Kezdőlap Címkék Bkv

Címke: bkv

Tartalékai határán a BKV a metrópótlással

0

Buszból van elegendő, de csak csuklósok átcsoportosításával tudják megoldani a 3-as metró pótlását. Az igazi gond a több száz sofőr hiánya, csak a szabadnapok csökkentésével lehet embert találni a napi 180 vezető helyére. Egy szakember szerint a BKV túl is biztosította magát az utasok komfortérzetében.

Valószínűleg a zsúfoltság növekedése miatti kényelemérzet-romlás miatt gondolják úgy sokan Budapest egyes pontjain, hogy jelentős járatritkítások tapasztalhatók a metrópótlás következtében – mondta el a FüHü-nek Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke a különféle hírekről. Szerinte járatritkításról nincs szó, nem is lehetne, mert a BKK és a BKV közti szerződés rögzíti az ellátandó szolgáltatás tartalmát és mértékét. Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke se tud arról, hogy buszokat vontak volna el egyes vonalakról.

Az EKSZ-vezető elmondta, hogy a vásárolt és felújított buszokkal megoldható a metró kiváltása,

sofőrből viszont változatlanul komoly hiány mutatkozik,

őket csak szabadnapok csökkentésével tudják pótolni. Tartalék most már végképp nem marad a rendszerben – mondta.

Ugyanezt gondolja a VEKE elnöke is. Mint fogalmazott, darabra összeszedhető a napi 59 busz a 3-as metró mentén, de ennek az az ára, hogy több helyütt

csuklósokat kell szólóbuszokra cserélni,

amit az utasok járműszám-csökkenésként érzékelhetnek. Az 59-ből 54 új – mondta hétfőn Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója, a többi tehát felújított, illetve máshonnan átirányított busz.

Naponta átlagosan 1300 busz van forgalomban csúcsidőben, a BKV járműveinek körülbelül fele-fele csuklós és szóló, a metrópótláshoz igénybe vett 59-hez mintegy 180 vezetőre van szükség (a 2100 vezetőből) egy teljes napon – mondta Dörner. A BKV „normál” üzemmenetben is csupán négy-öt központi tartalékbuszt tart fenn, ezekkel oldják meg a mindennapos villamos- és metró-járatkieséseket elsősorban balesetek idején. Ha ez se elég, akkor az olyan sok buszos vonalakhoz nyúlnak, mint amilyen a 7-es – tette hozzá, érzékeltetve, hogy nagyobb számú pótigény komoly gondokat okozhat a következő egy évben.

A VEKE vezetője is a sofőrhiányban látja a legsúlyosabb problémát, mert busz beszerzése „csak” pénz kérdése, vezetőből viszont immáron Európa-szerte kevés van, és

a béremelési spirál következtében egymástól szipkázzák el

az embereket a közlekedési cégek – itthon és külföldön egyaránt. (A BKV-nál tapasztalható mintegy 300-as sofőrhiány pótlása miatti belső kereseti feszültségről itt írtunk.) Egy „nulla kilométeres” vezető buszra képzése minimum egy év. A metrópótlásban a legrutinosabb sofőröket kell bevetni, tehát a kisebb forgalmú külső járatokon nem csak szólóbuszok, hanem kezdő vezetők feltűnésére is számítani lehet.

Dorner Lajos szerint a BKV láthatóan mindent feltett arra, hogy az első napon-napokban semmiféle fennakadás se legyen a metró vonalán, emiatt szinte a teljes buszpark vadonatúj darabokból áll össze, noha ezek a gyártmányok nem ideálisak ekkora folyamatos terheléshez. Erre a célra legalkalmasabb az Ikarus 435-ös típusa, aminek legnagyobb hátránya, hogy nem alacsony padlós, de jól viseli a megpróbáltatást, derül ki a VEKE-elnök szavaiból. A BKV túlbiztosította magát az utasok komfortérzetében, szerinte idővel érdemes lenne a BKV 10-12 felújított 435-ösét „bekeverni” a metrópótló-forgalomba.

Máris késik a metrófelújítás

0

Az eddig közölttől eltérően csak hétfőn kezdik a 3-as metró felújítását – derült ki Tarlós István szavaiból. A szocialisták a bérletek árának harmadolását követelik, ha a pótlóbuszok csak az utasok kétharmadát fogják tudni elvinni.

November 6-án, hétfőn zárják le a 3-as metróvonal északi – az Újpest-városközpont és a Lehel tér közötti – szakaszát, az érintett hat állomás felújítása várhatóan egy évig tart – közölte Tarlós István főpolgármester csütörtökön Budapesten.

