkentés sikere, amit Soros György elpusztítana. Erre nem, hogy Soros György, de még a fideszes Médiatanács is azt mondta, hogy teljesen kiegyensúlyozatlan az M1 híradó. Ehelyett valódi hírekre és érdemi tájékoztatásra lenne szükség.

3. Közérdekű műsorokat, amit máshol nem láthatnánk

Egy közérdeket szolgáló televízió foglalkozzon olyan témákkal, ami a társadalom tájékoztatását szolgálja. Kereskedelmi alapon nem várható, hogy egy TV akár az összes parlamenti ülést élőben közvetítse. A fontosabb parlamenti bizottsági üléseken ugyanúgy elvárható lenne, hogy ott legyen a magyar állami csatorna. A mai közmédia félbeszakítja az élőzést, ha nem felel meg a kormány ízlésének a valóság. A köztévé feladata, hogy olyan oktatási, kulturális és politikai témákban tájékoztasson, amikre más adó nem fog vállalkozni.

4. Nem kell állami sportcsatorna

Sportcsatorna már van elég, nem kell állami sportcsat. A magyar állam ne úgy támogassa a magyar sportot, hogy a köztévén majdnem 20 milliárdot átmosva kifizet a focinak. Fölösleges pénzszórás, nincs szükség kereskedelmi tartalmakra. Bizonyos sportrendezvényeket adhatna a köztévé, de egy egész csatornát erre építeni fölösleges és pazarló!

5. Reklámmentes köztévét

Ha a televízió az adófizetők pénzéből működik, akkor ne is akarjon reklámbevételt szerezni. Ma ezt arra használja a hatalom, hogy újabb pénzekkel tömje ki a haveri műsorkészítők zsebeit. Ezzel eltorzítják a működést, átláthatatlanul extra támogatást nyújtanak egy állami cégnek, így veszik meg a vezetők lojalitását.

