Kezdőlap Címkék Metró

Címke: metró

Budapestiek figyelem! Szívás következik

0

Már alig pár hét van hátra ahhoz, hogy tovább bonyolódjon az amúgy is eléggé macerás budapesti tömegközlekedés – mármint az utasok számára. November elején ugyanis elkezdődik az M3-as metró felújítása. Ez a tervek szerint három évig tart majd.

 

Fotó: Wikipedia

Az elkövetkező évek legnagyobb fővárosi közlekedési beruházásának első, várhatóan egy évig tartó ütemében az északi, Újpest-Központ és Lehel tér közötti szakaszt zárják le. Ez annyit jelent az utasok számára, hogy a

metró munkanapokon kora reggeltől estig csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik, a Lehel tértől Újpest felé pótlóbuszokkal lehet eljutni.

A BKK egyben bővíti a lezárt metrószakaszt elkerülő, közvetlenül a belváros vagy a többi metróvonal felé történő alternatív eljutási lehetőségek kínálatát. Esténként és hétvégenként a teljes M3-as vonalon pótlóbusz jár – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.

Nem árt észben tartani azt sem, hogy az előkészületek már előbb megkezdődnek, ami miatt október 15-én (vasárnap) az első járatindulástól reggel 8 óráig a teljes M3-as vonalon, valamint az október 28-29-i hétvége mindkét napján Újpest-Központ és a Deák Ferenc tér között pótlóbusz közlekedik majd.

A társadalmi vitára bocsátott (1750 visszajelzést kaptak), utasszámlálást követően kidolgozott, szakmai egyeztetéseket követően véglegesített metrópótlási rendből az látszik, hogy bizony az aktuálisan pótolt vonalszakaszokon – különösen a csúcsidőben – meg fog nőni az eljutási idő

Ez nem csak a közösségi közlekedést használók, hanem az autósoknak is szívás lesz.

Ugyanis ez szükségszerűen jelentős forgalomtechnikai módosítások bevezetésével jár, külön buszsávokat is kialakítanak, azaz szűkítik az autósok rendelkezésére álló utakat. Egyes csomópontokon átalakítják a forgalmi rendet, a pótbuszoknak végállomásokat kell kialakítani. Részletek itt.

Aloldal ad majd tájékoztatás mindenkinek

A BKK mindenesetre azt ígéri, hogy rövidesen aloldalt hoz létre, amelyen minden információ megtalálható lesz ahhoz, hogy utazásukat megtervezhessék akár a közösségi közlekedést használók, akár a gépkocsival, a kerékpárral közlekedők; emellett az oldal tájékoztatást ad majd az aktuális forgalmi változásokról és a rekonstrukció előre haladásáról is.

 

 

 

 

 

 

Londoni robbantás: Elfogtak egy fiatal férfit

0

Egy 18 éves fiút fogtak el Doverben, a londoni merénylettel kapcsolatban.

A rendőrség közleménye szerint a terrorellenes törvény alapján fogták el a fiatal férfit, Dover kompkikötőjében.

A rendőrség szerint

a letartóztatás nagy jelentőségű,

de a terrorkészültség továbbra is a legmagasabb, kritikus szinten marad.

A legtartóztatott férfiről egyelőre nem mondanak többet. A BBC szerint további fejlemények is várhatók a nyomozásban.

A londoni metróban történt robbanásban 30-an sérültek meg.

Robbanás volt a londoni metróban – Frissítve

0

22 ember sebesült meg pénteken délelőtt Londonban, amikor egy magára hagyott csomag  felrobbant a Parsons Green metrómegállónál. A Scotland Yard terrortámadásnak minősítette az esetet. Az idén ez volt az ötödik terrorcselekmény Nagy-Britanniában. Magyar sérültről nem tudni.

A BBC szerint a rendőrök egyelőre vizsgálják, hogy mi történhetett. A Twitteren megjelent fotók szerint egy bevásárlótáskában robbant fel egy fehér vödör. A Reuters jelentése szerint egy házilag barkácsolt bomba robbant fel.