Ez ellentétben áll az eddig ismert közléssel. Eszerint negyedikén, szombaton zárják le a metrót. Még ma reggel is ezt közölte folyamatosan a hangosbeszélőkön a BKK.

A projektindító rendezvényen Tarlós István elmondta: az északi szakasz felújítása mellett elkezdődik a teljes alagút korszerűsítése, amely várhatóan 2020 végéig tarthat. A felújítás ideje alatt

a metró hétköznap este fél kilencig csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik,

esténként és hétvégenként a teljes vonalon pótlóbuszok szállítják majd az utasokat.

A fővárosi MSZP azt követeli, hogy a jelenlegi ár harmadával csökkentsék a budapesti tömegközlekedési bérletek árát, ha a 3-as metrót pótló buszok csak az utasok kétharmadát tudják elvinni.

A hatvan darab egy-két éves csuklós busz a számítások szerint az utasoknak csak maximum 60-70 százalékát tudja elszállítani – erről Bolla Tibor BKV-vezérigazgató beszélt az InfoRádióban.

Horváth Csaba, a párt fővárosi képviselője csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, ha lenne elég busz és buszvezető, akkor nagyobb buszmegállók kialakításával mindenkit el lehetne vinni. Az a tény, hogy csak az utasok kétharmada fér fel a buszokra, nyílt beismerése annak, hogy Tarlós István főpolgármester és munkatársai alkalmatlanok arra, hogy megtervezzék a felújítást és megszervezzék a pótlást – jelentette ki Horváth Csaba.

Tíz éve történt: Etikai kódex a BKV-dolgozóknak

0

Arról írt a Független Hírügynökség 2007. október 30-án, hogy a BKV igazgatósága jóváhagyta a társaság dolgozóinak etikai kódexét.

A kódex nem tért ki minden követendő viselkedési formára, de irányelveket adott a dolgozóknak a munkahelyi és az utasokkal, ügyfelekkel való viselkedés szabályairól. A kódex szerint a munkatársakat nyilvánosan bírálni nem lehet, az utasokkal való konfliktust kerülni kell.

A BKV akkor azt mondta: az iránymutatás a dolgozók számára azt határozza meg, hogyan viselkedjenek úgy, hogy a társaság 200 éves múltra visszatekintő hagyományait méltóan képviseljék. Az egyik legfontosabb alapelv az egyenlő bánásmód elve volt. Ez a negyven éven felüli dolgozók közvetett és közvetlen kirekesztését volt hivatott megakadályozni. A kódex kimondta, hogy a dolgozók egyéni törekvéseit a társaság elismeri és támogatja, cserébe ők

hűséggel és erkölcsös magatartással tartoznak a cégnek.

A dolgozóknak tartózkodni kellett a munkatársaik tevékenységének nyilvános bírálatától.

Külön fejezet foglalkozott a frontemberekkel, vagyis azokkal, akik személyesen találkoznak az utasokkal, mint a jegyellenőrök, vagy az ügyfélszolgálat munkatársai. Az alapvető elvárás náluk az utasokkal való konfliktus megelőzése, elkerülése volt. Ha mégis ellentét alakul ki a BKV-s és az utas között, akkor azt a kódex szerint kölcsönösen megnyugtatóan kell rendezni.

Ez volt ma – 2017. október 19.

0

Tovább dagad a színházi botrány: Sárosdi Lilla az egyre nagyobb nyomásra hivatkozva nyilvánosságra hozta, hogy ki zaklatta, Marton László rendező, egyetemi tanár viszont tagadja a vádakat. Új részletek derültek ki az azeri ügyről is, a spanyol kormány pedig közölte, hogy felfüggesztik Katalónia autonómiáját. Összeállításunkból kiderül, hogy mik voltak a legfontosabb hírek csütörtökön.

Sárosdi Lilla a bíróságon is hajlandó kiállni magáért

Több cikket is írtunk ma Sárosdi Lilla által kirobbantott zaklatási ügy kapcsán. A színésznő ugyanis, miután korábban csak név nélkül tette közzé a történetet, ma reggel egy videóüzenetben megnevezte, hogy 18 éves korában melyik rendező zaklatta őt. Marton László rágalomnak nevezte a vádakat, és közleményében arról írt, hogy megteszi a megfelelő lépéseket. Sárosdi Lilla ennek kapcsán este arról beszélt a FüHü-nek, hogy nem lenne ellenére, hogy bírósági tárgyalásra kerüljön sor, ha ezt akarja a rendező.