Forrás: Együtt, jovoneked.blog.hu

A filozófust kiteszik a taxiból

0

Nem szokásom ilyennel foglalkozni, de most – általánosítható tanulságok okán – kivételt teszek: ha nem szeretnétek az érintett televízió által pontos időre megrendelt és visszaigazolt előrendelt taxira első alkalommal 15 percet várni, majd, hogy beérjetek időre a stúdióba, halálfélelemben keresztülszáguldani a városon egy idiótával, mintegy 100-120 km/h sebességgel (akit hiába figyelmeztetsz többször arra, hogy van két kiskorú, felnevelésre váró gyermeked, továbbá arra, hogy a halálélmény kiválasztásának helyét és időpontját szereted magad megválasztani, bízza ezt rád, ne ő gondoskodjék erről, mindez lepereg róla, a nyaki erek kidagadnak, a szem vérben forog, s csak nyomja a pedált, nyomja tövig), továbbá, ha két-három héttel erre rá (tegnapelőtt este) szeretnél újra eljutni ugyanabba a műsorba, ám hasonló körülmények között (csak most esik az eső és fú a szél) ismét vársz ugyanennek a taxis társaságnak az immár 20 percet késő autójára, miközben még arról is elfeledkeznek, hogy telefonon odaszóljanak, s elnézésedet kérve értesítsenek a késésről, aztán 20 perces várakozást követően végre beültök egy olyan taxis társaság gépkocsijába, ahol érdeklődvén a sofőrtől, vajon miért nem hívtak telefonon a központból, s miért nem értesítettek a késésről, a taxis megrántja a vállát, s csak annyit mond, hogy mit érdekel, ez nem az én dolgom, amire te csak annyit mondasz, szó szerint, hogy látja uram, ezért utálom az Ön taxis társaságát, s ha most nem lenne sürgős dolgom, akkor kiszállnék az autóból, mire a taxis padlóféket nyom, rámutat az ajtóra, s azt mondja, hogy akkor szállj ki, s te szarrá alázva kiszállsz, immár erősen sejtvén, hogy minden igyekezeted ellenére, s szándékodon kívül, a taxis társaságnak köszönhetően jól ki lesz cseszve a televízióval, s a műsort vezető régi kedves ismerősöddel, aztán várod ugyanezen taxis társaság újabb gépkocsiját, mert a tévéből rád telefonáltak, s kérve kértek, hogy a történtek ellenére azért menj be mégis, aztán beérsz végül a tévébe, nincs most száguldás, nincs halálélmény, csak éppen a késések és várakozások miatt az élő műsor utolsó perceire zuhansz be, lemaradva az adás első 15 percéről, s ha ezután nem szeretnéd, hogy a taxis társaság elnökének megírt panaszos leveledre a taxis társaság elnöke epikus méretű episztolában válaszoljon, amiben feltárja neked, mennyire nehéz esős időben autózni, mennyi a dugó, továbbá mennyi kilométert tesznek meg cége autói évente, mennyi a fals rendelés, havi hány megrendelést kapnak, mennyi autóval dolgoznak, évi hány millió fuvart teljesítenek, s – úgy általában – milyen nehéz dolga van a taxisnak, akik megannyi közlekedési dugón át vergődve jutnak el a megrendelőhöz, hogy aztán levelében kitérjen arra is, hogy mennyi akadémikust ismert a régmúltból, Tamás Gáspár Miklóst pedig „rendkívüli” filozófusnak tartja, annál is inkább, mert úgyszólván névrokonok, hiszen őt (mármint a taxis társaság elnökét Tamás Miklósnak hívják), továbbá kapsz egy kis pszichológiai anamnézist szellemi állapotodról, továbbá az elnök úr biztosít arról, hogy el tudja képzelni, mi zajlott a taxiban, ugyanis az ő kollégái nem elmebetegek, akik elmennek a kuncsaftért, hiszen pénzt akarnak keresni, ám azonnal kiteszik a kuncsaftot az autóból, ezzel szemben én mentálisan legalábbis gyanús vagyok, mert kiállok 20 percre az esőbe, szélbe, várom a taxit, csak azért, hogy beszállás után azonnal kiszálljak, mintha el sem akarnék jutni oda, ahová mennem kéne, na szóval, ha mindebből nem szeretnétek részesülni (s akkor még nem számoltam be a prousti méretű elnöki levél minden vicces fordulatáról, hasonlatáról és megállapításáról, például arról, hogy expressis verbis közli veled: ő nem kuplerájt vezet, nota bene szerintem úgy tűnik, azt vezet), akkor barátilag és meleg szívvel javaslom nektek, hogy egy életre tartózkodjatok a City Taxi nevű – elnök úrtól kölcsönzött szakterminológiával élve – kuplerájtól.

Forrás: Gábor György, Facebook.

Autista orvossal, új Star Trekkel és csodagyerekkel jön az ősz a tévében

0

A héten igazán beindul az őszi tévés szezon Amerikában. A sokadik évadukkal jelentkező, népszerű szériák mellett több érdekes újonc is van a kínálatban, illetve nagy visszatérőkkel is találkozhatunk. Összeszedtünk néhány szeptemberben induló sorozatot, amelyekre érdemes odafigyelni.

Will és Grace

Tizenegy év szünet után, két évadra visszatér a képernyőre a Will és Grace. A népszerű sitcom a New Yorkban élő meleg ügyvéd, Will Truman (Eric McCormack), és a heteroszexuális belsőépítész, Grace Adler (Debra Messing) barátságáról szól. A sorozat 1998-ban indult, és nyolc évad után, 2006-ban lett vége.

Tíz évvel a Will és Grace befejezése után, 2016-ban a szereplők összeálltak egy 10 perces online különkiadásra, hogy szavazásra biztassák az amerikaiakat. Ennek annyira örültek a rajongók, hogy az NBC úgy döntött, érdemes folytatni a sorozatot. Először csak egy kilencedik évadról volt szó, de később bejelentették, hogy két új évad érkezik. A 16 részes kilencedik évad szeptember 28-án indul, a tizedik évadból pedig 13 részt rendelt az NBC.

A folytatásra Eric McCormack és Debra Messing mellett az eredeti sorozat két másik kulcsszereplője, a Will barátját, Jacket alakító Sean Hayes, illetve a Grace asszisztensét, Karent játszó Megan Mullally is visszatért, csakúgy, mint a kreatív stáb.