A Guardian több sérültről ír, a Reuters szerint 22 ember került kórházba. A Metró szerint néhány ember arca megégett. A metrókocsi füsttel telt meg, több ember pánikba esett.

A COBRA is tanácskozott

Nem változik a nagy-britanniai terrorkészültség szintje – mondta  a brit miniszterelnök. Theresa May előzőleg a brit kormány válsághelyzeti tanácskozótestülete, a COBRA ülésén elnökölt. Az ülés után elmondta: a Nagy-Britanniában érvényes riasztási készültség a második legmagasabb szinten marad, amely súlyos terrorfenyegetettséget jelent, és azt tükrözi, hogy a brit biztonsági szolgálatok megítélése szerint változatlanul jelentős valószínűséggel lehet számítani terrortámadási kísérletre – tudósított Londonból az MTI.
Az ötfokozatú brit készültségi rendszerben ennél már csak egy magasabb riasztási fokozat van, a kritikus, amelyet akkor rendelnek el, ha a brit kormány küszöbönálló merénylet terveiről kap konkrét értesüléseket.

Volt egyszer egy Metropol, lett egyszer egy Lokál

Különös fotó jutott el a FüHü szerkesztőségéhez. A képen első megközelítésben nincs semmi rendkívüli, ám a figyelmes szemlélőnek feltűnhet, hogy a Lokál című ingyenes sajtókiadványt, a tavaly megszűnt Metropol állványán kínálják az olvasónak.

A Metropol tegnapelőtt ünnepelte volna első száma megjelenésének 19. évfordulóját. Az 1998. szeptember 7-én megjelent újság azonban már nem érhette meg a felnőttkort, rövid, türelemmel viselt betegség után elhunyt.

A Metropol, amelyet kezdetben Metrónak hívtak, kezdetben egy svéd nemzetközi vállalat magyarországi vállalkozása volt. Sikeres vállalkozása, tegyük hozzá. Egészen addig, ameddig a politika nem közelített hozzá, nyereségesnek bizonyult.

2011-ben az akkor még a Fidesszel és Orbán Viktorral baráti viszonyt ápoló

Simicska Lajos szemet vetett a lapra.

Hosszú lenne – bár nem minden tanulságot nélkülöző – elmesélni, hogyan jutott hozzá Simicska, üzlettársa, Fonyó Károly segítségével a laphoz. Legyen elég annyi: nem piaci eszközökkel.

Teltek az évek, ment minden a maga útján. Jöttek a hirdetők a Metropolhoz, és az állam is mélyebben nyúlt a zsebébe. (Pontosabban, az adófizetők zsebébe, hiszen az állam pénze tőlünk, adózóktól származik.)

Aztán eljött a G-nap, és ettől kezdődően Simicska Lajos felsőbb körökben kegyvesztetté vált. Vele együtt a Metropol sorsa is rosszra fordult. Előbb a hirdetések maradoztak el, majd végül a politika, Tarlós főpolgármester személyében is megjelent a csatatéren.

Tarlós főpolgármester úgy döntött, hogy a BKV nem újítja meg a Metropollal kötött terjesztési szerződést. Vagyis, megszünteti azt a lehetőséget, hogy az ingyenes lapot a BKV – elsősorban a metró – területén terjesszék.

Ezzel egyidőben elindult a Habony Árpádhoz köthető Lokál.

Mellyel a Tarlós főpolgármester felügyelte BKV szerződést kötött – tavaly június közepe óta velük kínálják meg az utazni vágyó polgárokat.

Ennyi a fotó rövid története. Ha nem a Metropol állványán kínálnák a Lokált, valószínűleg eszünkbe sem jutott volna írni róla.

Megint „idegen tárgy” okozott gondot a metróban

0

A hvg.hu vette észre a Metróért Egyesület posztját a Facebookon, miszerint megint ajtóhiba miatt szállították le az utasokat egy felújított orosz metrókocsiról.