Orbánt politikai fogollyá kell tenni

Még mindig lát esélyt az Orbánt legyőzni képes együttműködés kialakítására – erről beszélt Horn Gábor, hajdani SZDSZ-es politikus, ma a Republikon Alapítvány elemző műhely kuratóriumi elnöke a FüHü-nek adott interjújában. Szeritne a legreálisabb cél az lenne, ha koalícióra kényszeríthetnék a Fideszt, az ugyanis politikai fogollyá tenné Orbán Viktort, és egy ilyen eredmény után biztos, hogy nem ő lenne Magyarország miniszterelnöke.

Kétezer buszsofőr bérét kellene megemelni

A BKV-nál dolgozó 2100 buszvezető többségének bérét kellene felemelni, ha a társaság 400 ezer forintot ad a most szórólapon toborzott új sofőröknek – mondta a FüHü-nek Nemes Gábor szakszervezeti elnök. Óriási a feszültség a BKV-ban, sokan felmondanának.

Az ügyészség kezében az azeri pénzek sorsa

Németh Szilárd, a nemzetbiztonsági bizottság fideszes alelnöke a Független Hírügynökség megkeresésére azt válaszolta, hogy az azeri ügyben nem nyilatkozhat, mivel az ügyészség foglalkozik vele. Október elején viszont Polt Péter legfőbb ügyész még arról beszélt, hogy nem indított vizsgálatot az ügyészség az azeri pénzmosási ügy magyarországi vonatkozásaival kapcsolatban. A FüHü informátora azt mondta, közben Staudt Gábor jobbikos politikus azeri ügyben tett feljelentése megérkezett a Legfőbb Ügyészséghez.

A spanyol kormány élesítette a jogi atombombát a katalánok ellen

A spanyol kormány csütörtök délelőtt közölte, hogy „közvetlenül fogják irányítani Katalóniát”, vagyis felfüggesztik a tartomány autonómiáját, ha a katalán vezetés szombatig nem változtat az álláspontján.

Kétezer buszsofőr bérét kellene megemelni

0

A BKV-nál dolgozó 2100 buszvezető többségének bérét kellene felemelni, ha a társaság 400 ezer forintot ad a most szórólapon toborzott új sofőröknek – mondta el a fuhu.hu-nak Nemes Gábor szakszervezeti elnök. Óriási a feszültség a BKV-ban, sokan felmondanának.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke szerint lényegében minden jelenlegi buszvezető, de legalábbis többségük bérét meg kellene emelni, ha

a BKV tényleg bruttó 400 ezer forintot fizet minden újonnan belépő vezetőnek.

Nemes Gábor szerint sehogy se jönnek ki a BKV által említett számok. A közlekedési társaság szerint minden kezdő járművezető legalább havi nettó 200 ezer forintot kereshet, de a járművezetők ennél lényegesen magasabb jövedelmet is elérhetnek, így az elmúlt időszak átlaga bruttó 400 ezer forint volt. Nemes Gábor nem tudja, kik és hányan lehetnek azok, akik a maiak közül ennyit kereshetnek.

A szakszervezeti vezető szerint jelenleg az átlag a túlórákkal együtt is inkább alatta marad a 350 ezer forintnak, anélkül 310-320 ezer. Az újaknak ígért 400 ezer is nyilván a túlmunka árával együtt értendő – mondta Nemes Gábor. A bruttó 400 ezerből egyébként se lesz nettó 200 ezer – fűzte hozzá.

Jelenleg 2100 buszvezetője van a BKV-nak, tehát legalábbis a túlnyomó többségének meg kellene emelni a fizetését a most toborzottaknak kínált összegre, mert akik most lépnek be, a sor végére kerülnek – közölte az EKSZ-vezető.

Amint az ismert, sok budapesti autóbusz-vezető a felmondását fontolgatja, miután

a BKV szórólapokon havi bruttó 400 ezer forintot ígér a most jelentkezőknek.

Szükség van új sofőrökre, mert a BKV létszámhiánnyal küzd, Nemes Gábor elmondása szerint 300 vezetőt kellene felvenni. A 3-as metró napokban kezdődő felújítása miatt a korábbinál is több buszjáratra lesz szükség. Ha sokan felmondanának, az katasztrófával érne fel, mert a mostani feladatokat is csak nehezen tudják ellátni.