A sztorival kapcsolatban annyit érdemes megjegyezni, hogy az alkotók úgy döntöttek, hogy figyelmen kívül hagyják a 2006-os befejezést, amely húsz évvel később, házasságban élve ábrázolta a főszereplőket. A kilencedik évadban Will és Grace megint egyedülállók és lakótársak lesznek. Az NBC sorozata a 90-es években

a meleg karakterek középpontba állítása miatt úttörőnek számított,

bár voltak, akik már akkor is kritizálták sztereotipikus ábrázolásukat. Kérdés, hogy 2017-ben hogyan hat majd a Will és Grace humora. Nosztalgiázásra mindenesetre biztosan jó lesz ez a két évad.

The Good Doctor

A Doktor House óta tudjuk, hogy a furcsa orvossal megspékelt kórházas sorozatok különösen izgalmasak tudnak lenni. Ilyennek tűnik a The Good Doctor is, amely egy nagyon tehetséges fiatal sebészről szól, aki autizmusa miatt a hétköznapokban nehezen találja a helyét. De míg Hugh Laurie House-a munkamódszerei mellett szarkazmusával és gorombaságával idegesítette kollégáit, a The Good Doctor fiatal főszereplője, Shaun Murphy végtelenül jószándékúnak tűnik, csak furcsa észjárása nehezíti meg a vele való munkát. Shaun Murphynek ugyanis

autizmusa mellett savant-szindrómája is van, ami azt jelenti, hogy zseniális képességei mellett más területeken elmarad az átlagtól.

A trailer alapján Shaun olyan összefüggéseket lát meg a betegekkel kapcsolatban, amelyekre felismerésére kollégái nem képesek. A különleges orvosi esetek mellett a sorozat azzal is kecsegtet, hogy az autizmussal is komolyabban foglalkozik majd.

A The Good Doctor alapja az azonos című, 2013-as dél-korai dráma, amelynek amerikai verzióját az ABC rendelte meg. Shaun Murphy szerepében Freddie Highmore látható majd, aki korábban a Psycho előzménysorozatában, a Bates Motelben játszotta a főszereplő Norman Bates-t. Az is bizakodásra ad okot, hogy a The Good Doctor körül a neves forgatókönyvíró-producer, David Shore bábáskodott, akinek Doktor House-t is köszönhetjük.

Star Trek: Discovery

Új világokat és új civilizációkat, de a jól ismert sci-fis miliőt ígéri a CBS-re visszatérő Star Trek. Az ikonikus sorozat 1966-ban indult, hogy azután egész sci-fi univerzum épüljön köré. A legutóbbi Star Trek-sorozat, az Enterprise 2005-ben ért véget, azóta három mozifilmmel kellett beérniük a rajongóknak (Star Trek, Star Trek – Sötétségben, Star Trek: Mindenen túl). A Discovery viszont független a filmek által elindított történetszáltól:

az eredeti, hatvanas években bemutatott széria eseményei előtt tíz évvel játszódik.

A Föderáció és klingonok közti háborút mutatja be a USS Shenzhou és a USS Discovery legénységét középpontba állítva. A hajók első tisztjét az a Sonequa Martin-Green alakítja, aki leginkább a Walking Dead Sashájaként lehet ismerős a sorozatkedvelőknek.

Azt, hogy 2017 elején, az eredeti sorozat 50. évfordulóját követően visszatér a tévébe a Star Trek, 2015-ben jelentették be. A sorozatból végül a tervezettnél később, szeptember 24-én mutatják be az első részt. Akinek tetszettek a Star Trek-filmek, azok örülhetnek, mert a sorozaton a filmekben producerként és forgatókönyvíróként is közreműködő Alex Kurtzman dolgozott. De több más, korábbi Star Trek sorozatokon vagy filmeken dolgozó kreatív szakember is részt vett a munkában.

A Star Trek: Discovery első évadát két részre osztva mutatja be a CBS. Az első nyolc részt novemberig adják le, a második nyolcat pedig jövő januárban kezdik vetíteni.

Ha már Star Trek, akkor a FOX új sci-fi sorozatát is érdemes megemlíteni, amely

tisztelgés a Star Trek előtt, csak éppen a vígjátéki eszközökkel.