Sajnos egy panda megint kiszállított ajtóhiba miatt. Mielőtt megindul a szokásos vita arról, hogy a régiek a jók, tényszerűen közöljük, hogy a régiekkel is volt ma már komoly meghibásodás.

Közzétette: Metróért Egyesület – 2017. augusztus 7.

A hvg.hu megkérdezte Bolla Tibor BKV-vezérigazgatót, hogy mi történt, ő elismerte, hogy ki kellett állítani egy metrót a forgalomból, mert nem záródott az ajtaja. Azt is mondta, hogy

ugyanazzal a metróval volt, mint a múlt héten, amikor ajtóhiba miatt ki kellett állítani.

Bolla Tibor szerint a fakockás esethez hasonlóan most is egy „oda nem illő tárgyban” akadt el az ajtót, és nem tudni, hogy szándékosan vagy véletlenül került-e oda. Ahogy fogalmazott: egy metróüzemből származó tárgyról van szó, tehát akár egy szerelő tehette oda, ezt majd a rendőrségi vizsgálat kideríti.

A fakocka ügyében már nyomozás is folyik.

Megint elromlott egy felújított metrókocsi

0

Kiállt a forgalomból egy felújított metrókocsi.

Az eset a Klinikák megállónál történt, és az Index, valamint a Metróért egyesült értesülése szerint az volt vele a baj, hogy a kocsi ajtaja „visszanyitott”.

Az utasokat leszállították, senki sem sérült meg.

Mint ismeretes, a felújított 3-as metrókocsik sorozatos meghibásodása miatt orosz mérnökök érkeztek Budapestre, hogy felügyeljék a szerelvényeket, elhárítsák a hibákat, és ha gond van, akkor haladéktalanul közbe tudjanak avatkozni.

Legutóbb egy fakocka okozott galibát, mert  beszorult egy ajtó mögé, amely így nem tudta jelezni, hogy bezárult. Tarlós István főpolgármester nem zárta ki, hogy szabotázs történt, szerinte elképzelhető, hogy valaki cipőfűzést imitálva, szándékosan helyezte a kocát az ajtó mögé. A rendőrség nyomozást rendelt el az ügyben.

Tarlós főpolgármester esete a mozgáskorlátozottakkal

Tarlós főpolgármester szerint a 3-as metró akadálymentesítését senki sem gondolta komolyan. Miért is kellett volna komolyan gondolni, amikor a mozgáskorlátozottak közül csak nagyon kevesen használják a metrót, ezrelékben lehet csak kifejezni, ahányan közülük a föld alatt utaznak.

Lehet most erre azt mondani, hogy Tarlós főpolgármester egy szívtelen tapló, akinek még egy fakockáról sem a saját munkaköri kötelessége, hanem a szabotázs szó jut az eszébe. Lehet bármit mondani Tarlós főpolgármesterre, de ennél is jobb lenne, ha valaki elmagyarázná neki, hogy mi a helyzet. Túl azon, hogy törvényi kötelesség, hogy a mozgáskorlátozottak számára is lehetővé kell tenni azt, ami más állampolgárok számára elérhető. Jelesül, hogy ők is utazhassanak a metrón, függetlenül attól, hogy Tarlós főpolgármester adatai szerint hány ezrelék veszi igénybe a BKV-nek ezt a szolgáltatását.

El kellene magyarázni, hogy Tarlós főpolgármester is megértse: a vakok sem járnak sűrűn kiállításra, és a süketek sem gyakori vendégek a koncerteken. Vagyis, szemben Tarlós főpolgármester állításával, a mozgáskorlátozottak nem azért nem használják a metrót, mert többnyire máshol van dolguk, mint azoknak, akik mozgásukban nem korlátozottak. Hanem azért, mert nincs a metró akadálymentésítve, és ezért, bármennyire is szeretnék, nem tudják használni.