A Demokratikus Koalíció csütörtöki közleménye szerint rendkívül veszélyes a helyzet, a 3-as metró felújítása miatt olykor az egész szakaszon pótló buszoknak kellene szállítani az utasokat, de előfordulhat, hogy nem lesz elég sofőr. Ez káoszhoz vezet, naponta több százezer budapesti járhat úgy, hogy nem jut el időben úti céljára, például a munkahelyére.

Volt egyszer egy Metropol, lett egyszer egy Lokál

Különös fotó jutott el a FüHü szerkesztőségéhez. A képen első megközelítésben nincs semmi rendkívüli, ám a figyelmes szemlélőnek feltűnhet, hogy a Lokál című ingyenes sajtókiadványt, a tavaly megszűnt Metropol állványán kínálják az olvasónak.

A Metropol tegnapelőtt ünnepelte volna első száma megjelenésének 19. évfordulóját. Az 1998. szeptember 7-én megjelent újság azonban már nem érhette meg a felnőttkort, rövid, türelemmel viselt betegség után elhunyt.

A Metropol, amelyet kezdetben Metrónak hívtak, kezdetben egy svéd nemzetközi vállalat magyarországi vállalkozása volt. Sikeres vállalkozása, tegyük hozzá. Egészen addig, ameddig a politika nem közelített hozzá, nyereségesnek bizonyult.

2011-ben az akkor még a Fidesszel és Orbán Viktorral baráti viszonyt ápoló

Simicska Lajos szemet vetett a lapra.

Hosszú lenne – bár nem minden tanulságot nélkülöző – elmesélni, hogyan jutott hozzá Simicska, üzlettársa, Fonyó Károly segítségével a laphoz. Legyen elég annyi: nem piaci eszközökkel.

Teltek az évek, ment minden a maga útján. Jöttek a hirdetők a Metropolhoz, és az állam is mélyebben nyúlt a zsebébe. (Pontosabban, az adófizetők zsebébe, hiszen az állam pénze tőlünk, adózóktól származik.)

Aztán eljött a G-nap, és ettől kezdődően Simicska Lajos felsőbb körökben kegyvesztetté vált. Vele együtt a Metropol sorsa is rosszra fordult. Előbb a hirdetések maradoztak el, majd végül a politika, Tarlós főpolgármester személyében is megjelent a csatatéren.

Tarlós főpolgármester úgy döntött, hogy a BKV nem újítja meg a Metropollal kötött terjesztési szerződést. Vagyis, megszünteti azt a lehetőséget, hogy az ingyenes lapot a BKV – elsősorban a metró – területén terjesszék.

Ezzel egyidőben elindult a Habony Árpádhoz köthető Lokál.

Mellyel a Tarlós főpolgármester felügyelte BKV szerződést kötött – tavaly június közepe óta velük kínálják meg az utazni vágyó polgárokat.

Ennyi a fotó rövid története. Ha nem a Metropol állványán kínálnák a Lokált, valószínűleg eszünkbe sem jutott volna írni róla.

Megkezdődött a Hagyó-per másodfokú tárgyalása

0

A volt szocialista főpolgármester-helyettest és társait ellen hivatali visszaéléssel és más bűncselekményekkel vádolják.  A per másodfokú tárgyalása a Szegedi Ítélőtáblán zajlik.

A táblabíróság az ügyben további két tárgyalási napot tűzött ki, szeptember 14-re és 21-re.

A Kecskeméti Törvényszék első fokon két év, négy évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte Hagyó Miklóst.

Maró anyag miatt sérült meg egy nő a BKV-buszon

0

Egy ülést öntött le valaki maró anyaggal. A BKV is vizsgálja az esetet.

A BKV-figyelő írta meg, hogy egy nő panaszt tett, mert

megégett a combja a 31-es buszon.

A sérülések egy héttel az eset után is láthatóak.

A nő levelében azt írta, 10 perccel azután, hogy leült, „iszonyatos égő érzést” érzett a combján, ott, ahol érintkezett az üléssel. Azt írta:

„Felálltam, odanyúltam és éreztem, hogy nedves, egyértelművé vált, hogy a kárpit szennyezett volt valamilyen maró anyaggal, ami olyan sérülést okozott, hogy a combom egy nagy területen úgy megégett, hogy a felső hámréteg leégett róla.”

Az MTI megkeresésére a BKV azt írta, vizsgálatot indítottak az ügyben. Azt is közölték, hogy 2016-tól mostanáig már több esetben tettek olyan bejelentést utasok, hogy az ülésen valamilyen folyadékba ültek bele, egyikük később orvoshoz is fordult.

3-as metró: Rongálók után nyomoz a BKV

0

Továbbra is idegenkezűségre gyanakszik a BKV a 3-as metró felújított orosz szerelvényeinek ajtómeghibásodásainál.