A The Orville sorozat a USS Orville nevű hajó legénységét követi nyomon, melynek kapitánya a Seth McFarlane által alakított Ed Mercer. MacFarlane egyben a sorozat megalkotója is, így aki ismeri eddigi munkásságát (Family Guy, A Cleveland-show, Ted, Ted 2), az már sejtheti, hogy nagyjából milyen humorra számíthat. A szeptember 10-én indult The Orville valószínűleg megosztó sorozat lesz, az eddig bemutatott két rész nem váltott ki különösebb lelkesedést a kritikusokból.

Young Sheldon

Ahogy a címéből is kiderül, a Young Sheldon az Agymenők előzménysorozata, amely a széria közönségkedvenc karakterének, a hatalmas IQ-val rendelkező, de a társadalmi érintkezésekben meglehetősen ügyetlen Sheldon Coopernek a gyerekkorát dolgozza fel. A sorozat 1989-ben játszódik, amikor a kilencéves Sheldon négy osztályt ugorva megkezdi középiskolai tanulmányait bátyjával együtt.

A felnőtt Sheldont ismerve borítékolható, hogy nem lesz könnyű számára a beilleszkedés, és a trailer alapján a családi viszonyokra is nagy hangsúlyt fektettek az alkotók. Azt is igyekeznek majd bemutatni, honnan erednek a karakter tipikus szokásai és tulajdonságai.

A fiatal zsenit Iain Armitage játssza, aki egyidős sorozatbeli karakterével, de már jelentős tévés múlttal rendelkezik, hiszen a több Emmy-díjat nyert Hatalmas kis hazugságokban is visszatérő szereplő volt. A kis Iain tehát Sheldonhoz hasonlóan nem egy áltagos gyerek, ráadásul van egy népszerű YouTube-csatornája is, ahol Broadway-előadásokról szokott véleményt mondani (szülei színházi emberek).

Az előzménysorozat – amelynek

ötlete állítólag magától a nagy Sheldont játszó Jim Parsonstól ered

– szeptember 25-én indul a CBS-en, és ekkor kezdik vetíteni az Agymenők 11. évadát is.

Inhumans

A néha Marvel: Inhumans máskor csak Inhumans névvel emlegetett sorozat a szuperhősös filmek népszerűségét lovagolja meg. Olyannyira, hogy ez lett az első tévésorozat, amelyet nemcsak, hogy vetítettek IMAX mozikban, hanem ott debütált. Az Ihumans 75 perces pilotját szeptember elején mutatták be az IMAX mozik, míg a tévés premier szeptember 29-én lesz az AMC-n (a mozis pilot egyébként valamiért tíz perccel rövidebb lett, mint a tévés).

A nyolcrészes sorozat a jelek szerint egyszerre lesz szuperhősös akciózás és családi dráma: az Ihumans névre hallgató,

emberszerű, de emberfeletti képességekkel rendelkező lények családi viszálykodása lesz a történet fókuszában.

A magyarul Embertelenekként emlegetett képregényes csapat sztoriját eredetileg szintén a mozikba álmodták meg, de 2016 novemberében bejelentették, hogy inkább tévésorozat készül a Marvel karaktereiből.

Sokan a családi viszálykodások miatt a Trónok harcát emlegették az Inhumans kapcsán, ráadásul itt is uralkodók ivadékairól van szó. De van egy másik fontos közös pontja is a két sorozatnak: Iwan Rheon, aki a Trónok harca elvetemült Ramsay Boltonjaként lett ismert, az Embertelenek közül pedig Maximust alakítja majd, folytatva az ármánykodást.

A kritikusok egyelőre nem fogadták jól az első két részt, és a legtöbben úgy gondolták, hogy fölösleges volt a moziban debütáltatni a sorozatot, hiszen inkább való kisebb képernyőre. A jegyeladásokból úgy tűnik, hogy a szokatlan premier a közönséget sem hozta lázba. Ebben valószínűleg az is közrejátszott, hogy az Embertelenek a Marvel-univerzum kevésbé ismert karakterei, illetve a bemutatás előtti bizonytalankodások sem tettek jót a sorozat hírnevének. Az Inhumans mindenesetre a tévében még javíthat, elsősorban az elkötelezett Marvel-rajongók körében.