Tarlós főpolgármester tehát összekeveri az okot az okozattal. Ha ő lenne Németh Szilárd, vagy Kósa Lajos, akkor mindezt akár el is nézhetnénk neki, és betudnánk annak, aminek a másik két említett prominens esetében. Tarlós főpolgármester azonban távolról sem olyan ostoba, mint a Németh-Kósa tandem. Ő nagyon jól tudja, hogy miről beszél. És azt is tudja, hogy amit tud, azt nem akarja elmondani a budapestieknek.

Vagyis azt, hogy Tarlós főpolgármester és Orbán miniszterelnök már régóta úgy tesz, mintha harcolnának egymással Budapestért. Előbbi úgy csinál, mintha a budapestiek érdekében konfliktusokat vállalna a kormánnyal, utóbbi, a miniszterelnök pedig, azt a látszatot kelti, hogy bár ő nagyon  szereti a magyar fővárost, de az ország többi része is nagyon fontos, így  bármennyire is vérzik a szíve, nem tud Budapestnek több pénzt adni.

Pontosabban: nem tud, és nem is akar Budapesttől kevesebb pénzt elvonni. Ha ugyanis Budapest csak megközelítőleg részesülne azokból a hozzáadott értékekből, amelyekkel az ország nemzeti termékét gyarapítja, akkor lenne pénz a 3-áas metró normális felújítására és a mozgáskorlátozottaknak, sem kellene arról győzködniük Tarlós főpolgármestert, hogy a 3-as metró akadálymentesítése nem ördögtől való dolog.

A furfangos fakockácska – nemzeti népmese

Egyszer volt egy fakocka.
Nagyon egyszerű teremtés volt, ez a fakocka. Majdnem olyan egyszerű, mint egy faék.

Ez a fakocka csak úgy volt, bele a világba. Úgy, mint a többi társa. Annyira alulműveletlen volt, még azt sem tudta a 3-as metróról, hogy eszik-e vagy isszák.

Az volt neki is az életfilozófiája, mint a többieknek: hogy ahogy lesz, úgy lesz.

És tényleg majdnem mindig úgy lett, ahogy lett.

Már-már úgy tűnt, hogy úgy múlik el ő is, mint megannyi társa: észrevétlenül, nyomot sem hagyva maga után, amikor egy alkalommal az élete váratlan fordulatot vett.

Találkozott Soros Györggyel. Már ez is meseszerű, mert kevés fakocka mondhatja el magáról, hogy találkozik egy igazi milliárdossal.

Soros éppen nagy elfoglaltságban volt, egymillió migránst hozott be Európába. Ilyen ügyeskedésekkel szedte meg magát. Megvette odakint olcsón a migránsokat, aztán Európában jó pénzért eladta mind.

Közben meg baromi sokat keresett rajtuk.

Nem is hitte volna a fakocka, hogy dolga lesz ezzel a Sorossal, de a sors másképp akarta.

Megszólította őt a Soros.

Magyarul beszélt a Soros a fakockához, ez volt neki a trükkje, így tévesztette meg azt, akivel beszélt. Azt mondta a Soros a fakockának, hogy szoruljon be egy ajtó mögé, hogy ne az záródjék rendesen, és záródás helyett hibaüzenetet küldjön.

Részesedést ígért a Soros a fakockának, ha rendesen beszorul.
Tarlós főpolgármestert akarta ezzel bosszantani a Soros, kihozni őt a sodrából. Meg persze hisztériát kelteni a magyarokban. Azt a látszatot kelteni bennük, hogy felújított orosz metrókocsik szart se érnek.

Csúnya szó, de hányást mégsem írhatunk.

A fakocka, ahogyan eltervezték, beszorult egy ajtó mögé. Bejött a számítás, nagy bonyodalom keletkezett a hármas metró körül, és a Tarlós főpolgármester is nagyon megmérgesedett. Szabotázst kiáltott, cipőfűzésről beszélt. Hogy a Soros úgy tett, mintha cipőt fűzni ment volna le a hármas metróba,

Ami persze nem volt igaz. A Soros, mindenki tudja, a négyes metróban szokta befűzni a cipőjét.

Eddig a mese, a többi már mind színtiszta igazság.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!