A fedélzeti térfigyelő kamerák felvételeit elemzik a szakemberek, hogy kiderítsék, „babrálta-e valaki a vésznyitót” – mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek.

A vezérigazgató két esetben már feljelentést tett a rendőrségen, a rendőrség közérdekű üzem megzavarásának gyanújával nyomoz. Először egy ajtórésbe dugott fakocka, majd később egy közelebbről nem ismert idegen tárgy miatt nem nyíltak és záródtak az ajtók, a múlt héten pedig bár kinyíltak, de úgy is maradtak. Megmagyarázhatatlan a felújított orosz szerelvények többhetes fogalomkivonása, a munkálatokat végző Metrovangonmas komoly vizsgálata és szoftverfrissítése, valamint a hatósági engedélyek alapján újbóli forgalomba helyezése után történtek is. Olyan is előfordult, hogy nem működött az ajtók mozgását visszajelző berendezés.

A 3-as metróvonal 37, egyenként 6 kocsiból álló szerelvényét újíttatja fel a BKV. Jelenleg továbbra is csak 13 felújított szerelvény van Budapesten, augusztusban nem is érkezik szállítmány, pedig az oroszok korábban azt ígérték, havi kettő helyett ezután majd hármat küldenek. Bolla Tibor közölte: a szerelvények Oroszországba történő kiszállítását éppen a hibák miatt nem lehetett eddig felgyorsítani, mert ha többet küldenek, akkor nem tudják az utasforgalomnak megfelelő számú kocsit forgalomban tartani.

Fotós sofőr után nyomoz a BKV

Nagy erőkkel keresi a BKV azt a buszsofőrt, aki lefotózta a vezetőfülkéjében elhelyezett hőmérőt. A mérőeszköz 45,3 fokot mutatott, ezért fényképezte le a sofőr, mert úgy gondolta, hogy ilyet nem mindennap lát, ezért mások számára is meg kell örökítenie.

Ha úgy vesszük, érthető a buszsofőr után szimatolók elszántsága. A BKV nem azért alkalmaz buszvezetőket, hogy művészi, vagy egyszerűen csak a mindennapos használatra alkalmas felvételeket készítsenek. Igaz,

a BKV sofőrjei sem arra szerződtek a vállalattal, hogy a maguk és a utasaik életét kockáztatva, embertelen melegben, 45,3 fokban vezessenek.

A fotó egyébként egy tavaly vásárolt buszban készült, nem valami matuzsálemről van szó, hanem olyanról, amely klímával is fel volt szerelve. A klíma azonban – nemcsak ezen a buszon – nem működött, a sofőrök ezért azt az utasítást kapták, hogy ha nem megy a klíma, nyissák ki az ablakot, és jelentsék az esetet.

Ebből is látszik, hogy történetünk főszereplője túllépte a hatáskörét. Bár betartva az utasításokat, bizonyára kinyitotta az ablakot, és jelentette a főnökeinek, hogy nem működik a klíma, emellett még fotózott is a fülkében. Ráadásul a fotót másokkal is megosztotta, ez pedig nincs benne a munkaköri leírásában.

Jobb helyeken, mondhatjuk úgy is, hogy

normálisan működő cégeknél, nem fakockákra vadásznak, és nem fotózó buszsofőrök után folytatnak hajtóvadászatot.

Ehelyett azt vizsgálják, hogy ki a felelős azért, hogy a munkavállalóknak  embertelen, az egészségüket, valamint az utasok biztonságát veszélyeztető körülmények között kell dolgozniuk. Megnéznék, hogy ki rendelte meg a klímát, ki volt, az aki legyártotta és szállította. És azt is vizsgálnák, hogy ki volt az, aki, mint a célnak megfelelő terméket, átvette.

Kinek lett volna a dolga, hogy a meghibásodott klímákat haladéktalanul kijavítsa, és ameddig ez meg nem történik, a nem működő klímás buszokat kivonja a forgalomból.

Persze egy buszsofőr után nyomozni sokkal egyszerűbb, mint a fenti hibák felelőseit megtalálni.

Ha ügyesek a keresők, hamarosan fülön fogják a renitens buszsofőrt. Ettől persze legközelebb szintén 45.3 lesz a fülkében, de legalább kétszer is meggondolják a sofőrök, hogy lefotózzák-e ezt a nem mindennapi természeti jelenséget, vagy inkább szépen, türelmesen megvárják, amíg elájulnak és lefordulnak a vezetőülésből.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!