A nőkről szólt az idei Emmy-díjátadó

0

A 69. Emmy-díjátadón ismét bebizonyosodott, hogy megkerülhetetlenek lettek a streamingszoltálatók a „televíziózás” világában. A Hulu disztópikus sorozata, A szolgálólány meséje lett a vasárnap megtartott gála legnagyobb nyertese. Díjazták a sorozat több színésznőjét, köztük a főszereplőt, Elizabeth Mosst, és a legjobb drámasorozatnak járó Emmyt is elvitte A szolgálólány meséje. Ezzel a Hulu történelmet írt a streamingszolgáltatók között.

A Hulu olyat vitt véghez a legnagyobb tévés díjátadón, ami korábban a nagy rivális Netflixnek nem sikerült: saját gyártású sorozata, A szolgálólány meséje nyerni tudott a legjobb drámasorozat kategóriájában. Ráadásul úgy, hogy három netflixes show, a Better Call Saul, a Stranger Things és A kártyavár is a jelöltek között volt.

A Margaret Atwood regényéből készült A szolgálólány meséjét emellett számos más kategóriában is díjazták: a címszerepet játszó Elizabeth Moss lett a legjobb női főszereplő, míg Ann Dowd a legjobb női mellékszereplőnek, Alexis Bledel pedig a legjobb epizódszereplőnek járó Emmyt kapta meg. Emellett díjazták az egyik epizód forgatókönyvéért Bruce Millert és rendezőként Reed Moranót. Ez utóbbi azért is nagy dolog, mert 22 éve nem kapott Emmy-díjat nő drámasorozatok rendezéséért.

A Hulu az utóbbi időben a Netflixhez hasonlóan egyre több pénzt fektetett a saját gyártású tartalmakba,

és ennek eredménye lett a 2017 márciusában indult A szolgálólány meséje. A sorozat a kritikusok és a nézők körében is kiemelkedően népszerű lett. A szolgálólány meséje a nem túl távoli jövőben, egy, a nőket teljesen elnyomó diktatúrában, Gileádban játszódik. Az USA helyén létrejött államalakulat életét az egyik szolgálólány, Offred (Elizabeth Moss) történetén keresztül ismerjük meg, aki végig kommentálja is a körülötte történteket.

Margaret Atwood 1985-ben adta ki a sorozat alapjául szolgáló regényét, de a történet azóta semmit sem vesztett aktualitásából, sőt. Az alapvetően liberális szórakoztatóipar sok szereplője szerint Donald Trump hatalomra kerülésével a regényben és a sorozatban bemutatott ultrakonzervatív társadalomkép még riasztóbbá vált. Nem csoda, hogy ezek után a köszönőbeszédekből sem hiányoztak az elnökre tett utalások. Bruce Miller, A szolgálólány meséje showrunnere például úgy fogalmazott, hogy mindenki menjen haza dolgozni, mert

„sok dolog van, amiért harcolnunk kell”.

A szolgálólány meséje mellett egy másik, 2017-ben indult és a nők helyzetét középpontba állító sorozat is nagyot nyert vasárnap este. A Hatalmas kis hazugságok az HBO drámasorozata, amely egy ausztrál szerző, Liane Moriarty regényén alapul, és olyan sztárok szerepeltek benne, mint Nicole Kidman és Reese Witherspoon. A Hatalmas kis hazugságok a minisorozatok kategóriájában tudott nyerni, emellett Nicole Kidman, Laura Dern és Alexander Skarsgard alakítása is Emmyt ért.

A komédiasorozatoknak fenntartott kategóriákban egy másik HBO-s sorozat, a 2012-ben indult Az alelnök című politikai szatíra kapta a legtöbb díjat. A sorozat főszereplője egy egykori szenátor, Selina Mayer, aki alelnökségre vállalkozik, a pozícióban viszont számos nem várt nehézséggel kell szembesülnie. Az alelnök a nemcsak a legjobb komédia lett, hanem a Mayert alakító Julia Louis-Dreyfust is díjazták.

A színésznő már a hatodik Emmyjét nyerte a sorozat főszereplőjeként, ezzel pedig rekordot döntött: soha senki nem nyert még ennyi díjat egyetlen karakter megformálásáért.

Julia Louis-Dreyfus ráadásul a sorozat producereként is vehetett át díjat, ebben a minőségében már a harmadikat nyerte Az alelnökért.

A showműsorok közül az Emmy-halmozó Saturday Night Live készítői kapták a legtöbb díjat, például a Donald Trumpot rendszeresen parodizáló Alec Baldwin is nyert. Baldwin köszönőbeszédében az elnöknek dedikálta a díjat.

Az FX Atlanta című sorozatát és annak főszereplő-alkotóját, Donald Glovert is érdemes kiemelni, aki színészként és rendezőként is nyert a rapperekről szóló sorozattal.

Glover az első színesbőrű lett, aki komédiasorozat kategóriában rendezésért kapott Emmyt.

A drámasorozataival hoppon maradt Netflixnek is sikerült beírnia a nevét a tévétörténelembe a 69. Emmy-díjátadón. A Master of None című komédiájuk egyik epizódjának forgatókönyve díjat nyert, amelyet a sorozatban színészként is közreműködő Aziz Ansari mellett Lena Waithe vehetett át társszerzőként. Waithe ezzel az első fekete nő lett, aki a kategóriában nyerni tudott.

A 69. Emmy-gála legnagyobb hiányzója a Trónok harca volt, mert az HBO sikersorozatának új évada a szokásosnál később került képernyőre, és csak a 2016. június 1-je és 2017. május 30-a között bemutatott műsorokat díjazták. A Trónok harca hetedik évada így csak  jövőre versenyezhet majd.

Hajtóvadászat öregekre

– Józsi bácsi, a TV2-től jöttem.

– Na, az jó. Mondják be a tévéjükben, hogy az utcánkban már hetek óta nem takarítanak. Csak a polgármester háza előtt.

– Maga ugye nyugdíjas?

– Az, hogy a fene enné meg. De ettől még nálam is lehetne takarítani.

– Maga is retteg a Vona Gábortól és a Jobbiktól?

– Hát persze. Mindennap kétszer. Reggel egy órát, és este is egy felet. Mikor mennyi időm van…Ki az a Vona Gábor?

– Nem tudja?

– Nem ugrik be. Volt régen egy ilyen nevű ismerősöm, de őt nem így hívták.

– Józsi bácsi, a Vona fenyegeti a nyugdíjasokat.

– Majd adok én neki! Fenyegetni! Kerüljön csak a szemem elé!

– Nem fél? A Vona azt mondta, hogy megölnék az összes nyugdíjast.

– Ilyet mondott? Akkor ez a Vona olyan migáncsos féle lehet.

– Nem migráns.

– Pedig, a migráncsosokról szokták mondani a maguk tévéjében, hogy megölik a magyar embereket. Meg az összes nőt megerőszakolják.

– A Vona nem migráns, Józsi bácsi. Figyeljen ide! Mondja azt, bele a kamerába, hogy amióta hallotta a Vonát a nyugdíjasokról beszélni, retteg. Le sem mer menni az utcára.

– Csak lássam meg azt a Vonát! Úgy fog rettegni, hogy ki se teszi a lábát az utcára.

– Józsi bácsi! Nem a Vona retteg, hanem maga és a többi nyugdíjas. Már egy liftbe sem mernek beszállni, vagy metróra.

– Na, a metró az tényleg necces egy kicsit. Ezért van nálam mindig egy fakocka, hogyha elromlik az ajtó, kéznél legyen.

– Józsi bácsi, akkor összefoglalom a tévénézők számára a beszélgetésünket. Ön és nyugdíjas társai rettegnek és félnek Vona Gábortól és a Jobbiktól.

– Akkor most mondanék még én is valamit.

– Hallgatom, Józsi bácsi.

– Ti egy szemét, szarrágó papagájkommandó vagytok. Hülyének nézitek az embereket. Hazudtok, mint a vízfolyás. Az ilyet annak idején a falu végéig pofoztuk. Az újságírás szégyene vagytok. Ez valamikor egy szakma volt, hivatás. Nem szégyellitek magatokat? Ezt tanította nektek az anyátok?

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!